Klart han spelar över, det hade faktiskt jag också gjort i en VM-match där allt handlar om stora framgångar och att få bort andra hot.
wFs-Fotbollsbar
577 svar · 8 575 visningar · startad av Tengblad · sida 4 av 29
Frågan, av Tengblad
Japp ni är välkommna in och ta en bira och kolla på fotbollen på storbildstvn. Jag har redan börjat ladda inför Sverige matchen här :e
Läs frågan i sin helhet →Konstig... det brukar ju inte göra ont i ansiktet när man får en boll på låret :q
Jaja, den tog väl uppåt magen va? Hur som helst, det är så idiotiskt av turken att överhuvudtaget skjuta bollen på Rivaldo så han ska ut bara av det, oavsett om bollen hade träffat ansiktet, foten eller reklamplanket bakom.
Visst är det lite fult att ta sig för ansiktet, men hade han inte gjort det så hade Ünsal inte fått rött kort, vilket faktiskt var exakt vad han förtjänade.
http://www.svt.se/texttv/432.html
Hoppas FIFA stänger av honom. Filmningar är det värsta jag vet.
Rivaldo var väl rädd för att han skulle få en till boll på sig och skyddar då ansiktet... ;)
Visst är det lite fult att ta sig för ansiktet, men hade han inte gjort det så hade Ünsal inte fått rött kort, vilket faktiskt var exakt vad han förtjänade.
Men man måste väl ändå följa reglerna? Det är inte tillåtet att filma. Inte ens för att få en motståndare utvisad. Inte ens för Rivaldo!
Bli avstängd? :q
Kan inte tänka mig att det skulle kunna inträffa. Enligt FIFAs regler (http://a1801.g.akamai.net/f/1801/2004/3d/www.fifa.com/fifa/pub/lotg/Laws01en1-39.pdf sid. 26-27) så ska filmning bedömas som osportsligt uppträdande och därmed kunna rendera ett gult kort - inte avstängning. Detta är de regler som finns tillgängliga på FIFAs sida.
I FIFA:s regler kan man också läsa:
A player is cautioned and shown the yellow card if he commits any of the following:
- fails to respect the required distance when play is restarted with a corner kick or free kick
Så slipper vi diskutera det nåt mer.
Det ska bli lite intressant att se Japan spela nu. Deras matcher brukar vara underhållande.
Härlig match......det kan inte vara lätta att spela mot japan dom är som små ättriga myggor.
Lysande match! Stor underhållningsvärde i andra halvlek. :)
Yes! Fantastiskt rolig andra halvlek! Jag verkligen njöt! :D
Inamoto var ju kanoners! Trist att hans andra mål blev bortdömt, det var ju knappast frispark där. :l
Jag är imponerad av Japan...
Man kan nog verkligen säga att publiken var den 12:e spelaren...
Vicket ös det var de sista 20 minuterna. :)
Japaner, Japaner överallt Japaner........
Det var en rolig andra halvlek......synd bara att Japanerna är så artiga, annars hade dem nog tryckt på lite mer i närkamperna.....
Suverän match. Japan spelade mycket underhållande i andra halvlek. Snygga mål dessutom. :)
Var det nån som såg Sydkorea?
Dem imponerade stog det på Aftonbladet.se, tänkte om det är värt att se den ikväll?
Ja, dom spelade bra. :)
Jag såg inte hela matchen, utan första halvlek och delvis andra. Det var ingen höjdarmatch, men stora delar av matchen spelade Sydkorea väldigt bra. :)
Mycket trevligt att det inte har blivit någon 0-0-match i VM än så länge. :D
Måste väl vara rekord?
Sydkorea stod upp bra mot Polen - riktigt schyssta mål också! :)
Ettriga som tusan och ena överdängare på distansskott... Där var det också ett satans tryck från publiken! Makalöst mycket folk i matchtröjor och högljutt som tusan - för att i nästa sekund vara nästan knäpptysta... Asiater. :e
Wop!
Då var det strax dags för Ryssland - Tunisien :bire