webForumDet fria alternativet

Dödad av puck.....

Sport

15 svar · 468 visningar · startad av Tengblad

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Frågan#1

.....på en NHL match. Tjejen var 13år. Snacka om tragisk död :l

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,145187,00.html

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Fyfan... :x :(

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Usch och fy. :(

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Vad tragiskt, usch :(

Ibland undrar man varför inte hela hockeyrinken inringas av nät eller annat skydd. Det händer för ofta att pucken letar sig över plexiglaset på kortsidorna vid rensningssituationer. I vår hall i Örebro har minst fem personer fått puckar i huvudet den här säsongen varav två fick uppsöka läkarvård för att sy ihop skadan.

Det måste väl vara en relativt liten investering i förhållande till andra utgifter att säkra publiken från puckar, det kan aldrig vara försvarbart att tumma på säkerheten för åskådarna oavsett vilken sport det handlar om.

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Det kommer inte förvåna mig om det dyker upp någon ny regel "over there" om nät eller dyl som ni säger...
Synd bara att det kommer en liten flickas liv för sent... :(
Stackars Espen.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Usch :(
Måste vara riktigt tungt för Espen, riktigt tungt. Vilka skuldkänslor han måste ha även fast det egentligen inte är hans fel. :( :(

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

-

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Expressen har lite mer om det: http://www.expressen.se/article.asp?id=102100

Medlem sedan juni 2001329 inlägg

vad ska man säga? en tragedi :-(

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Riktigt tråkigt. :(

Ang. nät så skulle man som åskådare inte vilja ha det där, eftersom att man ser mycket sämre in till rinken. Punken "försvinner" bland närmaskerna, skulle jag gissa på. Det är troligtvis orsaken till att det inte täcks in, för det kostar ju relativt lite om man jämför med andra utgifter klubbarna har.

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Alla kanske borde ha hjälmar :/

tragiskt... :(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Ang. nät så skulle man som åskådare inte vilja ha det där, eftersom att man ser mycket sämre in till rinken. Punken "försvinner" bland närmaskerna, skulle jag gissa på. Det är troligtvis orsaken till att det inte täcks in, för det kostar ju relativt lite om man jämför med andra utgifter klubbarna har.

Nejdå, både Globen och Kinnarps Arena har nät ovanför plexit på kortsidorna och det är inget man tänker på.
Visst, första minutrarna kan det vara lite ovant, men man vänjer sig. :)

Att det inte finns i I'm-gonna-sue-your-ass-off-USA förvånar mig verkligen! :o

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

:stefan:> I Globen snackar vi om ca 10-15 meter nät, och det vet jag att det inte skymmer allt för mycket. Men det skulle ju behövas nät runt hela rinken för att vara riktigt säkert, även fast de hårdaste skotten troligtvis försvinner ut bakom mål. :)

Medlem sedan dec. 2001171 inlägg

Jättetragiskt. :(
Händer allt hemskt i USA?? :(

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Nej, men det är tyvärr bara där allt uppmärksammas mer än andra saker :l

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

tragiskt.. men liknande saker händer ibland i alla möjliga lag, proffs som juniorer. Jag har själv suttit i närheten av en kille som fick en puck på sig men han dog inte som tur va.. :(

284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
146 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)