webForumDet fria alternativet

VM-truppen

Sport

101 svar · 1 286 visningar · startad av Kim · sida 5 av 6

Frågan, av Kim

Då detta förmodligen kommer bli dagens, helgens och hela sommarens stora samtalsämne så passar jag på att skapa tråden som ska sammanfatta allt. ;) Kommer Andreas Andersson med? Håller Anderssons knä? Har Teddy tillräcklig kondition för att spela ett VM? Kommer Lantz sno platsen från Linderoth? Jag skulle gissa att truppen kommer se ut som följande: Målvakter: Hedman, Kihlstedt, Isaksso

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Måste bara klargöra:

Det är absolut inte roligt på något sätt att Håkan är skadad.

- - -

In med Stefan Rehn!

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Vem ska nu slå passningarna till Fredrik Ljungberg? Mild var ju precis den spelmotor vi behöver på mittfältet!

Stefan Rehn :q

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Jag ser nog hellre Mild där, än Stefan Rehn. Markstedt! Allsvenskans bästa bollmottagare.

Stefan Rehn ska bannemej inte till VM samma sak med Markstedt...

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Shit! x(
Detta är ett hån mot spelare som Stefan Selakovic! Sketan vad jag är putt nu, det finns inte ord för detta. Skandal är ordet! Skandal skandal skandal! x(

Farnerud har spelat en knapp halvlek i det svenska landslaget, och det mot Grekland i februari! Stefan Selakovic har spelat i 8 A-landskamper, varav inte en enda har varit en hel landskamp. Antingen har han spelat första halvlek och sen fått vila, eller så har han kommit in med 15-20 minuter kvar. På 8 sådana matcher har han gjort 3 mål, vilket är det näst bästa snittet i hela landslaget, bara Allbäck är bättre!
Allt det här är ett hån mot Selakovic och även Blomqvist! Det är ren och skär mobbning från Lars och Tommy!

*kräks* :x

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Det är ren och skär mobbning från Lars och Tommy!

Jag kan nog hålla med. Det är lite svårt att förstå hur de tänker ibland. Visserligen har jag inget emot Farnerud men Selakovic, eller Blomqvist, känns som säkrare alternativ i ett VM.

Om jag ska vara seriös också så hade jag mycket gärna sett Selakovic i laget istället, dessutom som förstaval.

Blomqvist har jag inget förtroende för.

Vad L-T har gjort är ju att dom kollat vilken spelare de tycker är mest lik Mild. Ska man då jämföra Sella och Pontus är det ju inte svårt... Hade en annan spelare, tex Andreas Andersson, blivit skadad så tycker jag förstavalet självklart borde vara Sella.
Men inte som ersättare till Mild, där tycker jag Farnerud är ett bra val.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Vad är dom ute efter? L-T har sagt att dom kör med 2 man per plats, varför håller dom inte på sina egna principer?
OK, hade det gällt en defensiv mittfältsroll så kanske ok, men där finns både Linderoth och Andersson. När det gäller en offensiv plats på mittfältet så är jag övertygad om att Selakovic skulle göra det minst lika bra som Farnerud, framför allt eftersom Sella spela på mittfältet i Heerenveen.

varför håller dom inte på sina egna principer?

Den eviga frågan.. ;)

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Enligt radion ska Daniel Andersson spela från start i morgon som offensiv mittfältare.

Enligt radion ska Daniel Andersson spela från start i morgon som offensiv mittfältare.

Sorgligt.

Sorgligt? Nej då! Daniel Andersson måste få chansen i landslaget! Så enkelt är det!

Han har väl redan fått omkring 40 chanser i landslaget utan att skapa en målchans... jag tror inte det händer något för honom imorgon heller. In med Anders Svensson.

Anders Svensson skulle spela på kanten i morgon

Är det Alexandersson som inte spelar då? Ljungberg och Svensson på varsin kant, Daniel Andersson som offensiv mittfältare och Linderoth som defensiv mittfältare.. eller?

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Ljungberg är ryggskadad och står över matchen i morgon. Alexanderssorn spelar antagligen på vänster och Svensson på högern. Skulle jag gissa på.

Anders Svensson har problem med ett knä.
Andreas Andersson spelar till vänster.

Ursprungligen av Hazze Han har väl redan fått omkring 40 chanser i landslaget utan att skapa en målchans... jag tror inte det händer något för honom imorgon heller. In med Anders Svensson.

Det var precis det jag menade men jag glömde smileyn :r

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)