Snart är det äntligen dags för allsvensk premiär. På lördag (5/4) inleder Landskrona hemma mot Göteborg.
Vilka kommer stå som slutsegrare efter säsongen? Jag är inte intresserad av att veta vilka lag ni håller på och röstning på så sätt, såna trådar har vi redan sett.
Svara realistiskt på vilka ni tror vinner allsvenskan i år.
Själv tror jag att Djurgården kommer bli oerhört farliga i år, Malmö är sugna på att vinna. Men ändå tror jag på en annan segrare, en outsider helt enkelt - Halmstads BK.
Ok, jag håller på Halmstad, dock är min gissning inte partisk, till och med Sportbladet rankar HBK som det hetaste laget för tillfället efter segrar över bland annat Köpenhamn och Malmö nu på försäsongen.
Visst, man ska kanske inte gå alltför hårt på försäsongsresultat, men man kan ju som HBK:are inte låta bli att mysa lite extra.
Känns faktiskt som om Thern har lyckats få igång grabbarna där nere nu.
Djurgården kommer tyvärr vinna i år igen. Malmö FF bör kunna utmana men jag tror inte att de räcker ända fram. Helsingborg kan också bli farliga. Halmstad kan nog göra en bra säsong, men vem ska göra målen för dem? Pascal Simpson känns inte särskilt giftig längre.
Öster och Enköping kommer troligen åka ur. Mitt älskade Bajen kommer hamna runt 5-6:e plats.
Pascal Simpson spelar i Köpenhamn, så han lär inte göra några mål för Halmstad.
Däremot är Igor Sypniewsky, polsk landslagsforward, inköpt. Sen är Sharbel Touma fri från skador plus att vi har världens bästa Robert, nämligen Andersson. Sen finns ju givetvis även nyförvärvet och skyttekungen från förra årets Superetta i Halmstad, nämligen Olle Kullinger.
Pascal Simpson spelar i Köpenhamn, så han lär inte göra några mål för Halmstad.
Hmm, nu känner jag mig okunnig. :r
Som gammal Hammarbyare måste jag nog ändå säga att jag instämmer en aning med Del Pero. Allt ovan kval är en bonus, även om Bajens trupp känns bra i år.
Tror Djurgårn får svårt att försvara guldet, medan mitt kära AIK knappt har kört två träningsmatcher på raken med samma uppställning, tack vare VM i skador och olika testspelare som vänsterbreddare... Ingen aning om hur det går, men det är bara att säga som Krister Nordin: "Här siktas det på guld, det gör det alltid!" :)