webForumDet fria alternativet

Fotbollsgalan

Sport

21 svar · 468 visningar · startad av Del Pero

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg
Frågan#1

Patrik Andersson - Ett klockrent val av årets back och guldbollen.

Malin Moström var även hon värd det för damer motsvarande priset.

Lasse Eriksson var klockren även om Isaksson låg otroligt bra till också.

Forward, Henke... inte lika klockren som de tidigare. Allbäck tycker jag skött sig bra också.

Fotbollspersonlighet. Hade nån annan en Svennis fått av dom där skulle det vara Tommy. Rätt val tycker jag dock.

Mittfältare... Fredrik Ljungberg :o :q
Väldigt tveksam. Där blev jag förvånad, tycker att både Rehn och Svensson var lika mycket eller tom mer värda det än Ljungberg.

Årets mål. Klockrent i kryssed. Fostrad i DIF av två av Sveriges bästa tränare. Mer behöver jag inte säga ;)
Kan nån förklara för mig hur i helsike Åslund (fö även han fostrad i DIF av samma tränare...) kunde vara nominerad?

TV4 skötte det mycket bättre än SVT. Allting var bättre tycker jag även om det blev lite tramsigt mellan Peppe och Sjödin ibland... men tummen upp för fotbollsgalan! :D

------------------
mvh /
Get In Shape ++ hyp3

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Lasse Eriksson var klockren även om Isaksson låg otroligt bra till också.

Japp, Lasse är kung. Isaksson kanske prins, då :)

Fotbollspersonlighet. Hade nån annan en Svennis fått av dom där skulle det vara Tommy. Rätt val tycker jag dock.

Skulle det inte blivit Svennis skulle jag blivit förbannad. Svennis är otroligt bra :D

Mittfältare... Fredrik Ljungberg
Väldigt tveksam. Där blev jag förvånad, tycker att både Rehn och Svensson var lika mycket eller tom mer värda det än Ljungberg.

Japp, jag blev faktiskt också lite chockad. Men sen kom jag på den makalösa säsong han gjort i Arsenal. Att han inte går bra i landslaget är en sak, men han är en av Arsenals bästa spelare. Arsene Wenger brukar ju t.o.m. vila honom när de har andra, viktigare matcher någon dag senare!

Kan nån förklara för mig hur i helsike Åslund (fö även han fostrad i DIF av samma tränare...) kunde vara nominerad?

Nej, det kan jag verkligen inte förklara. Det han gjorde var ju typ att sätta fram foten på bollen, det var ju lagarbetet innan som var snyggt. Men att Johan vann är ju självklart... Hans mål var nästan i samma klass som Riises mål mot Man U ;)

men tummen upp för fotbollsgalan!

Japp, det jag såg verkade väldigt trevligt. Missade dock det mesta, hade själv fotbollsträning... Inomhus, första gången i år. Mycket trevligt :)
Tur att jag hann se Johan få priset för årets mål, hade jag missat det hade jag skrikit och svurit ;)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --

Hans mål var nästan i samma klass som Riises mål mot Man U

Jag tycker Johans var finare. Betydligt längre avstånd och dessutom låg bollen stilla vid tillslaget.

------------------
mvh /
Get In Shape ++ hyp3

hade själv fotbollsträning

Hmmm... nu blir jag nyfiken, vilket lag lirar du i?

------------------
mvh /
Get In Shape ++ hyp3

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag satt bara och gapade när jag såg att det där kom med. :o
Var i hela världen fanns Anders Svenssons skott från 30 meter? Och var nånstans tappade dom Samuel Wowoahs cykelspark i krysset?

En fråga till: Varför nämnde dom inte ens Selakovic som vann skytteligan? :q :o x(

------------------
de'nim

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Faan, jag missade hela galan förutom slutminutrarna med landslaget på scen och Lars-Tommy som strippades... :e

Finns alla nomineringar nånstans så man kan jämföra lite?

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Del Pero> Johans finare? Det tycker ju inte ens en Hammarbyare som jag :e ;)
Jag lirar i Tullinge TP, spelade i Juniorallsvenskan (Division 1) nu säsongen som var. Men eftersom att det var sista året i år, blir det till A-lagsspel nästa år... Jag har spelar med dem till och från i ett och ett halvt år nu, men dom är så jäkla dåliga :x

Spelar du fotboll?

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

-- Tekniska framsteg är som en yxa i händerna på en kriminell galning / Albert Einstein --

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Mittfältare... Fredrik Ljungberg

Håller med. Mycket konstigt val. Hade hellre sett att Rehn fått priset.

Det är för mig ett mysterium. Hade hellre sett Anders Svenssons fina långskott. Sen tycker jag att Wowoahs bicy är grymmare än Rubarths.. men men :)

r.felstavat

------------------
swimming at rockaway beach.

[Redigerat av Hazze den 06 nov 2001]

Det är för mig ett mysterium. Hade hellre sett Anders Svenssons fina långskott. Sen tycker jag att Wowoahs bicy är grymmare än Rubarths.. men men
Det är nog ingen slump att 3 av 4 nomineringar kommer från stockholmslag. Eftersom svenska folket röstar så gör det att stockholmarna har ungefär 95% chans att vinna.

