Paolo Roberto - Kung?
19 svar · 423 visningar · startad av #L#
Han borde följt upp sin vänster lite oftare då hade han vunnit på knock, men det var 12 ronders bra boxning :e
Jaha jaha det missade jag visst... har inte rätt kanaler... :(
Boxning. Vilken värdelös sport, jag menar: Vem som helst kan ju stå och puckla på en kille i 12 * x min... :o
Rinaldo, du har kanske missat att svårigheten till stor del består i att du har en motståndare som samtidigt helst av allt slår dig medvetslös.. och dessutom ofta har lagt ned år av fysisk och taktisk träning för lyckas med det.
Håller med metalfan
Det är ju bara att titta på hur lång tid de tränar mentalt/fysiskt inför varje match ...
/r
Ops .. dum som jag är läste jag aldrig färdigt metalfan's inlägg innan jag postade :)
Som redan konstaterats tycker jag det var en väldigt jämn match, men bra!
Boxning. Vilken värdelös sport, jag menar: Vem som helst kan ju stå och puckla på en kille i 12 * x min...
:e :e :e
Du har nog missuppfattat sporten totalt.
Boxning är ju känd som den fysiskt jobbigaste sporten, så det är nog inte bara att alla kan stå och puckla på någon i 12 ronder...
Kul för Paolo, han är kung. :)
Är inte direkt någon stor idol av boxning, men jag kan ändå inte låta bli att imponeras av dom som håller på.
Hoppas att han håller måttet och klarar att hålla sig på topp utan att bli "punchdrunk"
Klart han är kung! Kungen av Kungsan!
Jo, jag var helt allvarligt fast tack för att ni informerade mig :e :e
Vet inte om man kan kalla det sport att stå och försöka slå ner någon så snabbt som möjligt...
Är det sport att försöka slå ner någon långsamt då, eller vad menar du? ;)
Paolo regerar! Följde matchen. Så nära att argentinaren gick på knock i första...
Men han vann ju, så skit samma :)
Ekström skrev:
Är det sport att försöka slå ner någon långsamt då, eller vad menar du? ;)
Nej, det menar jag inte... Det är fel att kalla det sport när man slåss överhuvudtaget...
Jag håller med Rinaldo och Josef, för det är ju som #L# sa, "alla har rätt till en åsikt". Jag förstår inte syftet med boxning.
Jag såg matchen och blev naturligtvis imponerad av båda boxarnas enorma kampvilja och energi.
Trots spänningen reagerar jag med stort obehag på att de båda kämparna faktiskt har ett idealslut på matchen.
Målet är att träffa motståndarens huvud med ett så kraftigt slag att han blir medvetslös.
Varje knockout föranledd av slag mot huvudet leder till hjärnskador av olika grad och varaktighet.
Trots mitt starka motstånd mot våld i alla former kan jag inte undgå att fångas av spänningen i en jämn boxningsmatch, men jag ser helst att båda boxarna bär huvudskydd av den typ vi har i svensk amatörboxning.