Ett guld är knappast någon omöjlighet, och laget får nog gälla som favoriter med tanke på sina vassa förstärkningar. Men riktigt lika säker som tränaren Zoran Lukic är jag nog inte, även om jag hoppas att han har rätt i år igen :) http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,249164,00.html
Silly season fortsätter. Han vill nog bara skapa lite debatt och uppmärksamhet. Men lyckas DIF försvara guldet, något jag inte tänker uttala mig om hur vida de gör det eller ej, så är det starkt gjort.
Visst hoppas man att de ska försvara gulden men jag tror inte det blir någon enkelt resa med en tidigt avgjord guldstrid.
Skador på fel spelare kan ju innebära vad som helst...
Håller med Del Pero.
Tror och hoppas att de klarar skivan, men som sagt: Någon enkel vandringsled blir det nog inte tal om, utan jag tror att allasvenskan även detta år avgörs i de sista omgångarna.
Det tar emot att skriva detta, men.... Djurgården kommer antagligen vinna guldet i år igen. Malmö blir främsta utmanare. AIK har helt klart ett lag som bör vara med i toppstriden och så tror, och hoppas, jag att Bajen har lite mer att ge i år. En plats bland de fem bästa skulle glädja mig som Bajare. :)
Ganska lättförtjänta pengar? Tror varken att AIK eller Hammarby kan hota AIK i år, efter att man nu sett djurgårdens förstärkningar. Ett eventuellt hot kommer nog från andra allsvenska lag, än dessa båda stockholmsklubbar.
Jag tror att det är DIF, AIK o Malmö som kommer att slåss om guldet.
Håller tummarna för att mr Money får ordning på Gnaget - då blir vi second to none.. :h
Precis, nu kan man välja på både Växjö och Borås när man vill se smokinglirarna. :)
Att sen farsan kommer svära när hans Öster får däng är en annan femma. ;)
Vad tror ni om Enköping? Tror att laget - utan konkurrens - kommer att hamna på jumboplatsen? De bli nog avhängda relativt tidigat av säsongen. Fast de vore skoj om det gick bra för Enköping. Alltid kul med uppstickare.
Djurgården kommer bli tuffa i år. DIF är ett lag som jag verkligen gillar - utom 2*90 minuter per år.
Mitt lag, Halmstads BK kommer faktiskt bli att räkna med i år, dom är alltid lite uträknade innan, men brukar för det mesta placera sig riktigt hyggligt. Förra året kom dom trots allt 6:a efter en bedrövlig vår och sommar där man bland annat låg sist ett tag. Dock spurtade man otroligt och de 11 sista omgångarna gick man igenom utan förlust.
Thern har kommit in i arbetet med att träna ett allsvenskt lag, målen började trilla in i och med Pascal Simpson, nu är det fler som tar för sig, inte minst Sharbel Touma som växte massor under förra säsongen. Jag tror inte att guld är omöjligt, även om jag faktiskt håller Djurgården som favoriter.
1. Djurgården
2. Halmstad
Därefter är det nog faktiskt väldigt öppet, Malmö kommer som vanligt bli tuffa, precis som Örgryte. Jag tror till och med att Örebros tid kan vara här nu att placera sig högt upp. Bottenstriden kommer handla om Enköping, Landskrona, Hammarby, Öster och Helsingborg(!), eventuellt att AIK kommer ligga pyrt till på den undre delen av tabellen också.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25