webForumDet fria alternativet

Allsvenskan - Hockey

Sport

6 svar · 238 visningar · startad av JaktJanne

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg
Frågan#1

Detta forum har man väl inte varit i för ofta men nu komm jag hit :)
Efter 12 år frånvaro då vi låg i dåvarande Div 1 har Nybro Vikings gått upp till Allsvenskan efter en tuff match mot Västerås. Nu får man gå på lite bättre hockey framöver. :birp

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Jag var på matchen...

Klantigt av VIK att slarva bort de powerplays de hade. Och sen när de fick spela tre mot fem i dryga tre minuter var ju inte så bra kanske....
Jag stod precis brevid Nybro klacken. Har väl mer eller mindre tinitus efter det.. :e

Det finns väl chans att Västersås går upp också, Mora skulle väl byta grupp eller nåt?

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Tror inte att mora ska byta serie men det rytas om att Mörrum kommer att tacka nej till sin plats.

Sen finns det ju ganska många lag med ekonomiska problem.

Mörrum reserverade sig inför slutspelet p.g.a ekonomin men fick sponsorer i sista stund, detta pratas det om här iallafall men den som lever få se ;)

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Tyvärr åkte Tierp ur i år, blir division I nästa år :( ..efter två år i allsvenskan, men de bästa va ju att de slog de bästa lagen som Hammarby och Södertälje!

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Tycker att det var roligt att Nybro gick upp även fast jag gärna sett att Skövde eller borås gick upp. Hoppas att dom gör det nästa säsong

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)