Usch... :( Samma sak hände Marc-Vivian Foé som spelade i Kamerum, för ett tag sedan! Hjärtat kollapsade på honom också
:( RIP
Miklós Fehér
22 svar · 618 visningar · startad av flat-eric
jo, det är hemskt sånt här :(
Ung kille (24år) som bara faller ihop med hjärtstillestånd.
Får väl se vad obuktionen säger, men som det står i artikeln så är det väl förmodligen ett medfött hjärtfel.
*R.I.P*
Tragiskt :(
Lofberg skrev:
Nae, det är nåt med de nya skorna :o ...skämt åsido.(
Tycker inte skämt lämpar sej.
Tragiskt det som hände. Bilderna när han föll ihop var läskiga. :(
Usch, det är ruggigt.
Lofberg skrev:
Nae, det är nåt med de nya skorna :o ...skämt åsido.
Känslig som vanligt....
Väldigt märkligt del hela, väldigt sorgligt dessutom. R.I.P. :(
Men egentligen, det dör folk varje dag, varför "blåsa" upp det här lite extra?
Riktigt äckligt, sånt här otäckt har hänt två gånger på relativt kort tid :(
Lofberg skrev:
För att han var 24 år, ung och vältränad och med en familj hemma i huset? Vi är nog många som undrar vad det beror på att dessa unga vältränade helt plötsligt får hjärtinfarkter och avlider på planen.
Dessutom känns det lite avlägset för mig att sitta och sörja för Juan Pablo i Peru som dog 79 år gammal eftersom jag inte har en aning om vem denne Juan Pablo är. När det är en person som man kan referera till så är det inte konstigt att man berörs.
Kim skrev:
Lofberg skrev:
För att han var 24 år, ung och vältränad och med en familj hemma i huset? Vi är nog många som undrar vad det beror på att dessa unga vältränade helt plötsligt får hjärtinfarkter och avlider på planen.
Du tror inte det finns andra vältränade 24-åringar med familj som dör av hjärtinfarkt då? (som inte skrivs om ÖVERALLT)
Lofberg skrev:
Du tror inte det finns andra vältränade 24-åringar med familj som dör av hjärtinfarkt då? (som inte skrivs om ÖVERALLT)
Inte som flera tusen människor sitter och tittar på live.
Lofberg skrev:
Kim skrev:
Lofberg skrev:
För oss som är intresserade av fotboll och idrott i största allmänhet så tycker jag, i alla fall att det här berör mig mer än om någon dör i Irak. Benfica är ändå ett sådant lag som jag känner till.
Lofberg skrev:
Kim skrev:
Lofberg skrev:
Du har aldrig funderat på varför det skrevs en massa om Anna Lindhs död? Det dog säkert många i hennes ålder förra året som dessutom hade familj. Det stod det nog inte många rader om.
Ja, jag själv bryr mig inte om fotbollspelaren speciellt mycket (har spelat fotboll men aldrig tittat på), jag bryr mig om att en så ung person har dött helt utan skador. Hjärtinfarkt kan praktiskt taget vem som helst få. Att det är någon känd som där bekommer mig inte mycket, men det är någon som dör, och det är ju tråkigt (så länge inte den som dog var en ***** dumskalle)
Lofberg skrev:
Kim skrev:
Lofberg skrev:
Självklart finns det andra 24-åringar som dör, men som folk redan har påpekat så är det sällan som tusentals människor följer en persons död live. Samma sak med det som BlueSaint skrev om, jag ser Benfica på TV nästan varje vecka och är mycket medveten om vem Fehér var, det är väl inte så konstigt att man reagerar?
Jag blir så trött på personer som du som kommer in och leker världssamvete. Skulle min mor avlida så kommer jag sörja, men du kommer inte det. Det respekterar jag eftersom du inte har en aning om vem hon är. Men vad gör det dig om vi diskuterar denne fotbollsspelares sista dag i livet? Jag tänker inte hindra dig om du går hem och drar på dig en säck och sörjer samtliga omkomna världen över idag, men jag tvivlar på att du gör en sån sak. Sluta leka samvete och låt folk sköta sin egna liv.
Amen
Kim skrev:
Jag blir så trött på personer som du som kommer in och leker världssamvete. Skulle min mor avlida så kommer jag sörja, men du kommer inte det. Det respekterar jag eftersom du inte har en aning om vem hon är. Men vad gör det dig om vi diskuterar denne fotbollsspelares sista dag i livet? Jag tänker inte hindra dig om du går hem och drar på dig en säck och sörjer samtliga omkomna världen över idag, men jag tvivlar på att du gör en sån sak. Sluta leka samvete och låt folk sköta sin egna liv.
Amen
Ok ok då...men jag tycker fortfarande - och det har jag alltid tyckt - att nyheter m.m. drar upp såna här händelser alldeles för mycket/stort. A mon avis.
Jag kan också tillägga att jag själv, skulle bli mycket mer ledsen om t.ex. snöleoparderna dog ut än om en fotbollsspelare dog.
Tycker inte att man kan ta upp en sådan här nyhet för mycket, möjligtvis om det skulle gå överstyr som i t.ex. Anna Lindh fallet, där det pratades om att döpa gator och göra mynt med Anna Lindh på.
BlueSaint skrev:
Tycker inte man kan ta upp en sådan här nyhet för mycket.
Inte? Anna Lindh-exempel: Alla tidningar skriver om det. De skriver minst 5-10 sidor om det. De skriver om det i flera veckor..månader, t.o.m. ÅR efteråt. Det tar för stor plats.