webForumDet fria alternativet

FotbollsVM resultat?

Sport

40 svar · 805 visningar · startad av celia · sida 2 av 3

Frågan, av celia

Vilket land vinner VM? Jag tror stenhårt på Argentina :e Mitt tips innan igår: Sverige-England 1-1 Sverige-Argentina 0-2 Sverige-Nigeria 2-1 nu är det mer i stil med 1-2, 1-2, 1-2..... ;) :p celia

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

By the way... Såg själv att Holland inte är med. Tråkigt! :(

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Hmm... är inte Pires skadad? Har Petit gjort något större väsen av sig sen han gick från Blaugrana? Makelele är jag inte särskilt imponerad av faktiskt, Wiltord är inte bättre än någon av svenskarna, Thuram må vara stabil, men är långt ifrån omöjlig, Lizarazu är väl kanske inte heller särskilt märkvärdig, Trezeguet är duktig, men jag värderar ändå Ljungberg högre, Candela vet jag inte mycket om faktiskt, Silvestre är väl hyfsad, men inte heller han omöjlig.
Du glömde förresten nämna Bartez, världens största clown i ett fotbollsmål, Christanval (tack och lov för att den tölpen försvinner från Barça) m.fl. m.fl.

Jo, Pires är skadad upptäckte jag nu. Tråkig. :l

Petit, ordinarie mittfältare i englands bästa klubblag. Makelele ordinarie mittfältare i europas bästa klubblag. Wiltord, ordinarie anfallare i englands bästa klubblag. Thuram, Candela, Silvestre och Lizarazu har givna platser i Juventus, Roma, Man U och Bayern München. Ganska okej spelarmaterial tycker jag... ;)

Barthez är väldigt ojämn, det kan jag hålla med om.

Den enda svensken som möjligtvis skulle kunna ta en plats i Frankrikes lag är Ljungberg när han är i den formen han är i nu.

Som Batistutas hands i matchen före finalen mot Tyskland i ett VM.

Om du menar i VM 90 så var väl det Caniggia? :q ;)

Jag ställer istället in mig på att bara njuta av den schyssta fotbollen man kommer få se. Och går det bra för Sverige är det kul, går det dåligt så kommer jag inte deppa.

Samma här. :)

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Petit, ordinarie mittfältare i englands bästa klubblag

Spelar inte petit i chelsea?

Spelar inte petit i chelsea?

När jag tänker efter, jo. Hade för mig att han fortfarande var kvar i Arsenal. :r

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg

Hur kan Holland inte vara med??? Vilka hade de i sin kval-grupp?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Hur kan Holland inte vara med?

De klantade sig. :l
Jag sörjer inte så mycket att VM:s "knarklag" inte kom med, även fast de kan vara roliga att se ibland.

Holland åkte ut mot Irland och Portugal i kvalet om jag inte minns fel. Ganska svagt om man ser till vilka spelare de har.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Ursprungligen av Hazze

Som Batistutas hands i matchen före finalen mot Tyskland i ett VM.

Om du menar i VM 90 så var väl det Caniggia? :q ;)

Jaja, båda är Argentinare. Inte så petigt! :p ;)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

På tal om Caniggia. (Kanske diskuterats förr)

Skandal att dom tar med honom i truppen istället för Saviola till exempel.

Caniggia är väl långt över 30 och gjorde ett par mål i skotska ligan medan Saviola var en av de bästa målskyttarna i spanska ligan.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Mmm, Canigga gjorde fem mål för Glasgow Rangers i den skotska ligan den gångna säsongen. Han är för tillfället skadad så det är en större skandal att han är uttagen i Argentinas trupp.
Saviola är kungen av fotboll, gjorde 17 mål för Barcelona den här säsongen och detta på otroligt få bortamatcher där han av någon anledning knappt fick spela.

Men men, det är väl bara bra för Sverige. :stud

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Detta är de givna resultaten i gruppspelet för sverige, allt enligt min fjärrsyn

England-Sverige 1-2
Nigeria - Sverige 1-1
Sverige - Argentina - 1-2

Nästan erka, du var inte långt borta.
England - Sverige 1-2
Nigeria - Sverige 1-1
Sverige - Argentina 2-1

Argentina kommer att spöa både England och Nigeria, sen är dom redan klara och ställer upp ett B-lag mot Sverige. :)

Sverige - England 0-1
Sverige - Nigeria 1-1
Sverige - Argentina 0-2

Tyvärr, jag tror inte så mycket på det svenska laget efter vad jag har sett den senaste tiden. :l

Man måste vara optimist när det gäller sport, Hazze. ;)

Äsch, jag föredrar glada överraskningar. ;)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag tror att något asiatiskt lag kan gå långt men säger inte vilket, det får ni se själva :e

Vi får inte glömma att Sverige nästan alltid spelar bra mot just andra bra nationer, medan vi ofta sackar till oss mot sämre lag. Därför tror jag att den här gruppen bör gynna vår nation, tre bra lag som vi ska möta, så jag tror på följande resultat.

England - Sverige: 1-2
Nigeria - Sverige: 0-2
Sverige - Argentina: 2-2

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

England - Sverige: 0-0
Nigeria - Sverige: 1-1
Sverige - Argentina: 1-0

Argentina är färdiga och ser hellre att Sverige går vidare än England... Ivarjefall de argentinska journalisterna... :)

Argentina är färdiga och ser hellre att Sverige går vidare än England... Ivarjefall de argentinska journalisterna...

Nu är det ju dock så att det är spelarna som lirar - inte journalisterna. ;)

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Man kan ju hoppas att de lyssnar på journalisterna :)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)