webForumDet fria alternativet

Fotboll - Champions League!

Sport

29 svar · 849 visningar · startad av esra

Medlem sedan okt. 2000101 inlägg
Frågan#1

Spelar ni på nätet? Att jag gör det kommer väl knappast som en överraskning ;)

Hur som helst - här kommer mina speltips!

Monaco - PSV Eindhoven 1

Monaco som leder sin grupp med 9 poäng tar idag emot PSV på hemmaplan. Monaco har så här långt ett 100 %-igt facit på hemmaplan (vunnit alla matcher) och om de vinner även idag så är biljetten till nästa omgång säkrad.

Monaco är i toppform och ligger i topp även i den framska ligan med sin målspruta Prso som spjutspetts. PSV har 6 poäng efter att ha tagit hem sin andra vinst mot grekiska laget AEK Athens. De har inte råd att förlora en match till om de vill behålla sin chans att ta sig vidare. Ikväll kommer de dock sakna Andre Ooijer och Dennis Rommedahl och lagets naturliga målgörare Kezman lider för närvarande av en ihållande måltorka (har inte gjort mål de senaste 11 Champions League matcherna).

Monacos startuppställning är troligen Roma, Givet, Squillaci, Rodriguez, Evra, Plasil, Cisse, Bernardi, Rothen, Giuly och Morientes.
PSV troliga uppställning är Waterreus, Ooijer, Lee, Bouma, Park, Robben, Lucius, Colin, John de Jong, Hofland och Kezman.

Jag tycker att det mest troliga utfallet är en vinst för Monaco.

Inför morgondagen...

Stuttgart - Rangers 1

Tysk fotboll mot brittisk i grupp E. I denna grupp är Stuttgart och Manchetser till 90% säkra på vidare avancemang och de tyska spelarna vet att en seger i denna match gör att de istället är 100%-igt säkra för åttondelsfinalen. Hemmafacit för Stuttgart är dessutom bra - 2 av 2 möjliga vinster. Att Glasgow dock lyckades vinna förra mötet i Skottland (med minsta möjliga marginal) har inte speciellt stor betydelse.

Ett annat resultat än hemmaseger skulle förvåna mig mycket.
PS. I nuläget är båda lagen skadefria

Vad tror ni om det?

mvh / esra

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Tänkte precis starta en tråd om kvällens champions league matcher. Vad tror ni då?

esra: Din tippning håller jag helt och hållet med om.

Celtic borde väl också vara en vinst kandidat kanske?

esra skrev:

Jo, fast är inte Bayern rätt bra? :q Jag vet inte exakt hur det står till i Celtics grupp med poäng osv. Men är Henke i form så har Celtic stor chans att ta 3p.

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

esra skrev:

Det tror inte jag, Bayern är i grunden ett mycket bättre lag så de borde vinna.
Sen så kan det ju hända en massa saker som gör att de inte vinner men jag tror att Bayern vinner.

Medlem sedan nov. 200355 inlägg

fan jag tycker att det är synd att inte barcelona är med....
men nu med ronaldinho kommer de att äga visst???

Medlem sedan nov. 200355 inlägg

men jag tror att bixente lizarazu kommer att ha en rätt bra kola på henke även om han är i form och öser in mål(som vanligt)!!!=)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Frågan är om Arsenals CL-drömmar kommer att krossas redan ikväll. Bortamatch mot Inter är ju knappast att leka med och den som har Highbury-matchen i minnet vet att Inter vann den matchen med 3-0 ganska enkelt. På Guiseppe Meazza är man väl knappast sämre och man slog dessutom Reggina i ligan med 6-0 där i lördags, utan att direkt imponera.
Ett frågetecken är väl dock Vieri som i helgen inte alls verkade trivas och såg väldigt nonchalant och ointresserad ut. Kan det bero på den fejd som han tydligen har med klubbledningen (?)?

Inter - Arsenal..... 1-5!

