webForumDet fria alternativet

Frankrikes GP

Sport

11 svar · 263 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Klart orättvist resultat! Räikkönen gör sitt bästa lopp hittills, håller Schumacher bakom sig under massor av varv och förlorar på att det inte flaggas för oljefläckar fem varv från mål... :l

Att den arrogante Schumacher vinner loppet är illa nog, men hur spännande blir resterande sex, sju lopp? :(

Fast klart trevligt att se två McLaren-förare på pallen samtidigt igen! :e

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

*sörjer*

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Re: Frankrikes GP

:stefan: skrev:

Att den arrogante Schumacher vinner loppet är illa nog, men hur spännande blir resterande sex, sju lopp? :(

Förbannat underhållande, för nu börjar kampen om de andra positionerna i VM, åtminstonde 4-5 förare har en realistisk chans på andraplatsen :)

Det är det jag hoppas på, att tysken håller sig undan så det blir lite kamp!

Nån annan än jag som tyckte det var otroligt underhållande med Frankrikes förbud mot tobaksreklam? ;)

Ferrari var aptrista - bara ett vitt fält istället för Marlborologgan. :p
De som har Lukcy Strike (hjärnsläpp) hade en kraftigt förändrad logga, men man såg fortfarande vad det var - fräckt!
McLaren gick däremot på knock - där stod det "Kimi" och "David" över hela bilarna! Coolt! :e

Inte bara Frankrike som har förbud mot tobaksreklam, blir allt vanligare ;)

De som har Lukcy Strike (hjärnsläpp) hade en kraftigt förändrad logga, men man såg fortfarande vad det var - fräckt!

B.A.R. ;)

McLaren gick däremot på knock - där stod det "Kimi" och "David" över hela bilarna! Coolt!

Så har McLaren gjort iaf sen bilarna fick den målningen de har nu, "Mika" & "David" förut, och nu "Kimi" & "David" ;)

Några andra fyndigheter
Jordan, Benson & Hedges, Be on Edge
Jaguar, Becks, Bests

Medlem sedan dec. 200196 inlägg

Men att Schumacher skulle vinna var väntat, han är dock snabbast av dem alla och har den bästa bilen på banan.

Vad mer kan man vänta sej än att han vinner?

Gah, det var ju BARstallet jag tänkte på... :e

Tja, jag är inte ensam om att tycka som jag gör...

Tre raka VM-titlar är inte alls slutet på eran Michael Schumacher och Ferrari.
Kontrakt är till för att brytas och ändras, men det finns på pränt att Schumacher ska gasa i två år till. Först efter det kan övriga team och förare börja fundera på totalsegrar.
Risken är stor att det helt enkelt börjar bli ointressant att följa den röda bilen mot segrar och nya rekord.

Schumacher regerar - på gott och ont

Jo fy sjutton för folk som gör sitt jobb, det är verkligen Ferraris fel att de andra teamen inte hänger med, nä, dags att Ferrari slänger bort vinnarinstinkten och låter de andra komma ikapp :OO
Sluta skäll på Ferrari och gnäll på teamen som inte gjort hemläxan istället! :l x(

Inte så jag menar... ;)
I grund och botten tycker jag Schumacher är en arrogant äcklig tysk och då får också Ferrari en släng av sleven :e men varför inte göra som i *TCC? De som kniper pallplatserna får extravikter i nästa lopp - allt för att jämna ut racen och göra dem mer intressanta. :)

:stefan: skrev:

Inte så jag menar... ;)
I grund och botten tycker jag Schumacher är en arrogant äcklig tysk och då får också Ferrari en släng av sleven :e men varför inte göra som i *TCC? De som kniper pallplatserna får extravikter i nästa lopp - allt för att jämna ut racen och göra dem mer intressanta. :)

Sportsligt att vinnarna bestraffas? :OO ;)
Målet ska väl ändå vara att vinna, hur motiverad blir man att vinna när man ändå straffas av det? ;)

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

JoakimE skrev:

Sportsligt att vinnarna bestraffas? :OO ;)
Målet ska väl ändå vara att vinna, hur motiverad blir man att vinna när man ändå straffas av det? ;)

Tror inte att motivationen att vinna blir mindre om man lägger in vikter vid vinst. Klart man vill vinna för att plocka poäng i mästerskapet.

316 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
180 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)