------------------
de'nim

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Patrik Andersson fick guldbollen mitt framför näsan på Henrik Larsson. Oerhört fel i min mening.

Patrik ÄR, som vi alla vet, en ledargestalt både i klubblaget och i landslaget. Ett mittlås av yttersta kaliber. Men något som jag ändå förundras över är varför inte Henke fick priset?

Henrik Larsson gjorde flest mål i hela europa, han vann gulddojjan framför näsan på alla spanska och italienska superskyttar och han var även hett eftertraktad på transfer-marknaden.

Min fråga är, vad skall Henke egentligen behöva göra för att få vinna den där guldbollen? Bli mittback?

En fråga till: Varför nämnde dom inte ens Selakovic som vann skytteligan?

Jag har för mig att dom gjorde det... i samband med att dom presenterade nomineringarna för årets anfallare. Men jag tycker det är konstigt att skytteligavinnaren inte får nåt pris på galan. Kommer ihåg hur glad Fredrik Berglund var förra året...

SPiN, lirar i Ekerös a-lag, har gjort det dom två senaste säsongerna. Division 4... har för mig att vi mött Tullinge en gång under min period i a-laget. Förhoppningsvis kan vi stöta på varandra i år ;)

Det är nog ingen slump att 3 av 4 nomineringar kommer från stockholmslag. Eftersom svenska folket röstar så gör det att stockholmarna har ungefär 95% chans att vinna.

Kim, allvarligt... tror du på det där? Att Johans mål är snyggast i år är det väl inget snack om. Rubarths bicykleta tycker jag är snyggare och en bättre prestation än Wowoahs... Men hur Åslunds mål kunde komma med kan jag inte förstå :l

Min fråga är, vad skall Henke egentligen behöva göra för att få vinna den där guldbollen? Bli mittback?

Henke har ju fått guldbollen :)
Förra året vad det Hedman, året innan Henke. Patrik Andersson har i år vunnit: CL, tyska ligan och dessutom tagit Sverige till VM-slutspel... att han var en av nyckelspelarna är ju ganska solklart... Patrik är en värdig vinnare!

------------------
mvh /
Get In Shape ++ hyp3

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Hellström,Hedman och Ravelli.. :)

Grymt flow! :e

------------------
<A HREF="http://www.twistedsister.net" TARGET=_blank>
Do you take this music
To be your lawfully wedded rock
To have and hold in sickness and in health
For richer or for poorer
For better or for worse
Together until death comes to yourself?
</A>

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Så, avgör man tyska ligan och dessutom vinner några cuper så rankas man högre än europas främsta målskytt?

Äsch......blir bara skit av detta, varför inte lägga ned hela arrangemanget, de tycker ju ändå aldrig likadant som jag...

SPiN, lirar i Ekerös a-lag, har gjort det dom två senaste säsongerna. Division 4... har för mig att vi mött Tullinge en gång under min period i a-laget. Förhoppningsvis kan vi stöta på varandra i år

Skulle vara kul, men vaffan... När jag sa att vårat A-lag var dåligt, menade jag dåligt. Dom ligger ju i femman :e

Men det är inte omöjligt att vi har mötts för ett par säsonger sedan, då vi låg i fyran... *hmm*

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

Fan vad jag är dum! Måste citera mig själv...

Skulle vara kul, men vaffan... När jag sa att vårat A-lag var dåligt, menade jag dåligt. Dom ligger ju i femman

Nu är det ju faktiskt så att vi ligger i femman, då jag spelar med dom x( ;)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

Kim, allvarligt... tror du på det där? Att Johans mål är snyggast i år är det väl inget snack om. Rubarths bicykleta tycker jag är snyggare och en bättre prestation än Wowoahs...
Japp, det gör jag definitivt. Rubarth såg inte bollen, han chansade bara. Det har han till och med sagt själv, att den sen gick i mål är bara råröta. Wowoah däremot hade koll på bollen hela tiden och gjorde en klockren cykel i krysset, Rubart sprattlade till som ett offer och hade bara tur.

Men om det är svenska folket som röstar på målen som ska tas ut och bli nominerade, och Wowoah från Halmstad och Rubarth från Stockholm är konkurrenter, då är det självklart att stockholmaren går vidare eftersom Sthlm har ett antal invånare fler än Halmstad. AIK har ett gäng fler supportrar än vad HBK har. Alla röstar ju på sitt favoritlag och i det här fallet gick det över styr i och med att Åslund kom med. x(

------------------
de'nim

Rätta mig om jag har fel; Är det inte bara så att folket får rösta på de nominerade? Sedan tar en jury ut de nominerade? Konstigt vore det annars.

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

SPiN: Om inte jag minns helt fel så tog en jury ut åtta mål som man fick rösta på. De fyra mest populära gick sen vidare.

------------------
de'nim

Okey, mycket möjligt. Jag har ingen koll :)

------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Kim: Jodå, han sa att han såg bollen komma, han klippte till ur en konstig vinkel, men på grund av allt folk och att han landade hur konstigt som helst så hade han ingen aning om ifall bollen gick i mål eller halvvägs till Sundbyberg... ;)

------------------
:stefan: - formerly known as Q

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)