webForumDet fria alternativet

Fotbolls-EM, målvaktsfrågan

Sport

17 svar · 585 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

AB skrev:

Hedman klar för Ancona: "EM stundar - jag måste få spela matcher".

Inte är det väl troligt att Hedman kan bli aktuell för EM? Isaksson bör ta förstaplatsen, och eventuellt skulle Hedman med lite tur kunna vara med och slåss om reservplatsen. :q

Vill inte prata med elaka tungor, men om inte Hedman lyfter sig rejält inom kort, så får han nog snart se sig om efter en plats i något allsvenskt lag. :OO

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag håller nog med. Hedman har en alltför låg lägstanivå. När han spelar bra är han okej - när han spelar dåligt så.. vill man förpassa honom till lägsta divisionen i nån korpliga. :l

Isaksson är solklar etta, men vem mer? Asper?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

usch, man drog efter andan varje gång Hedman fick en boll lite högt emot sig när han stod..
Isaksson är iaf lite mer jämn, tycker jag.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Asper? Du menar Asper-lövet? Så vitt jag vet är han väl darrig som ett sådant. ;)

Isaksson är väl landslagets självklara val i dagsläget? Återstår att se hur han inleder säsongen nu fram till EM men jag har svårt att tro att det finns någon annan svensk målvakt i hans klass. Hedman får nog dock inse att han har gjort sitt, om han inte gör en fenomenal vår i Ancona då.

Annars har vi ju fler lagdelar att oroa oss över. Nu har visserligen Anders Svensson börjat få speltid och Zlatan opererad men annars känns det ofta som att svenskarna i utlandet värmer bänken. Bortsett från Freddie då. Någon som har koll på alla? :)

Jag tycker anfallet känns mest avslaget. Zlatan, men sen?
Mittfältet ororar jag mig inte över (många bra såsom Källström, Svensson, Ljungberg) och försvaret har vi Mjällby, Mellberg och så (kan vara kanterna som är lite trixiga). Men, kanske anfallsproblemet kan lösas med att Ljungberg spelar anfallare?

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Äh, om Allbäck står ivägen för några bollar till så att de studsar via honom och i mål så lär det ju bli han som får spela. Som vanligt alltså. :OO

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Jymdis skrev:

Jag tycker anfallet känns mest avslaget. Zlatan, men sen?
Mittfältet ororar jag mig inte över (många bra såsom Källström, Svensson, Ljungberg) och försvaret har vi Mjällby, Mellberg och så (kan vara kanterna som är lite trixiga). Men, kanske anfallsproblemet kan lösas med att Ljungberg spelar anfallare?

Jag tycker att vi ska satsa på någon som kan göra mål, sen spelar det ingen större roll om han spelar i allsvenskan eller utomlands. Zlatan är inte jättebra på att göra mål och Ljungberg har allt för många gånger visat att han kan missa de bästa av lägen när han spelar i landslaget. Jag dock inte vem som ska få spela i anfallet med Zlatan, jag tycker att vårsäsogen kan få visa.

När det gäller topic så tycker jag att Isaksson är ett självklart val som förstemålvakt, Hedman är nog på väg ner och har gjort sitt landslaget.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Rami Shaaban någon?

Kim:
har han fått särskilt mycket speltid?
det är ju reglerna för att få spela i landslaget ;)

Jymdis skrev:

Kim:
har han fått särskilt mycket speltid?
det är ju reglerna för att få spela i landslaget ;)

Nej, det är ingen regel, det var en ursäkt för att slippa ta med Zetterberg och Björklund i landslaget. Speltid är ett sånt skitsnack. Daniel Andersson, Magnus Hedman och sen den där Osmanovski. *suck*

Nej, det är ingen regel, det var en ursäkt för att slippa ta med Zetterberg och Björklund i landslaget. Speltid är ett sånt skitsnack. Daniel Andersson, Magnus Hedman och sen den där Osmanovski. *suck*

var ju lite ironisk, men de hade säkert kunnat komma med den ursäkten igen.

Jo, jag förstod att du var ironisk, men jag såg allvaret i det ändå eftersom jag vet att det skulle kunna stämma

Rami Shaaban har ju blivit utlånad till West Ham, man kan hoppas att han får spela där. Får han det så tror jag helt klart att han är en man för landslaget. Vi får passa oss så att han inte väljer att spela för Egypten istället.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Zwery Zen skrev:

Rami Shaaban har ju blivit utlånad till West Ham, man kan hoppas att han får spela där. Får han det så tror jag helt klart att han är en man för landslaget...

Men tror ni tiden räcker till för att han ska kunna spela in sig och komma upp i samma kapacitet som innan skadan? Den målvakt som är tilltänkt som reservmåvakt, måste väl även vara i form till de tilltänka träningsmatcherna inför EM?

Blårand skrev:

Zwery Zen skrev:

Rami Shaaban har ju blivit utlånad till West Ham, man kan hoppas att han får spela där. Får han det så tror jag helt klart att han är en man för landslaget...

Men tror ni tiden räcker till för att han ska kunna spela in sig och komma upp i samma kapacitet som innan skadan? Den målvakt som är tilltänkt som reservmåvakt, måste väl även vara i form till de tilltänka träningsmatcherna inför EM?

Jo, det kommer antagligen inte bli så att han får vara med, LarsTommy ändrar aldeles för sällan.
Däremot så tror jag att han skulle kunna klara att vara med om han får spela resten av säsongen, det är trots allt fem månader kvar till EM.

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Självklart ska Isaksson stå, det känns faktiskt som att Magnus Hedman är ett avslutat kapitel.

Jag tror inte att det är många som motsätter sig ett beslut att låta Isaksson stå. Han är Sveriges bäste målvakt för tillfället.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Blårand skrev:

Han lär ju i vart fall komma upp i Hedmans kapacitet ;)

Självklart är Isaksson förstemålvakt!

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)