webForumDet fria alternativet

Foppa klar för Modo eller...?

Sport

13 svar · 358 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

Enligt Aftonbladet är Foppa definitivt klar för Modo kommande säsong: http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html

I Exprressen är Foppa definitivt inte klar för Modo kommande säsong: http://www.expressen.se/index.jsp?a=111061

Foppa enligt Expresse skrev:

Så vad är sanningen?
- Att samma rubriker dyker upp varje år vid den här tiden. Det var precis samma sak förra året. Jag vet inte var de fått uppgifterna ifrån.

Fortsättning följer säkerligen :) :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Kommer foppa tillbaks gäller det att se upp, hehe, vore iof kul att se honom i Sverige...

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Jag tror nog att vi kommer att få se Forsberg i Modo kommande säsong. Men både Modo och Forsberg är ju förhindrade att prata om det eftersom han har ett kontrakt med Colorado.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Förhoppningsvis spelar Forsberg i Modo kommande säsong oavsett lockout i NHL eller ej. Då gör jag högst troligt även mitt första besök i Kempehallen också. Fixar du biljetter, dho? :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Skulle inte förvåna mig om han kommer tillbaka med tanke på att kontraktet går ut (som alla vet ;) ) och att han har haft väldigt mycket skador, Elitserien är ju oftast lite snällare än NHL. ;) :)

Dryden skrev:

Förhoppningsvis spelar Forsberg i Modo kommande säsong oavsett lockout i NHL eller ej. Då gör jag högst troligt även mitt första besök i Kempehallen också. Fixar du biljetter, dho? :)

Jadå, lite på det. :D

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Vad är detta lockout som det snackas om? Vad innebär en lockout?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Tengblad skrev:

Spelarstrejk. NHL-facket får inte igenom spelarlönerna med organisationen NHL. NHL vill införa lönetak - det vill inte facket. Så har i alla fall jag förståt det hela.

Medlem sedan sep. 20021 655 inlägg

Tengblad skrev:

En lockout är arbetsgivarnas (NHL-klubbarnas) svar på strejk - de tillåter helt enkelt inte sina anställda (spelarna) att arbeta (springa omkring på isen).

http://www.susning.nu/Lockout

Tengblad skrev:

NHL och NHLPA (spelarfacket) ska omförhandla sitt avtal. NHL vill bland annat sätta ett tak för den totala lönekostnaden i ett lag vilket inte spelarfacket vill gå med på så risken är att det blir strejk ifall de inte skulle komma överens.

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Aaaiiight

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Håller nog på klubbarna i denna konflikt. Ett lönetak är nog ett måste om inte lönerna som redan idag är fantasihöga, ska skena iväg ännu mer, samtidigt som många NHL-klubbar mig veteligen går ganska så dåligt ekonomiskt.

Visst, tycker jag också. Det är rätt sjukt egentligen vilka löner de bästa spelarna kan få, så ett lönetak är nog ett måste i längden. Det ska bli intressant att se om WHA får något uppsving ifall det nu skulle bli en långvarig lockout i NHL.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Håller med klubbarna i denna frågan. De skyhöga lönerna håller ju på att ta kol på NHL.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)