webForumDet fria alternativet

overdrivet daligt hockeylag?

Sport

18 svar · 459 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Tommy Salo tycker att klagomalen pa tre kronor har gatt till overdrift.

Jassa det ar overdrivet? Jag skulle inte vilja pasta att det ar overdrivet, mer besviken har jag inte varit pa lange. Jag tycker emellertid inte att han ska lynchas ensam, lyncha dem alla. Inkl. Hardy och aftonbladet.se och alla andra medier som blaste upp dem nagot otroligt och spekulerade i vem vi skulle mota i semi.

Uch!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,134980,00.html

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag skulle inte vilja pasta att det ar overdrivet, mer besviken har jag inte varit pa lange

Jag är nog en smula mer besviken över att folk fortfarande blir torterade och dödade för sina åsikter, att barn misshandlas och att folk i u-länderna fortfarande dör av enkla sjukdomar som skulle kunnat botas med antibiotika, men vi har väl olika preferenser..

På vilket sätt anser du dig ha rätt att vara besviken över vad ett tjugotal snubbar i OS gjorde? Det var dom som tränade, spelade och förlorade. Du satt bara och glodde på det hela och det ger knappast varken dig eller någon annan rätten att vara "besviken" och klaga och tjura. Börja lira hockey i OS-klass själv då istället och om du förlorar, ja då kan du vara besviken.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Erik (och alla andra svenskar) får lov att vara besvikna för han har varit med betalat den svenska OS-satsningen. ;)

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Är det inte dags att ge den där Fagerlund en hård spark i röva snart? x( :x

Hockey-herrarna fick hur mycket pengar som helst för att åka till OS, och vad lyckades dom åstadkomma? *suck* :o
Damerna fick däremot betala sin resa själva och dom gjorde mer än vad man kunde begära av dom, nämligen att ta brons.
Varför inte ge damerna den ersättning som herrarna skulle ha fått? Men nej då, Fagerlund har ju sagt nej till det.
Kan inte någon avskeda honom eller nåt? :q

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Jag vet faktiskt inte om man kan klaga så mycket på tidningarna som skrivit upp Tre Kronor. Jag menar, Vitryssland ska ju Sveriges proffs, som tillsammans tjänar över en halv miljard borta i NHL, slå 100 gånger av 100, även med ett stort favorittryck.

Sen tycker jag att det är fel att Salo har fått tagit så mycket skit för den förlusten. Han gjorde visserligen en usel insats på Vitrysslands segermål men då borde matchen redan varit avgjord.

sgtpepper. Gar du och ar besviken varje dag over att folk blir torterade for sina asikter? Det ar fel, men det ar inte nagot jag konstant ar lika upprord over som nar jag fick veta att sverige hade forlorat. Visst, jag fattar vinken om att vi lever i en forvrangd varld, men det ar svart att gora nagot at. Gar du varje dag och ar upprord over att folk blir torterade for sina akikter?

Far jag inte klaga bara for att jag inte spelar i OS sjalv. Far man da inte heller klaga pa en VD som gor ett felaktigt beslut bara for att man inte ar VD sjalv?

Damerna fick däremot betala sin resa själva

Var har du hört/läst det?

Dels tror jag att det var Albert Svanberg som sa det, sen kommer detta från Aftonbladet:

Men trots miljonsatsningen på damerna, får tjejerna själva ta ur egen ficka för att spela hockey.

Men här står ju också:

Svenska Ishockeyförbundet har satsat rekordsumman 2,5 miljoner kronor på damlandslaget inför OS i Salt Lake City.

Vart har dom pengarna gått då?

Far jag inte klaga bara for att jag inte spelar i OS sjalv.

Jepp, det är korrekt. Jag är dödligt trött på sportfanatiker i mysbrallor med en chipspåse i handen som alltid vet bättre än tränare och spelare hur en sport skall utföras.

Vad jag menade med mitt förra inlägg var att visst, det var tråkigt, men kom igen för fan, det är en kvasihändelse, ett ingenting, det finns viktigare saker att vara besviken över.

Jag sa inte att damerna fick betala allt själva, men 2,5 miljoner räcker inte långt. Det kostar att ta ihop ett landslag, skicka på träningsläger, till USA, hotell med mera. Du kan ju hoppa upp och ta dig på att herrarna skulle balla ur totalt om dom bara fick 2,5 miljoner till sin OS-satsning.

Jadu, Sgtpepper, jag tror att det fanns manga som visste battre an Hardy gjorde. Rulla pa 4 femmor i borjan av tredje nar det ar en jamn match? Det ar ju snurrigt, det kan man gora i gruppspelet inte i slutspelet. Detta ar vad de ar utbildade for. Om en doktor gor fel nar han opererar dig kommer du sakert att klaga pa honom, aven att du inte kan gora det battre sjalv.

Kim >>

Du kan ju hoppa upp och ta dig på att herrarna skulle balla ur totalt om dom bara fick 2,5 miljoner till sin OS-satsning.

Om du läser artikeln (http://www.aftonbladet.se/vss/os2002/story/0,2789,129383,00.html) så kan du läsa att Fagerlund säger:

Det har aldrig någonsin satsats så mycket på ett svenskt hockeylandslag, varken herrar eller damer.

Påstår du att han ljuger?

Medlem sedan jan. 2001219 inlägg

Herrhockeylandslaget lär ju dra in rätt så mycket mer än damerna i reklamintäkter, så damerna ska väl snarast vara glada över att dom får snylta på dom pengarna.
Så är det iallafall när det gäller fotbollen, herrarna drar in pengar & damerna spenderar dom.

Men shit! :o
Jag påstår inte att han ljuger, men problemet är väl att han aldrig har satsat på damerna innan så även om han hade lagt ner 500 spänn på damerna så hade det varit den största satsningen.

Har Fagerlund nånsin gjort något bra för hockeyn? Gubben är ju inte ens nöjd med bronset som damerna tog, i intervjun i TV lät han ju nästan lite besviken över att det inte blev guld.
Jag menar bara att om herrarna drar in pengar till hockeyförbundet tack vare medias fixering, så bör väl även damerna få av detta och inte bli tvungna att lägga pengar själva.

Om en doktor gor fel nar han opererar dig kommer du sakert att klaga pa honom, aven att du inte kan gora det battre sjalv.

Vad babblar du om? En felaktigt utförd operation kontra en dåligt genomförd ishockeymatch? Jag har lite svårt att se likheterna, det ena fallet handlar om något som kan vara livsavgörande, det andra är en lek som gick lite dåligt.

problemet är väl att han aldrig har satsat på damerna innan så även om han hade lagt ner 500 spänn på damerna så hade det varit den största satsningen.

Du kanske missade det här citatet i mitt förra inlägg:

Det har aldrig någonsin satsats så mycket på ett svenskt hockeylandslag, varken herrar eller damer.

Det vore intressant att se hur mycket herrarna fick till sin OS-satsning samt hur mycket damerna fick.
Någon som har siffror?

sgtpeppar, vad jag babblar om ar att jag inte tycker att man maste spela hockey pa OS-niva bara for att ha ratt att klaga pa dem eller vara besviken.

Likheterna i min liknelse ar i bada fallen sa kan man inte utfora saken battre sjalv, och darfor skulle man inte ha ratt att klaga.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)