webForumDet fria alternativet

wFs-Fotbollsbar

Sport

577 svar · 8 601 visningar · startad av Tengblad · sida 5 av 29

Frågan, av Tengblad

Japp ni är välkommna in och ta en bira och kolla på fotbollen på storbildstvn. Jag har redan börjat ladda inför Sverige matchen här :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Japp...borde vara en rättså lätt match för ryssland... 3-1 tror ja på.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ursprungligen av :stefan: Sydkorea stod upp bra mot Polen - riktigt schyssta mål också! :)
Ettriga som tusan och ena överdängare på distansskott... Där var det också ett satans tryck från publiken! Makalöst mycket folk i matchtröjor och högljutt som tusan - för att i nästa sekund vara nästan knäpptysta... Asiater. :e

Såg ni matchem mellan Japan och Sverige? Tre fjärdedelar av publiken satt ju i japanska matchtröjor och snurrade på halsdukar matchen igenom. Att dom orkade... :o

Medlem sedan sep. 20011 914 inlägg

De hymade Snobben melodin oxå.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Ursprungligen av Dino De hymade Snobben melodin oxå.

Hur låter den?

Så har då Rivaldo fått sin dom, 70.000 kronor i böter. Frågan är ju ganska enkel, varför?

Ursprungligen av Kim Så har då Rivaldo fått sin dom, 70.000 kronor i böter. Frågan är ju ganska enkel, varför?

Det är för lite! Borde vara mer och som dom sa i VM-studion ett gult kort för fortsättningen.

För lite? Vad är problemet? Han ska inte ha en pennie i böter. :o
Gult kort kanske, men definitivt inte mer! Kan du referera till någon punkt i regelverket där det står att såna straff kan utdömas? Jag har letat, men inte hittat någon.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Alla regler står troligtvis inte i den regelboken som du kollar i Kim.
I åters VM så får ju t.ex. spelare som varnas för fult spel också böter. Det står inte heller nåt om det i den "vanliga" regelboken.

Som jag har förstått det så har det inte lagts till i regelvärket officiellt, men _alla_ spelare som filmar ska få böter hädanefter. (Min källa är intervju av tv-sporten.) Jag tycker att det är bra. Filmning är så j-vla osportsligt.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Ang filmning...
Dömer domaren böter direkt på planen i samband med att han visar gult/rött kort?
Kan spelaren ha kreditkort eller måste han springa runt med massa sedlar i strumpan?

Dömer domaren böter direkt på planen i samband med att han visar gult/rött kort?

Det är inte spelaren som betalar böter utan förbundet. ;)

Ursprungligen av Web-Tor Alla regler står troligtvis inte i den regelboken som du kollar i Kim.
I åters VM så får ju t.ex. spelare som varnas för fult spel också böter. Det står inte heller nåt om det i den "vanliga" regelboken.

Ooh shit! Har FIFA regler som dom inte skriver ut i sin egenhändigt utgivna regelbok. Tufft...! Den svenska polisen kanske har likadant, rätt som det är så kanske polisen stoppar mig och ger mig böter för att jag kör i 80 på en 90-väg, man vet ju ändå aldrig vilka regler som finns att tillämpa. :OO

Nu får du väl ge dig! Det är lite skillnad på Fifas regelbok och Sveriges lagbok.

Fifa har dessutom informerat alla länder som deltar i VM om dom nya reglerna.

Håller med dig Web-Tor

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

USA leder med 3-1 mot Portugal! Jag som trodde Portugal skulle vinna lätt :(

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

3-1?! Vad fasen håller Portugal på med? Riktigt skitspel har dom, tur för dem att de lyckades få in en reducering innan paus - det blir nog lite lättare att ta igen underläget då.

Dom SKA vinna lätt, men dom spelar ju som krattor.

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Kan inte se matchen, har inte Canal Digital (vad är det för kanal???) och kan inte sitta på nån sportbar för jag ska iväg snart på släktträff..... :| Så jag kollar på ABs målservice.

Man har ju semester under fotbolls-VM, så att man ska kunna se alla spännande matcher. :h

Canal Digital visar ju alla matcher, dom har en speciell kanal för bara VM - underbart! :D

Oj, nu börjar matchen igen. *borta*

/me får lyssna på P4 kan inte heller se matchen :(

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)