webForumDet fria alternativet

Juve!

Sport

16 svar · 344 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

YAAAAAAAAAAAAAAA! :D
Jag visste att dom skulle greja det! :bire

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Behöver jag säga att italiensk fotboll har haft sin storhetstid och numera är totalt ointressant? ;)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Nej, det behöver du inte. Engelsk fotboll är ljusår före, och spansk ännu ett snäpp. Den här säsongen har jag varit totalt ointresserad av italienska ligan, så någon får gärna informera mig om hur den varit. Eller förresten, skit i det. Jag är ju inte intresserad. :e

För mig finns det bara en liga, och den heter La Liga och håller till i de södra delarna av Europa. Ligan har just fått en ny segrare. Grattis Valencia! :D
Egentligen finns det bara ett lag och det är ju mitt älskade Blaugrana a.k.a. FC Barcelona. Det som är så skönt är att Valencia snodde guldet från Madrid! :D

Lite tråkigt tycker jag, Real rockar ju. Real och Arsenal ligger inte långt ifrån bajen i min top-tre, älskar verkligen det laget... Grymt sköna spelare.

Det är så skönt att Valencia tog det här. Nu fattas det bara att Leverkusen slår Real i finalen, så att vi återigen kan peka finger åt asen från Madrid. :e

Jäpp, Leverkusen kommer att ta hem CL. Det har jag ju redan konstaterat i en annan tråd. :e

Storhetstiden må vara över men att vinna Lo Scudetto är fortfarande lika skönt! :D

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Real vinner givetvis CL. :D

Tyvärr tror jag också att det blir så :(

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Vad snackar ni om? AC Milan vann allt iår igen, precis som vanligt.

Real vinner inte ett skit i år! x(
Madrid består bara av ett gäng skuldsatta mediekåta ledare och ett par överbetalda stjärnor som inte vet vad allvar är. Vet man det så spelar man inte tre av de fyra senaste seriematcherna mot bottenlag som dessa när man har klar chans på ligaguld:
Osasuna: Förlust 3-1
Sociedad: Förlust 3-0
Mallorca: Oavgjort 0-0

Asen från Madrid kommer inte vinna ett jota, tyskarna tar det här! :D

Madrid består bara av ett gäng skuldsatta mediekåta ledare och ett par överbetalda stjärnor som inte vet vad allvar är.

Det räckte tydligen för att ta sig till CL-finalen. ;)

Dessutom spelar dom den klart trevligaste fotbollen jag sett på länge. Inget lag kommer faktiskt i närheten. Men har man spelare som Raul, Figo, Zidane och Carlos är det väl ingen överraskning att spelet håller en så hög nivå.

Ursprungligen av Hazze

Madrid består bara av ett gäng skuldsatta mediekåta ledare och ett par överbetalda stjärnor som inte vet vad allvar är.

Det räckte tydligen för att ta sig till CL-finalen. ;)

Dessutom spelar dom den klart trevligaste fotbollen jag sett på länge. Inget lag kommer faktiskt i närheten. Men har man spelare som Raul, Figo, Zidane och Carlos är det väl ingen överraskning att spelet håller en så hög nivå.

Det vore ju otroligt synd att säga att dom ägde spelet i semin mot Barcelona. :OO
Dom slog på kontringar mot ett Barcelona urholkat av skador. I den första matchen var hela Barcelonas backlinje borta (Puyol, Andersson, Sergi) plus innermittfältaren och spelmotorn Xavi och Rivaldo. Vilka hade Real borta? Figo på grund av ett gult kort som han snackade(!) till sig.
Ge Barcelona sitt ordinarie lag så ska du få se på ett Real som kan hoppa sig bort till Santiago Bernabeu och äta dirt! ;)

Det vore ju otroligt synd att säga att dom ägde spelet i semin mot Barcelona.

Det har jag inte sagt. Barcelona bjöd upp till fint motstånd. Givetvis räckte det inte mot Real men det var ju trevligt att se att de gjorde ett tappert försök. :e

Ge Barcelona sitt ordinarie lag så ska du få se på ett Real som kan hoppa sig bort till Santiago Bernabeu och äta dirt!

Hehe.. dröm. :p

Blaugrana är överlägsna dom där tölparna från Madrid :e

Så där ja, då var det avklarat då. :)
Tölparna från Madrid kan typ ta och dra sig iväg för nu börjar den nya säsongen snart, och det är då dags för Barça att visa vad man kan! :D

Ny tränare, Rexach får gå och in kommer förmodligen nygamla Louis van Gaal som senast hade hand om Hollands landslag. En ok tränare, även om jag själv helst hade sett att Johan Cruyff ville komma tillbaka.
Spelarnytt: Milans underbarn Coloccini som denna säsong varit utlånad till Alaves vill nu gå till Barcelona, återstår att se om van Gaal vill ha 20-åringen i sin backlinje.
Rykten gör gällande att Kluivert kan vara på väg bort från klubben, dock skulle jag hellre se att Overmars försvann istället för Patrick. Barcelona vill enligt katalanska tidningar ha Schevchenko eller Crespo istället. :)

Vad händer med los merengues då?
Stolparna vill holka ur sitt försvar ännu mer än vad det redan är genom att byta Carlos mot Ronaldo. Sickna idéer dom har... :OO

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)