:e Ja, då var det dax igen ;) . Denna gång skulle jag vilja ha tips om bra hemsidor om utförsåkning (slalom o dyl.) där också info. om historia finns. Hittade SSF's hemsida, men har inte kollat upp den så mycket än.
Tack på förhand
/Löf
9 svar · 362 visningar · startad av Lofberg
:e Ja, då var det dax igen ;) . Denna gång skulle jag vilja ha tips om bra hemsidor om utförsåkning (slalom o dyl.) där också info. om historia finns. Hittade SSF's hemsida, men har inte kollat upp den så mycket än.
Tack på förhand
/Löf
Jag är medlem där, men har glömt lösen så det är kört med deras sida och forum. Men jag har hittat en perfekt historia-sida: http://hem.passagen.se/alpin.lak/Ingemar Stenmark/utforsakningens_historia.htm
Kom ihåg att vara källkritisk och inte använda information från varenda amatörsida du hittar..
Men just denna info'n hittade jag på engelska, på en trovärdig sida. Bara ett plus att denna är på svenska :D
kanske kan du hitta något under alpint till höger på
sportinfart
Hur sur denna beta ut? http://member.webforum.nu/4556/PMtext.txt
Säg gärna vad ni tycker. Den kan vara lite ful i styckesindelning o så, för jag var tvungen att spara från rtf till text-dok.
FAN x(
Ikväll/inatt blev jag äntligen färdig med arbetet. Det blev fyra sidor, fint med bilder o så. Men så helt plötsligt när jag ska ladda dokumentet igen, så är mer än hälften borta, och så är det sen på ALLA olika sparningar jag gjort till det dok. och det märkligaste är att alla har samma storlek och det som är kvar är precis samma på alla. Det är alltså till en viss mängd det raderats. Om texten och bilderna som helt plötsligt försvunnit verkligen är borta vet jag fan om jag orkar skriva om x( :l :x x( . Just nu är jag bara så ***** förbannad x( och ledsen :( för jag var riktigt nöjd med det jag skrivit :( ...kan någon hjääääälpa mig :o :q ?
x( x( x(
Är det för grundskolan eller gymnasium? Efter att ha läst 4 år på universitet och tänker tillbaks på de "arbeten" man skrev på gymnasiet inser man vilka löjliga upplägg man hade. Det enda arbetet bestod i var i princip "teoridelen" i en universitetsrapport.
För att få ett mvg skall du försöka hitta en frågeställning och komma till en slutsats. Ok, kanske svårt när man skriver om något så trivialt som utförsåkning. Men om du klämmer in en problemställning och en slutsats/disskusion, ungefär som specialarbetena man skriver under sista året på gymnasiet, så är chansen större att du inkasserar ett MVG.