webForumDet fria alternativet

Golfproblem

Sport

2 svar · 274 visningar · startad av Kim

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg
Frågan#1

Detta hände mig i måndags när jag var ute och spelade. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, så jag tänkte att jag får ta er andra till hjälp, det vore bra att reda ut hur det verkligen står till. :)

Jag låg ungefär 120 meter från green, slog bollen som landade på green, men rullade av och ut i vattenhindret bakom (röda markeringar). Jag vill inte spela bollen från detta vattenhinder, så jag har ju möjligheten att droppa på skärningspunkten, dock ej närmare flagg. Detta gjorde att jag var tvungen att droppa exakt på skärningspunkten, vilket naturligtvis resulterade i att bollen plumsade igen. Efter två dropp så placerade jag bollen. Hur skulle jag annars droppa? Då det var röda markeringar så har jag rätt att droppa vid skärningspunkten och även på andra sidan vattenhindret, dock kunde jag inte göra det på andra sidan, det var omöjligt. På den sida jag kom ifrån kunde jag inte heller droppa då det hade blivit närmare flagg.

Hur skulle ni andra ha gjort? :o

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Du gjorde väl rätt, hade exakt samma problem i förraveckan med sidovattenhinder bakom green... Du kunde inte göra annat vad jag minns?

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

I och för sig har man väl alltid rätten att knalla tillbaka dessa 120 meter för att slå en ny boll, men det känns oftast inte som något alternativ.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)