webForumDet fria alternativet

o-ringen äntligen slut

Sport

15 svar · 374 visningar · startad av webtomten

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg
Frågan#1

Då var äntligen o-ringen slut :)

Måste säga att det har varit alldelles för mycket folk i Uddevalla under O-ringen.

Det kändes som om det var mer folk och mer trafik i Uddevalla än vad det är i Stockholm stad under denna veckan.

Förresten någon som var och sprang O-ringen?

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Jag hann bara se invigningen, och det räckte för att förstå hur mycket människor det skulle komma att vara här i fjordstaden. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

En bekant har kört buss under O-ringen och han hade ganska :OO mycket att g/köra. 100 bussar var det enligt uppgift som gick i trafik till och från området. Tycker nog mer synd om busschaffisarna än Uddevallas invånare. ;)

Jo det har varit bussar från olika delar av sverige med under o-ringen för att kunna täcka alla behov.

Fanns inte än enda ledig parkerin på trop (https://www.torp.nu) när jag skulle handla :( fick cirkulera i ca 30 min sen fick jag en parkering längst bort i hörnet ifrån den affären jag skulle gå till :(

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Re: o-ringen äntligen slut

webtomten skrev:

Självklart!
Roligare evenemang får man leta efter! Jobbade tyvärr en del, så jag han bara springa tisdag-->torsdag. Har nog aldrig varit så lerig som jag var efter torsdagens etapp.. fan vad skoj det var att glida runt i leran :e
Göteborg nästa år. Då lär det ju bli trångt :)

r/ Ni kan förresten anmäla er till nästa års tävling redan nu
http://www.oringen.com/t24.asp?p=21546

Torsdagens Etapp :) Då sprang ni ju i Sandersdalar och upp över Bulid (Millitärt övningsområde) sedan ner förbi hovult, dalaberg etc. Där bor ju jag :D

Hade en kontroll nästan precis utanför lägenheten :e

webtomten skrev:

Torsdagens Etapp :) Då sprang ni ju i Sandersdalar och upp över Bulid (Millitärt övningsområde) sedan ner förbi hovult, dalaberg etc. Där bor ju jag :D

Hade en kontroll nästan precis utanför lägenheten :e

Japp.. och regnade gjorde det också. Kan tänka mig hur det ser ut i skogen nu. De andra sprang ju där på fredagen också. Måste vara helt söndertrampat nu. Nåja. Kul som sjutton var det!

Kan tala om för dig att Sandersdalar ser ut som en stor lergrop :D
Jo det regnade rätt bra på Torsdagen.

Var du nått på C-torget också eller?

Japp. Bodde på område A, så jag passerade C-orten varje gång jag skulle på toa. Lite besviken på den faktiskt. Brukar vara mycket större. Knappt några försäljare alls i år. :(

jag märkte det :(

Då har du säkert varit på Maxi och handlat också :D

webtomten skrev:

jag märkte det :(

Då har du säkert varit på Maxi och handlat också :D

Nej du.. Maxi får jag nog av här hemma (jobbar där :)), men ett besök i den temporära konsumbutiken på c-orten blev det. Nåväl, nu är det slut. Ett år till nästa gång. *längtar*

Ok så då var du inte på Torp över huvudtaget :o

Kan säga att våran Maxi butik är en av de billigaste i landet ;)
Slår den i JKPG stort ;) tjejens föräldrar bor ju där så jag har varit på Maxi i JKPG ett antal gånger ;)

Nopp. Han inte med det. Jag hade ju bara 2,5 dygn på mig att göra allt som i normala fall tar drygt en vecka för mig. Fick prioritera bort shoppandet. Får försöka övertala chefen om att ett studiebesök på butiken i uddevalla är ytterst nödvändigt! ;)
Uddevalla var annars en trevlig stad. Mycket (varmt) vatten och annat trevligt (vackert väder-->lagom påklädda tjejer :r :e). Det är nog inte helt omöjligt att det blir ett besök till i denna stad inom ett par år :)

weeee det får vi hoppas :D

vattnet är varmt ja ;)
(Tjejern kan jag inte dementera :e :r)

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

webtomten skrev:

Japp, klart jag var med! sprang klassen H21Lång-2. Och det var alldeles för jobbigt :( ...slutade på 497min, så jag köttade i snitt 1:40 om dagen :( ...och är tränad för ca 40 min/dagen, gissa om jag är slutkörd nu, blev sjuk så fort jag kom hem, troligen pga överansträngsning ;)

webtomten skrev:

Fanns inte än enda ledig parkerin på trop (https://www.torp.nu) när jag skulle handla fick cirkulera i ca 30 min sen fick jag en parkering längst bort i hörnet ifrån den affären jag skulle gå till

=) He he, du var nog där på vilodagen va? ..Onsdagen alltså. Det blev några svängar dit framförallt till Maccis, Systemet och Göfab-tian ;)

peeer skrev:

Självklart!
Roligare evenemang får man leta efter! Jobbade tyvärr en del, så jag han bara springa tisdag-->torsdag.

...härligt, me fler orienterare här ;) vilken klass lufsade du i?

Nu får man väl börja träna till O-Ringen 2004 i Göteborg och 2005 i Skillingaryd, Småland

erciz skrev:

peeer skrev:

Självklart!
Roligare evenemang får man leta efter! Jobbade tyvärr en del, så jag han bara springa tisdag-->torsdag.

...härligt, me fler orienterare här ;) vilken klass lufsade du i?

Nu får man väl börja träna till O-Ringen 2004 i Göteborg och 2005 i Skillingaryd, Småland

Då jag inte kunde vara med hela tiden blev det direktanmälan (D8).
Långklassen? är du inte riktigt klok. ;) Det hör man ju på namnet att man vill undvika :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)