webForumDet fria alternativet

Arg på snowboardare!

Sport

11 svar · 284 visningar · startad av Erik Juhlin

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg
Frågan#1

Kollade på en snowboardtävling på ZTV idag och blev jäkligt sur.

Inte nog med att de snott trick från skateboard. De kan inte säga rätt namn.

Flera åkare gjorde fakie-snurrar med olika grabs. Då sa kommentatorn att det var cab 900 tailgrab osv... :x

Man kan fan inte göra en cabaleriall med en grab! x(
En cabaleriall är en fakie 360 utan grab. Okej att man lägger på 540 o.s.v., det finns ju t.ex. half cab.
Men en cab ska inte innehålla en grab. Innehåller det en grab så är det en gay twist!

Lite historia:
Back inte the old days när Steve Caballero uppfann caben så försökte Lance Mountain och andra också göra tricket. Men de kunde inte göra det utan att graba. Då sa de skämtsamt att de gjorde tricket "the gay way". Så det blev kallat en gay twist.

Så visa respekt för Steve Caballero och kalla inte en gay twist för en cab! :)

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Upprörande.

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Ja, jag finner inte ord! :OO ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

ZTV sa du? Programmet hette möjligtvis inte Board Wild? :q
Det programmet måste vara ett av de sämsta som någonsin producerats. x(
Dom flippar mellan 20 olika kameravinklar i ett och samma hopp, så dom kan inte hålla koll på alla klipp dom har. I ett avsnitt så kom Joni Mäkinen in mot ett hopp och efter ett antal olika kameravinklar så var det Sebu Kuhlberg som landade. :o

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ja ni tackar vet ja slalom ;)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Inget slår idioten som kommenterar skate tävlingar på eurosport, han kan typ 4 trick namn å säger dem hela tiden fast det i själva verket är något helt annat, jag brukar stänga av ljudet när jag ser på det.

Nej, ganska hyfsat filmat. Bytade inte vinkel så mycket.

Det hatar jag i musikvideor och liknande där har skateboard med och de klipper så grymt mycket o man får ofta inte se landningen.
Suger stort. Ännu värre är fejkade lines där de klipper i linen för o få det att verka som snubben lägger upp längsta linen. :x

Appropå kommentatorer. Var ganska kul att höra Greger Hagelin kommentera skate-tävlingen i globen som gick på TV. Hade inte många rätt. Heelflip var kickflip, switch var fakie, o.s.v. :e
Eurosport/ESPN kommentatorerna är verkligen nollor. Löjligt att de inte tar in en skejtare som snackar...

By the way... Kan man egentligen säga att något är fakie eller nollie på snowboard? Man poppar väl aldrig med det som är nosen för tillfället..?

Nolllie har jag aldrig hört talas om i snowboardsammanhang, men visst finns fakie. :)

Men man poppar aldrig med tailen ju. (eller vad som då i det läget är nosen)

Därför borde det ju kallas switch ju...

Tyckte förresten det var lite löjligt att de ska cab (alltså fakie) när en snubbe snurrade åt frontside hållet, men switch när en annan snurrade åt backside hållet...

Du har ju alltid en främre fot på en snowboard. Tänk dig tricket Air to fakie i en pipe så förstår du varför det finns.

Ah, jo to fakie måste nästan finnas ju... :)

Och man säger ju att man åker fakie, inte switch.

Men just trick tycker jag utförs switchstance, inte fakie... :)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)