webForumDet fria alternativet

Hålla idrottslektion

Sport

7 svar · 2 649 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Jag ska hålla i idrottslektionen i morrn.

Några förslag på roliga aktiviteter?
Och så behöver jag någon bra uppvärmning?

nice ;)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Flyttad från Café.

Tengblad
Moderator, webForum

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Kör en klassisk uppvärmning, någon form av boll-lek, typ spökboll eller dylikt, där du får med armar, ben. Se till att alla är ordentligt uppvärmda innan ni stretchar och börjar med huvudaktivitetet.

Glöm inte bort att vilaner och stretcha efter lektionen heller.

Roliga aktiviteter kan ju vara innebandy eller innebandy eller... innebandy. Nä men mina förslag är:
Innebandy, inomhus fotboll, ultimate, amerikansk fotboll.

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg

Kom ihåg att du håller idrottslektionen för att få ett bra betyg inte för att göra något kul med klassen. Det går visserligen att få både klassen nöjd och läraren men då får du kompromissa.

Addeladde skrev:

Kom ihåg att du håller idrottslektionen för att få ett bra betyg inte för att göra något kul med klassen. Det går visserligen att få både klassen nöjd och läraren men då får du kompromissa.

hehe jo jag vet. hade först tänkt att öppna med en grundkurs i argentinsk tango, men det hade nog inte blivit populärt hos eleverna =/ Jag kan inte dansen heller iofs. det var problem två. :e men bra betyg hade det nog blitt.

spökboll blir det jämt som uppvärmning så jag tror jag ska hitta på nåt annat.

innebandy blir det ju jämt annars också så det skippar vi.
fotboll är för vanligt =/

funderar på basket, handboll eller volley-boll, men om ingen annan har nåt roligare förslag så? någon som uppfunnit en egen sport hehe?

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

redskapsgymnastik med hopp på plintar och kullerbyttor är väl alltid populärt :P ;)

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

Heh, då jag hade det där i nian drog jag en hinderbana kombinerat med cirkelträning... det lönade sig i betyget iaf :e

jo, men hinderbana var det förra lektionen =/

Slutresultat
Konditionspass som uppvärmning
Basket som huvudaktivitet

:e

Detta i samarbete med en klasskamrat. Kommer bli skoj.
Behöver jag tilägga att jag var och åkte snowboard igår så jag är helt ledbruten i hela kroppen och att jag har konsert i morrn kväll = kan inte delta aktivt själv i övningarna :e Aj! jag missar konditionspasset §e

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)