webForumDet fria alternativet

Formel 1

Småprat

51 svar · 1 070 visningar · startad av Quid

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg
Frågan#1

F1-säsongen börjar ju nästa helg, hur har ni tänkt att ladda upp?

Själv så lägger jag ölen på kylning redan nu, man vet ju aldrig vad som kan hända :)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Man får väl läsa tidningarna om de värsta krascherna, annars bryr jag mig inte alls :P !

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Oh, är det redan dags? :)

Tycker det varit skrämmande mycket tjat om Ferraris nya bil och på tok för lite om de andra stallen... Nog för att de röda bilarna var äckligt överlägsna förra året, men lite krut på bevakning av de andra stallen gör väl inget?

Forza allt utom Ferrari! :e

Medlem sedan aug. 20021 752 inlägg

:stefan: skrev:

Tycker det varit skrämmande mycket tjat om Ferraris nya bil och på tok för lite om de andra stallen... Nog för att de röda bilarna var äckligt överlägsna förra året, men lite krut på bevakning av de andra stallen gör väl inget?

Läs på seriösa sidor så finns det info om allt och alla, AtlasF1

Det värsta under denna säsong kommer saknaden av Digtal F1 på CanalDigital att vara. Men TV4 har ju ökat på lite så man missar inte så mycket ändå.

Ladda upp inför en ny säsong behöver man inte göra, har inte laddad ner sedan 1995, är alltid på top :e

För er som vill diskutera F1 på Svenska kan jag rekomendera F1BB, eller Forza Motorsport

/Viktor

Medlem sedan jan. 2003282 inlägg

Jaaaa
se en Ferrari ta starten snurra runt 70 varv och sedan gå i mål.
Skit sport.
Inte är det bättre att M Schumacher är med heller. Den karln skulle haft åtminstånde 2 års avstängning för sitt beteénde två år på raken när värsta konkurenten är på väg om och kan vinna F1, ja då krockar M med honom. Är det sport?
Nä tacka vet jag drakseglning, seglingsvärdens F1.

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Flashes skrev:

Nä tacka vet jag drakseglning, seglingsvärdens F1.

öööh? :q

Draksegling.
Liten båt, jätte stor genaker = hög fart och otroligt mycket action.

Mvh
Jan-Olov

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Tacka vet jag fotboll, sporternas sport! :D

Flashes skrev:

Draksegling.
Liten båt, jätte stor genaker = hög fart och otroligt mycket action.

Mvh
Jan-Olov

Genaker? Felskrivning eller nån kombination av genua och spinnaker? :)

Medlem sedan nov. 2002501 inlägg

Om 25 timmar sitter jag och gnussar mot teve-skärmen, heeelt underbart kommer det ju bli, sörr´ni! :h

Formel1, sha-lalala-la, Formel1, sha-lalala-lala lej!!

//Cheezes

Vilket race som bjöds på inatt alltså...Montoya på 2:a plats, greeat!!
Lite halv-synd för Barrachello förstås - som är min andra favvo - smygstart och sedan en påhälsning mot väggen :l

Tack Melbourne, för regnet :birp

//Cheezes

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Schysst lopp.

Hoppas att det fler lika spännande. Nu har det startat bra .

Vilket race! :D

Otroliga svängningar fram och tillbaka hela tiden, så tricket med att låsa in bilarna efter kvalet verkar fungera - jävlar vad taktik det blev!
Jag svor nåt oerhört när Räikkönen fick sin drive trough penalty, men det ordnade sig ju i alla fall - två McLaren på pallen och inget rött så långt ögat såg! :e

Dock typiskt att man kvart i två upptäcker att man faktiskt har Tv4+, så jag kunde mycket väl sett loppet i natt... ;)

Lite sent men,

Svar till :stefan:
Genaker en väldigt stor Genua.
Genakern går faktiskt ända bak till aktern för det mesta, skotas i ett brytblock mot bakersta vinchen.

Mvh
Jan-Olov

Whoa, det är en stor genua det...

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Wahoooooooooooooooo! :D

Vilket lopp! :D

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ja blir det så här i fortsättning finns det en framtid för F1 kanske även utan cigarettreklam.
Tufft race, kul att se. Har en kompis på plats i KL skall bli kul att höra vad han säger om att vara på plats nu med de nya kvalreglerna.

Yeah! :D

Sådär ska det se ut! Hur spännande som helst, trots avsaknader av större krascher och pace cars - om man undantar första kurvan där Schumacher försökte stänga Coulthard, men orsakade massor av problem för de andra istället...

Vet nån vad som hände med DC förresten? Han bara parkerade efter ett par varv...

Nåja, Kimi längst upp på pallen - så får det gärna fortsätta se ut! :e

Aaaa, fick höra ...somnade dock efter ett par varv (sömnbrist)... att Barrachello kom, denna gång, på en värdig andra plats :birp
Vilken upptrappning han måste ha gjort, från av det jag såg - mellan nerramlade ögonlock - att han log på fjärde plats sedan på tredje och därefter... dog jag :x
Dessvärre, för Montoya :( men han drog hem förstås andra platsen i Melbourne.

Härligt att se att mina två favoriter är fortfarande med i matchen, YES! :)

//Cheezes

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg

Jag säger bara:

Wee!!! :birp

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)