webForumDet fria alternativet

snowboard tips!!!

Sport

10 svar · 621 visningar · startad av i.a

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg
Frågan#1

ja nu har man äntligen fått tilåtelse av farsan att skaffa en snowboard! :)

brädtips tack!!!
inge superproffsbrädor utan en bra nybörjar bräda!!!

farsan har sagt att ja ska få en som heter "warp" lr nå sånt, bra, dåligt???

------------------
duktig idiot käkar mask!

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg

fel forum mn ja har bara lärt mej å hitta till det här ännu! lite efter! bara å trycka på diverse på förstasidan ju!

------------------
duktig idiot käkar mask!

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Warp är Stadiums egna märke, Stuf är Team Sportias och Crazy Creek är Inter sports. Dom fungerar bra som nybörjarbrädor, men dom är väl inte direkt några underverk till snowboards. :l

Själv har jag en Atlantis Ingemar Backman som jag köpte förra året. Kanonskön bräda faktiskt, kanske lite hård för en riktig nybörjare.

Men ett bra alternativ är faktiskt någon av sportkedjornas egna märken eftersom dom är relativt billiga.

Annars finns också Oxygene som har helt ok brädor, ytterligare ett alternativ är ju att köpa en begagnad.

Men när du köper så se för allt i världen till att du lägger ner tid på att prova skorna! Köp inte de billigaste utan gå gärna upp i pris för att få ett par riktigt bra, det är större skillnad än man tror. Dels fryser man så sjukt mycket vi vissa boots, men framför allt så kan man få en obeskrivlig smärta om man har ett par skor som inte sitter perfekt, vilket gör det totalt omöjligt att överhuvudtaget åka en meter.
Satsa gärna på mer beprövade märken när det gäller skor som t.ex. Salomon, Burton, Hustler eller något annat mer känt märke.

------------------
de'nim

Medlem sedan apr. 20013 689 inlägg

§e Vem är Goldy? §e

------------------
===goldy===
<A HREF="http://www.go.to/theshakedowns" TARGET=_blank>---BURNER---</A>

Medlem sedan juli 20011 304 inlägg

Jag skulle nog satsa på en begnad bräda av ett bra märke. Burtin eller salomon är mina favoriter, men det finns en uppsjö av modeller. Gå in på en bra sportbutik och se vad de rekommenderar. Försök sen få tag på liknande bräda begagnad. :)

För övrigt håller jag absolut med Kim vad det gäller skorna. Mycket viktigt!

------------------
The computer is mightier than the pen, the sword, and usually, the programmer.

Jag skulle nog satsa på en begnad bräda av ett bra märke. Burton eller salomon är mina favoriter, men det finns en uppsjö av modeller. Gå in på en bra sportbutik och se vad de rekommenderar. Försök sen få tag på liknande bräda begagnad. :)

För övrigt håller jag absolut med Kim vad det gäller skorna. Mycket viktigt!

------------------

[Redigerat av Jon den 17 nov 2001]

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Jag har en Burton A series, grymt skön att åka med, men inte så värst bra på att skutta runt med.

------------------
You can be a coward for a few minutes, or dead forever. /Rincewind

Sen är det viktigt att man funderar på hur man vill åka. Är man en person som jibbar mycket så kanske man ska fundera på en lite kortare bräda, men om man bara vill kunna åka lössnö, snabbt eller bara glida runt i backen, då kanske en längre bräda är att rekommendera.

Ska du köpa en begagnad så se för allt i världen till att belaget på brädan är bra och inte en massa repor. Är det mycket slitage under så är den förmodligen ganska hårt körd. Likadant bindningarna, testa och se till att spännena inte släpper när du vickar på fötterna.

Återigen poängterar jag att skorna är det viktigaste, köper du begagnat så ska du inte bara ta skorna utan att testa dom ordentligt först. Jag har själv gjort så när jag köpte min första bräda, tog ett par skor som såg bra ut, men som var fullständigt värdelösa, dels halkade jag hela tiden när jag gick och sen var dom så breda och fluffiga att dom var jobbiga att knyta.

Själv har jag ett par Hustler Phil Johnson nu, med gjuten innersula. Vet man med sig att man ska åka med dom ett tag så kan det vara värt att få ett par skor med formad innersko.

------------------
de'nim

Ja fan vad man kan få ont i fossingarna om det vill sig illa...

------------------

Medlem sedan sep. 20012 186 inlägg

ska väl säga att jag nog är den som åker mest snowboard här (säg inte emot) jag kör bara på extrem brädor (gynna inhemskt). Grymt bra brädor, lätta, skapligt styva, satsa på att hitta en sådan ;) http://www.extrem.se

------------------
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Jag håller med Gandalf. Jag är nog den som åker mest snowboard här. ;)

Nej då, det gör jag nog inte. Däremot håller jag med honom om att Extrem har bra brädor. Har provat ett par modeller och dom fungerar helt ok. Sen är det ju alltid bra att gynna inhemska märken.

------------------
de'nim

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)