webForumDet fria alternativet

Allsvenskan 2002

Sport

14 svar · 352 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Jaaaa, till helgen är det dags! :D

Så, vad tror ni?

Jag kan säga att jag INTE håller med knäppskallen Lasse Sandlin i Aftonbladet som tippar Örgryte (!!) som vinnare, Hammarby sjua och Halmstad precis ovanför strecket som elva...

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag hoppas väl som vanligt på ÖSK men det ser ju inte allt för bra ut på pappret för oss :( Hade t.o.m svårt att få elitlicensen. Men men hoppas kan man ju alltid.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Guldet hamnar i Stockholm eller i Helsingborg!
Har jag garderat mig tillräckligt nu? ;)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Helsingborg blir ruggigt svåra i år, dom vinner nog med ett antal poäng ner till tvåan. Men som alla vet, så klappar ju mitt hjärta för Hammarby - de kommer nog igång lagom till säsongen börjar och slutar sedan på en 5:e plats.

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Jag tror att det kommer stå mellan Helsingborg och Djurgården i år faktiskt. Möjligt att AIK kan blanda sig i också. Kalmar och Gif Sundsvall åker ur.

Sen tror och hoppas jag på att mitt kära Bajen kan vara med och slåss om spel ute i Europa.

AIK kommer knappast att ha något med guldstriden att göra så länge Olle Nordin leder gänget... Han är ju totalt inkompetent. Behöver jag säga mer än Italien -90 och AIK under 2001?

Ursprungligen av SPiN AIK kommer knappast att ha något med guldstriden att göra så länge Olle Nordin leder gänget... Han är ju totalt inkompetent. Behöver jag säga mer än Italien -90 och AIK under 2001?

Haha, hur stor koll har du då? :p
Olle Nordin har inte tränat AIK på över en månad - han är sjukskriven i månader för utbrändhet... ;)
Det är den gamle backklippan Peter Larsson som tränar Gnaget numera.

AIK under 2001? Du menar laget som kom trea i Allsvenskan och som gick obesegrat de nio sista matcherna? ;)

Grejen är att när AIK började vinna igen (i och med Sundsvallsmatchen) var Andreas Alm tillbaka - han hade varit skadad dittills under säsongen - och gjorde sju mål på nio matcher.

Nu är Alm med från början! :e

SPiN, har du legat i koma en månad? :p

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Ja du, det där stolpskottet Sandlin har inte ett rätt i år. :o
Halmstad når nog inte hela vägen fram i år med tanke på att dom har många unga spelare nu, plus att Thern är ny som tränare, så en seger är nog inte att räkna med. Men att gå så långt som att påstå att dom ska slåss kring strecket... Nja, inte en chans! :OO

Det hade jag fasen glömt bort! Sicken koll ni har, grabbar. :)

Trea i Allsvenskan är ju bra, men med det laget borde de ha kunnat gå bättre - ändra fram till guld, alltså. Olle suger. :l

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Har precis kollat på Bajen - ÖIS och det var ingen rolig match att se. Bajen äger spelet totalt större delen av matchen men lyckas ändå förlora med 3-2. Trym Bergman bränner ett par frilägen och Erland Hellström bjuder ÖIS på enkla mål. :x

Helsingborg nästa. :)

Vad är detta?

Ska alla tippade topplag misslyckas eller vad är det frågan om? ;)

Gillar framsidan av Sportbladet idag - en fyrling på 30 spänn på de resultat som gick in igår och förrgår till ett odds på 160 nånstans... Fett med stålar! :o

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

MAAAAALMÖ !! satte 20:- till oddset 20 ggr på unibet :e

Jahapp, så har resan börjat då... One down, 25 to go!

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

GAIS vinner i år igen, och det finns det ingenting ni kan göra något åt.

Dessutom så åker Norrköping ur, tippar på att de tar 4 vinster under hela säsongen...

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)