webForumDet fria alternativet

Djurgården - Hammarby

Sport

21 svar · 604 visningar · startad av Blårand

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg
Frågan#1

19:45 Djurgårdens IF Hammarby IF 3-0 (3-0)
1-0 K. Källström (27)
2-0 J. Elmander (40)
3-0 K. Källström (45)

3-0 efter en halvlek. Blir det 3-3 även i detta derby, då lovar jag att jag har skrivit mitt sista inlägg på wF! :) ;)

Mitt 32-raders system på bomben är enligt nedan, och ser hyfsat ut i pausen mellan halvlekarna, då det enbart är Malmö - Helsingborg som ännu inte är "riktig" :)

DIF: 3, 4
HIF: 0, 1

Enköping: 0, 1
IFK Göteborg: 1, 3

Malmö FF: 1, 3
Helingborg: 1

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Stäng den här tråden! Bajens förluster bör inte diskuteras! :x

Jag orkade inte se mer än en halvlek... Djurgården har fyra avslut, ett av dem är riktigt bra och går inte i mål. De andra tre är halvchanser som Bajen inte klarar av att få bort som till slut hamnar i nätet bakom... Bajen har 7-8 avslut, och lyckas aldrig göra mål. Det här är typiskt Bajen, så dåliga, så dåliga. Jag funderar på att säga upp min support för Hammarby, jag är så trött på dem. De kan aldrig göra mål! Jävla tafatt försvar som bara står och tittar. En sak är ivf så gott som säker, jag ser inte en Bajenmatch till i år.

Det kan inte vara så att det är blåränderna som gör Bajen dåligt :q ;)

En sak är ivf så gott som säker, jag ser inte en Bajenmatch till i år.

Fast det är väl när det går som sämst för Bajen, som de behöver ditt stöd som bäst? Du får nog göra ytterliggare några besök på Söderstadion i år ;)

Nej. Djurgården var inte bra av det jag såg.

Såg du Hammarbys match mot Halmstad, vet du vad jag pratar om.

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Ni snackar fel sthlmslag... ;)

Gandalf skrev:

Jag tror inte det ;)
Men det ska bli kul att se om HIF och AIK kan vara med och slåss om en andra- eller tredjeplats, eller om det blir som jag tror, att inget av de båda lagen håller serien ut för en topplacering ;)

Jag tror att Djurgården kommer att falla till en andraplacering, Malmö vinner ( Med mycket tur, ska tilläggas ), Hammarby trea och AIK fyra. AIK har varit usla i år av vad jag har sett, vilket är mycket lite, men var riktigt bra mot Djurgården sista halvtimmen ca.

Tror varken Hammarby eller AIK har något i slutstriden att göra i år. Djurgpården har visserligen spelat ganska dåligt i vissa matcher, men det som talara för Djurgården är att de har kapaciteten, samt att de trots allt leder serien med ett par poäng fast de spelat ganska skrankligt ett par matcher. Finns inte så många utmanare om titel helt enkelt... :q

Djurgården leder serien med 3 poäng, vilket kan bli en poäng när den här omgången är över. Det är halva säsongen kvar nu + en match, det kan hända fruktansvärt mycket. Visst har Djurgården kapacitet att vinna, men när Dorsin och Elmander nu försvinner kan mycket hända. Bajen har mycket väl kapaciteten att vinna om de får ihop spelet ( Då behöver Markstedt komma tillbaka ). Malmö har hyfsade spelare, det som talar för Malmö är att Skoog och Ijeh nu kommer att näta i varje match... Det är tätt, du kan inte säga annat.

SPiN skrev:

...Malmö har hyfsade spelare, det som talar för Malmö är att Skoog och Ijeh nu kommer att näta i varje match... Det är tätt, du kan inte säga annat.

Fast Malmö måste ta poäng mot de övriga topplagen för att kunna vinna serien, och så bra tror jag inte att de är, även om de nu spelat bra de senaste omgångarna.

Jäpp. Jag tycker inte att Malmö är av vinnar-klass, men som jag sa tror jag att Skoog-Ijeh kommer att göra mål i varje match. Det kan räcka, till slut ( Med tur ).

SPiN skrev:

Jäpp. Jag tycker inte att Malmö är av vinnar-klass, men som jag sa tror jag att Skoog-Ijeh kommer att göra mål i varje match. Det kan räcka, till slut ( Med tur ).

Den som väntar får se. Malmö FF gjorde inte mycket väsen av sig mot Djurgården i svenska cupen senast. Men det kan ha varit en tillfällig svacka... Jag tror på mitt Djurgården, även om jag inte tycker de har spelat någon höjdarfotboll de senaste omgångarna.

Det gör väl inga allsvenska lag? ;)

Djurgården spelar enligt mig Sveriges bästa fotboll, åtminstone 2002 där jag såg ett par matcher. I år har jag endast sett derbyt mot AIK, samt en halvlek av dagens derby och dom glänser ju inte direkt. Mot AIK såg det bra ut stundvis, men idag hände inte mycket.

Medlem sedan dec. 2002536 inlägg
Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Gandalf skrev:

Vad jag vet finns det bara två Stockholmslag i Allsvenskan, dom spelade mot varandra ikväll. Men du kanske syftar på Solna Aik från kranskommunen? ;)

Alltid lika skönt att vinna trots att man inte spelar bra! Skönt att Källström klev fram idag efter att ha varit relativt osynlig de senaste matcherna.

Det var svårt att inte vara sentimental efter matchen, en och annan tår hamnade på den södra läktaren. Dorsin är en av mina absoluta favoritspelare under den tid jag levt. Det starkaste minnena är målet mot Assyriska under den senaste sejouren i Superettan samt hans uppträdande efter förlustmatchen mot Västerås, 0-1, samma år. En då 19-årig Dorsin kliver ensam fram till oss tillresta och ber om ursäkt för den bedrövliga insatsen medans övriga spelare försvinner in i omklädningsrummet.
Jag ska ner till Strasbourg och se Dorsin bjuda Ronaldinho (vem är det?) på åkturer under hösten!

Överallt, alltid, oavsett! :)

redigerat: syftningsfel

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag är totalt överlycklig så länge AIK och Hammarby förlorar. Djurgården får gärna vinna faktiskt. Däremot är det av absolut största vikt att Halmstad vinner samtliga sina återstående matcher.

SPiN, du har helt rätt, matchen Halmstad-Hammarby var mycket skojig! :D

Medlem sedan juni 2003115 inlägg

Vi vet nog alla att det inte kommer att gå så bra för DIF nu när dom förlorar alla spelare, så varför ens låtsas att dom kommer att vinna? Det kommer dom inte, AIK kommer att ta segern!!! (eller kanske inte)

SPiN, du har helt rätt, matchen Halmstad-Hammarby var mycket skojig!

Halmstad var ju utrullade av Bajen första 60 minuterna, innan det felaktiga offsidemålet kom...

Medlem sedan juni 2003115 inlägg

Spin, Är du säker på att det var ett felaktigt?

Nej, men på varje repris man fick se, ser det verkligen ut som offside. Jag har inte sett det från den bästa vinkeln ( Ovanifrån, där man ser linjen ), så självklart är jag inte säker.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)