webForumDet fria alternativet

vad kostar dagens biljetter?

Sport

8 svar · 479 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Hej!

Vad kostar en biljett på globen och råsunda nuförtin'?

Elitserien börjar ju snart och då tänkte jag gå på lite matcher. Jag har aldrig kommit mig för att gå eftersom ingen har velat följa med mig =/ Om det är på grund av bristande intresse hos mina överklasskamrater eller om det är jag som är dåligt sällskap vet jag dock inte.

Tack :D

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kolla på https://www.ticnet.se så får du se vad det finns för biljetter. Jag tror att de säljer till både Globen och Råsunda.

Mvh

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Vet inte vad man har för priser i Ö-vik men en vanlig elitseriematch i Scandinavium kostade för två säsonger sedan från 100 spänn (ungdom) upp till 160 tror jag, mot att du väljer vanliga sittplatser.

Men globen har väl i stort sett bara sittplatser? Jag är inte ute efter en enskild match utan vad de brukar kosta. Tänkte om någon varit på en elitseriematch i globen på sistone ;)

I kempehallen i ö-vik kan man komma in för 60 spänn ;)
och då utlovas härlig grishockey för slantarna :D

Kör man budgetvarianten med två perioder radio så kan man gå in gratis i tredje hehe. (nej, jag gör inte det, men man KAN) :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

bassebhu skrev:

Men globen har väl i stort sett bara sittplatser? Jag är inte ute efter en enskild match utan vad de brukar kosta.

Det beror på vad det är för match. ;) De brukar kosta lite olika. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Man sitter inte ner om man är på hockey eller fotboll - man STÅR UPP, oavsett om det råkar finnas en stol där man står eller inte! ;)

Kika på Norra och Södra Stå på Råsunda nån gång när det är tomt - det är stolar överallt, även om det bara är plastplattor utan ryggstöd. Av nån jävla anledning satte SvFF dit det för ett tiotal år sen... :l

Vad gäller biljettpriserna varierar de, dels på var man står (sitter) och dels på vilken match det är. Derbyn är i princip alltid dyrare, likaså om det är nåt lag som drar mycket folk, typ när Leksand kommer till Globen eller när nåt av storlagen kommer till nån liten håla. ;)

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

:stefan: skrev:

Av nån jävla anledning satte SvFF dit det för ett tiotal år sen... :l

Anledningen var att man ville anpassa arenan efter europaspel. Enligt UEFAs direktiv får det inte finnas några ståplatser på dessa arenor. :)

För övrigt så kostar en biljett till södre nedre på Råsunda ikväll 100:-.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

:stefan: skrev:

..., likaså om det är nåt lag som drar mycket folk, typ när Leksand kommer till Globen eller när nåt av storlagen kommer till nån liten håla. ;)

Det där fenomenet har jag aldrig upplevt för de hockeymatcher jag har varit på. Den vanliga serielunken brukar dras med samma biljettpriser under hela säsongen, oavsett lag. Ni får gärna rätta mig om jag har fel men när jag varit på Frölunda - FBK så har det varit samma priser som när Luleå eller något annat skräplag har varit på besök. ;).
Dock brukar det ske ganska saftiga höjningar när det vankas slutspel. 250:- för en enkel sittplats i Scandinavium är faktiskt överpris. :l

250:-! Det får man ju för fasen en tiondels Springsteenbiljett för!! :o

;)

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)