Dd@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg ok, du får ha tack då :) du kanske kan tipsa om ett bra upplägg förresten, typ frukost, mellanmål och liknande, för så som de verkade nu så hade jag tydligen hakat upp mig för mycket på det här med grönsaker och lite fett :-)
hur som helst, tack för de jag fått veta än så länge :)
LLimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg För att få bort kulmagen så behöver man alltså ha låååååånga och lågintensiva pass
Det är en myt. Högintensiv träning är effektivare än lågintensiv träning om man är ute efter att bränna fett.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...2&dopt=Abstract
Vad skulle denna länk bevisa? Att unga personer har effektivare förbränning med högintensiv träning? Det visste vi redan. Jag gjorde ett antagande att det gällde en person som är ca 25+.
Nu kommer man iofs alltid att hitta "bevis" på att allting är motsatt det som anses vara bevisat, men så länge som 9 av 10 fysiologer, läkare, tränare o.s.v säger att lågintensiv träning bränner fett bättre på lång sikt så köper jag det.
utan det är ben, armar och rumpa som ryker först och sist magen
Varifrån fettet försvinner först/sist är väldigt inviduellt.
Visserligen...
fett och snabba kolhydrater till frukosten (ost, smör, fil, bröd)
Varför snabba kolhydrater?
För att vakna. Kroppen behöver energi och snabbt. Socker med andra ord...
Just fiskolja verkar ha en accelerarande verkan, framför allt tillsammans med annanas... vetefan varför men så är det.
Fiskolja tillsammans med ananas? Källa?
Jag var tvungen att fråga en av instruktörerna på gymmet och tydligen är det så att både fiskolja och ananas innehåller ett L-encym som kroppen behöver ha för att bryta ner fett. Fiskolja innehåller den ena varianten och ananas den andra (mättad och omättad) och tydligen så ska dom där vara lämpliga att inbemundiga. Hon varnade också för att äta FÖR mycket av dessa då njurarna tydligen kan ta ganska mycket stryk av det.
Dd@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg så det kan vara värt några ören att köpa hem både ananas och fiskoljepiller alltså, eller? :-)
LLimeMedlem sedan sep. 2001961 inlägg Tja... ananas är gott. Och lite psykning gör ingen skada...
/Lime
Dd@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg butiken nästa då alltså :)
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
du kanske kan tipsa om ett bra upplägg förresten, typ frukost, mellanmål och liknande, för så som de verkade nu så hade jag tydligen hakat upp mig för mycket på det här med grönsaker och lite fett
Sorry, kostupplägg är inte min grej. Fråga på kolozzeum.com.
Vad skulle denna länk bevisa? Att unga personer har effektivare förbränning med högintensiv träning?
Nej, att HIIT bränner mer fett.
Despite its lower energy cost, the HIIT program induced a more pronounced reduction in subcutaneous adiposity compared with the ET program. When corrected for the energy cost of training, the decrease in the sum of six subcutaneous skinfolds induced by the HIIT program was ninefold greater than by the ET program.
men så länge som 9 av 10 fysiologer, läkare, tränare o.s.v säger att lågintensiv träning bränner fett bättre på lång sikt så köper jag det.
Du har nog missuppfattat deras budskap litet. Det de säger är att man procentuellt sett bränner mer fett under lågintensiv träning jämfört med högintensiv (intervall)träning, vilket stämmer. Om man bränner mycket fett eller kolhydrater under en aktivitet är dock helt ointressant. Det intressanta är hur mycket fett som försvinner från kroppen totalt sett på ett litet längre perspektiv och där har HIIT visat sig vara klart överlägset. Det är knappast så att 9 av 10 fysiologer hävdar att lågintensiv träning skulle vara bättre än HIIT om man är ute efter fettförbränning. Fler referenser: http://www.wsu.edu/~strength/hiit.htm
tydligen är det så att både fiskolja och ananas innehåller ett L-encym som kroppen behöver ha för att bryta ner fett.
Say what? L-encym? Fråga din instruktör efter namnet på enzymen och posta det här så ska du få en vetenskaplig diss av ananas-teorin. ;)
Dd@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg ok, har hittat en del bra sidor och texter som jag ska ta och kolla igenom nu. verkar lite krabbigt, men ska försöka sätta ihop någonting bra av det hela, på tal om det, vet du någonting om morgonpromenader? en del källor verkar tycka det är en kanongrej och andra tycker det är ingen mening, för om du vet detta så tänkte jag om du visste tempot på detta? om den ska vara intensiv eller låg? *undrar*
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
vet du någonting om morgonpromenader?
Morgonpromenader = lågintensiv träning. Som sagt, det fungerar, det bränner fett, men det är jävligt tråkigt. Jag pallar inte att gå i 40-90 min på tom (nästan tom då) mage på morgonen. Intervaller är däremot riktigt skoj, speciellt när man håller på och spy i slutet. Det beror lite på vad man själv gillar. Gillar du att promenera så visst, go for it. Om du vill använda din tid effektivt ser du till att springa/cykla fort som fan en stund, vila och repetera tills du inte orkar mer. För att sno en klyscha som någon på Kolozzeum använde: den bästa fettförbränningsträningen är den som man fortsätter med.
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Piss!
Glömde att söka på testosterone.net innan jag uttalade mig om CLA. Big mistake.
http://www.testosterone.net/html/body_148cla.html
http://www.testosterone.net/articles/166cla.html
Verkar som om alla som säger att det är skit käkat skitCLA från EAS.
Dd@leMedlem sedan juni 2001329 inlägg får ju bara ta och hålla med om ditt citat :) har ju inte riktigt fått upp flåset ännu så gång passar nog mig, hmm... man måste ju börja någonstans, var ju trots allt nått år sen jag tränade som mest.. men men, tack för tipset :)