webForumDet fria alternativet

Motion och Friskvård

Träning & hälsa

3 svar · 228 visningar · startad av filippo

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg
Frågan#1

Kan Riksdagens beslut om att ändra på reglerna för motion och friskvård får fler att börja träna, kanske få fler att börja löpträna och ändra en nedåtgående trend för våra motionslopp?
Om ni inte gjort det läs mer på:
Läs hela artikeln på Marathon.se

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

JA!
Mer idrott & motion åt folket!! :)
Borde ingå i var mans arbetsuppgift, motionera minst 30min/dag...
Då hade samhället sett annorlunda ut ;)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

man behöver inte tokspringa som en annan gör men gå/cykla till jobbet istället för att åka bil ex 2 km kan vara något, vi är alldels för lata i vårt samhälle! :OO
Har man ingen möjlighet att gå/cykla till jobbet så kan man faktiskt lägga 1h åtgången minst 2 gånger / vecka att gå ut och gå. Det kan även vara ett sätt att komma ut och få rensa huvudet efter en dags arbete. De är hlet ok motion och ger väldigt mycket även om man inte kan tro det.
Man kan även lägga till ett par stavar och få stavgång, det är otroligt bra motion och kostar inte mycket om nån tänker den tanken.
Jag tror starkt på detta, det är inte ofta jag säger det men:
Bra jobbat Riksdagen! :P

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det låter som en mycket bra idé! Motion behövs och vi har på min arbetsplats dragit igång innebandy som vi kör en gång (1½ timme) per vecka. Inte nog med att det är kul, det får folk att röra på sig, ökar gemenskapen och är en trevlig social happening! Dessutom har innebandyn på jobbet fått mig att träna mer på egen hand. Riktigt skönt att äntligen, efter några års dvala, ha börjat träna igen! :)

Att de dessutom kryddat artikeln med lite humor gör ju inte saken sämre...

Artikeln skrev:

...som i sin motion till riksdagen framhöll att...

:e

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)