Fasen vad jäkla fel man kan ha. :r
Efter 3-1-målet började Inter packa ihop väskorna och be sig hemåt. Det märktes för vart var försvaret på 5-1-målet? Undrar när Inter släppte in fem mål på hemmaplan senast... :OO

Sedan är det ju bara att buga sig för Henry. Vilken kille! :D

...och det här får ni alltså höra från ett Man Utd-fan. ;)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Du hade verkligen fel. :p

Jag var redan mäkta imponerad av Henry, men efter kvällens match tror jag nästan att han är gud. Vilken lirare!

Inter hade ju ingenting i matchen, men 1-5 på San Siro/Guiseppe Meazza är ju helt sjukt! Kul att Arsenal vann och samtidigt då gick förbi Inter i tabellen. De var värda det.

Celtic-matchen som går nu hade jag också gärna sett, men jag orkar inte... Tidig dag i morgon. *suck*

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Henry är utan tvekan världens bäste anfallare, det har jag hävdat länge. Han tillsammans med Trezeguet är ett drömanfall som saknar motstycke i fotbollsvärlden idag.

Det som glädjer mig extra mycket är att Joan Laporta dessutom börjar hävda att det finns 50 M euro till att handla spelare för till nästa säsong. Henry är target nummer 1. Blir så fallet är jag den förste som kommer böja mig ner och kyssa Laportas skor. ;)

Det gick ju inget bra igår... :x
Idag testar jag följande:

Panathinaikos - Manchester United 2

I botten av grupp E med bara en poäng så här långt skall idag Panathinaikos ta emot engelska Machester U på hemmaplan. Man U ligger två i gruppen med lika många poäng som ettan Stuttgart. United behöver bara vinna 1 poäng i kvällens match för att säkra sin plats i nästa omgång av Champions League.

Senast de bägge lagen möttes var i england och då vann United med 5-0 efter att Panathinaikos gjort en katastrofalt dålig första halvlek (4-0 ht). Panathinaikos kommer att sakna försvararen Nassif Morris. I skrivande stund är det också osäkert om Takis Fissas finns med i backlinjen etersom han är på väg till en annan klubb. I Man U saknas vad jag vet mittfältaren Roy Keane i dagens match.

Troligen startar de bägge lagen med följande spelare på plan:
Panathinaikos: Nikopolidis, Henriksen, Silvio Maric, Seitaridis, Goumas, Papadopoulos, Zutautas, Konstantinou, Basinas, Fyssas och Michaelsen.
Manchester United: Howard, Gary Neville, Ferdinand, Silvestre, Fortune, Fletcher, Butt, Phil Neville, Ronaldo, Scholes and Van Nistelrooy.

United är stora favoriter och jag tror de pallar trycket! Vad tror ni om det?? Borde sitta eller?

mvh / esra

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Det satt, esra! Dock spöade Man Utd Panathiakos med enbart 1-0, lite förvånande. :l

http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=88099&forumid=104

1-0 på bortaplan är väl ändå ganska starkt? :)

Ja, det är lite småstarkt. Panathinaikos är allt annat än ett dåligt lag, även om de inte riktigt har levt upp till förväntningarna i år.

Henry är Europas bästa anfallare!

BlueSaint skrev:

Jag skulle nog till och med våga säga att han är världens bäste anfallare.

Kim skrev:

BlueSaint skrev:

Jag var på väg att skriva det. :)
3-1-målet mot Inter var väl ett ganska bra bevis på det?

Dryden skrev:

Kim skrev:

BlueSaint skrev:

Jag var på väg att skriva det. :)
3-1-målet mot Inter var väl ett ganska bra bevis på det?

Hela hans senaste vecka är ett enda stort bevis på det. Såg du matchen mot Birmingham? Den gång han släppte bollen till Ljungberg var sjuklig, det handlade om hundradelar av en sekund för att få den bollen så exakt. En helt underbar spelare att titta på när han är på humör och tycker det är kul att spela. :D

Jag zappade tyvärr mellan C+ och C+ Zap så jag missade en hel del märkte jag. :l

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)