Jag är helt övertygad om att Frankrike inte vinner!
Jag tror att Brasilien kommer spela bra nu när det verkligen gäller, så jag säger att Rivaldo, Ronaldo och gänget kommer vinna VM.
Portugal är roliga att se! Jag gillar dem stenhårt. :)
Frankrike är hur bra som helst, när Barthez tänker klart... Där sätter jag mina pengar. Även fast jag hellre ser att något annat lag vinner.
Argentina är det bästa laget utan tvekan, men dom börjar gnälla på varandra när det går lite dåligt - och då går det ännu sämre. Det är deras riktigt svaga punkt...
England och Nigeria är två outsiders, båda har kapacitet att lyckas - men de är båda väldigt ostabila. Nigeria funkar ju toppen just nu, kanske hinner de spela ihop sig innan VM. För nån månad sedan läste jag att Okocha endast kände 6 medspelar i truppen - de andra hade han inte pratat med innan. :l
Jag skulle garna se England vinna ocksa. Kommer ni ihag forra VM (tror jag att det var) nar de blev bestulna pa matchen mot Argentina (kvartsfinal?). Da nar Beckham fick sitt (enligt mig felaktiga) roda kort, och ett bortdomt offside-mal (felaktigt). Hoppas england kan fa revanch i ar.
Jag tror semifinal-lagen blir Frankrike, Brasilien, Argentina och Spanien. Frankrike och Brasilien känns givna i semifinal, Argentina bör också kunna ta sig dit om alla stjärnor kan spela som ett lag. Spanien blir en outsider. Dom brukar aldrig lyckas i mästerskap men det känns som att de har ett riktigt bra lag i år. Sen kommer det ju alltid finnas lag som överraskar, typ Sverige 94 och Kroatien 98. :)
Jag är helt säker på att Sverige kommer "överraska" genom att komma tvåa i gruppen och gå vidare. I åttondelen kommer man möta Frankrike, ingen omöjlig uppgift, jag tror faktiskt att Sverige kommer ta även Frankrike. Skräll? Nja, inte mer än att Frankrike är övervärderade och att dom har en pajas i mål. :OO
Jag säger som Zlatan, vi åker dit för att vinna guld - inte ta oss till en åttondelsfinal och sen räkna med att förlora där.
Jag är helt säker på att Sverige kommer "överraska" genom att komma tvåa i gruppen och gå vidare. I åttondelen kommer man möta Frankrike, ingen omöjlig uppgift, jag tror faktiskt att Sverige kommer ta även Frankrike. Skräll? Nja, inte mer än att Frankrike är övervärderade och att dom har en pajas i mål.
Jag kommer gå in med inställningen att Sverige kommer förlora alla tre gruppspelsmatcherna. Då blir jag mindre besviken om det händer, och gladare om Sverige slår ut Frankrike. ;)
Zidane, Henry, Pires, Viera, Petit, Makelele, Wiltord, Thuram, Lizarazu, Trezeguet, Candela, Silvestre... vinnare av de två senaste stora mästerskapen... övervärderade? Njae. :p
Jag är helt säker på att Sverige kommer "överraska" genom att komma tvåa i gruppen och gå vidare. I åttondelen kommer man möta Frankrike, ingen omöjlig uppgift, jag tror faktiskt att Sverige kommer ta även Frankrike. Skräll? Nja, inte mer än att Frankrike är övervärderade och att dom har en pajas i mål.
Jag kommer gå in med inställningen att Sverige kommer förlora alla tre gruppspelsmatcherna. Då blir jag mindre besviken om det händer, och gladare om Sverige slår ut Frankrike. ;)
Zidane, Henry, Pires, Viera, Petit, Makelele, Wiltord, Thuram, Lizarazu, Trezeguet, Candela, Silvestre... vinnare av de två senaste stora mästerskapen... övervärderade? Njae. :p
Hmm... är inte Pires skadad? Har Petit gjort något större väsen av sig sen han gick från Blaugrana? Makelele är jag inte särskilt imponerad av faktiskt, Wiltord är inte bättre än någon av svenskarna, Thuram må vara stabil, men är långt ifrån omöjlig, Lizarazu är väl kanske inte heller särskilt märkvärdig, Trezeguet är duktig, men jag värderar ändå Ljungberg högre, Candela vet jag inte mycket om faktiskt, Silvestre är väl hyfsad, men inte heller han omöjlig.
Du glömde förresten nämna Bartez, världens största clown i ett fotbollsmål, Christanval (tack och lov för att den tölpen försvinner från Barça) m.fl. m.fl.
Sen gör det ingenting att Sverige räknas ut, det är alltid lättare att slå ur underläge. Good bye France!
Ser nästan det som lite löjligt att tro att Sverige har nån stor chans mot de bästa landen. De har en chans, men den är inte stor...
Jag ställer istället in mig på att bara njuta av den schyssta fotbollen man kommer få se. Och går det bra för Sverige är det kul, går det dåligt så kommer jag inte deppa. :)
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25