Kul.. :l
Riktig fotboll
108 svar · 4 156 visningar · startad av Theon · sida 4 av 6
Frågan, av Theon
Jag såg i går kväll för första gången en hel fotbollsmatch. Det var verkligen rätt tillfälle att debutera. Jag fick se drygt 90 minuters koreografisk manifestation präglad av klok taktik, lagsammanhållning, målmedveten offensiv och individuella prestationer med hög kvalitet. Jag har tidigare mer eller mindre av misstag råkat se korta episoder av manlig fotboll hemma hos någon entusiast som envi
Läs frågan i sin helhet →Kan upplysa om att det blev en kväll och natt av dvdtittande. ;)
Men de får börja sätta sina målchanser nu, i första hade de VM i missar... :l
:stefan: skrev:
Sådärja! :D
19.00 på söndag är det final mot Tyskland! *weee*
- Var det ngn mer än jag, som kollade på matchen ?? ;)
Det kommer bli en tung dag idag.
Såg sista halvtimmen. Vilken rysare :D Stolpe in :bire
Jag låg i sängen och lyssnade på de tio sista minuterna. Helkul för dem med VM-final, dessutom mot Tyskland! Seriöst, de... vi (?) kan ju ta VM-guld! :)
Visst såg jag matchen, eller jag sov nog matchen, kanske jag ska säga. Trött och med tanke på dagens arbete så somnade jag till och vaknade lagom till Kanadas mål.
Vilken spelare Victoria Svensson är! Speluppfattning och ovanligt stark jämfört med de flesta andra damer. Någon mer än jag som såg Brolins snabba frispark mot Bulgarien i bronsmatchen i VM-94 framför sig när Victoria snabbt la bollen till Moström?
Jönsson. Vad gjorde hon vid målet egentligen? Hon vet om att gräset är fuktigt och att bollen är såphal, ändå försöker hon greppa bollen när hon ligger i luften. Stort misstag som resulterade i målet. Dåligt minst sagt, den skulle hon ha tippat ut till hörna.
Josefine Öqvist, damernas motsvarighet till Zlatan? Fotbollsmässigt? Kanske. Språkmässigt? Ja. "Ehh... Jag ba slog till bollen. Jag visste ingenting liksom och fattade inte nånting. Jag fattar fortfarande liksom inte att den gick in. Jag trodde typ att den skulle gå i stolpen då."
Synden straffar sig själv. Defensivt spel straffar sig också. Kanada var nöjda med 1-0 och bytte ut offensiva kvalitéer och satte in defensiva diton, något som blev en aning besvärligt efter kvitteringen. Hur skulle dom nu få ordning på anfallet? Svaret fick vi snabbt: inte på något sätt.
Jag letar efter matchbilder på nätet men hittar inget på varken TV4, SVT eller Aftonbladet. Någon?
Vilken spelare Victoria Svensson är! Speluppfattning och ovanligt stark jämfört med de flesta andra damer. Någon mer än jag som såg Brolins snabba frispark mot Bulgarien i bronsmatchen i VM-94 framför mig när Victoria snabbt la bollen till Moström?
Håller med till 100%.
Men varför dröjer det en vecka tills finalen :q
Ja du, varför en vecka? Fråga mig inte, dom vill väl dra ut på uppmärksamheten. ;)
Tur att man är ledig på måndagar så man har fått åtminstone sex timmars sömn... :e
Vad blir det på söndag?
Malm skrev:
Sedan är tempot och viljan att löpa helt annorlunda. Damerna ger upp på vissa bollar där vilken pojklagsspelare som helst hade löpt.
Jag skulle jättegärna vilja se ett par av våra svenska herrlandslagsforwards springa lika mkt som de i damlandslaget gör.
Det som gör herrforboll lite roligare att titta på är tempot och snabbheten. varför det e så e ju pgafysiska skillnader, inget annat. Rent tekniskt och taktiskt så är damerna lika bra.
Sen att damerna inte har samma möjligheter att träna som herrarna gör ju att det blir svårare att utvecklas.
Det pirrar minsann redan lite i magen inför söndagens match. :)
Dam eller Herr, det är väl skit samma så länge de excellerar inom sin gren. Vem vill kolla på kassa herrar i vm i snytning, men gärna på superba herrar i karosskrossning, eller damer.
Jag ser gärna på sport så länge deltagarna är bra, men jag ser ingen poäng i att följa dåliga lag/individer. Finns så mycket annat man kan göra med sin tid.
Kom ihåg, man måste inte vara idiot för att kolla på sport, men alla idioter kollar på sport. ;)
Hur kommer det sig att matchen spelas så tidigt som kl 10 lokal tid?
Pga att det ska sändas på bra tid i europa. Det är tv-bolagen som bestämt det.
Hur gick det för Sverige sist gång vi diskuterade den tidigt lagda matchtiden? Hmm, var det inte då Salo nickade in segermålet? §jr ;)
Har Sverige någon chans?