webForumDet fria alternativet

HC vann!

Sport

220 svar · 2 905 visningar · startad av woodi · sida 11 av 12

Frågan, av woodi

Så där ja, HC Örebro vann premiären borta med 5-0! Ser stabilt ut! Nu blir det snart elitserie spel igen! :) \------------------ woodi Svenska FF1 www.johan-skog.nu

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Sorry Luxman! :)

------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Hur tror vi att det går på premiären hemma mot Troja imorgon då?

Jag tror på vinnst och jag hoppas att det blir så....skulle jue vara en perfekt början på sesongen.

------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!

"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Öhhh, ingen som har rapporterat ännu om premiär matchen? :)

HC föll iaf på målsnöret mot Troja hemma i premiären med 3-2.

------------------
woodi
Forza Motorsport
www.johan-skog.nu

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Ja det var en tråkig inledning för HC, dom var klart tagna av stundens allvar.

Redan efter 2.24 i första perioden så ledde Troja med 2-0. Först i tredje perioden började grabbarna få fart på rören och tog över matchen fullständigt.

Dom pressade tillbaka Troja i våg efter våg men hade sanslöst svårt att få in pucken. Ett ribbskott, ett stolpskott och en missad straff dessutom spel 5-3 i nästan 2 minurer utan att puckuslingen ville slinka in.

3-3 vid full tid hade varit ett mer rättvist resultat.

Men det blir ju bara värst för Leksand, som dom möter borta nu på onsdag, för nu har dom ju kommit igång och premiärnerverna har försvunnit ;)

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

Jahapp där satt första poängen någonsin för HC i Allsvenskan.

Efter "hedersamma" förlusten borta mot seriefavoriten Leksand med 6-2, så togs Tranås emot i Toyotahallen igår.

En ganska jämn tillställning där HC tog ledningen med 1-0 en bit in i andra perioden genom backen Jacobsson.
Tyvärr så klarade inte HC att riktigt hålla upp spelet i tre perioder utan Tranås tog över spelet mer och mer i tredje.
Kvitteringen kom följdaktligen efter ca 12 minuter därefter fick HC försvara sig resten av perioden.
Förlängningen blev resultatlös och straffläggning fick avgöra matchen.

Henrik Löwdahl var den enda som lyckades med uppgiften varför HC bärgade extrapoängen "Weeeeee".

Skotten blev 39-38 vilket indikerar en ganska jämn tillställning, men 20 av Tranås skott kom i tredje perioden vilket visar hur mycket dom pressade då.
Jens Loden i målet gjorde rätt för smeknamet "väggen" ;)

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

[Redigerat av Luxman den 30 sep 2001]

På söndag är det seriestart! :e

Ska vi ha forumträff den 16 oktober i Toyotahallen då HC möter Arboga? :birp

Försäsongens träningar har ju inte direkt varit lysande. Men de senare matcherna har ju varit lite bättre resultatmässigt! :)

Har Luxman och Tengblad övergett vårt kära HC!? :o

Piraterna förlorade iaf i går hemmapremiären mot Mörrum med 3-2.

Nu följer två svåra bortamatcher mot Arboga och Rögle.

Nej då inte övergett dom följer i media, men jag har tyvärr väldigt mycket att göra så hinner inte gå på matcherna :(

Och visst tusan torskade de både mot Arboga och Rögle också. :x

I morgon är det en "klassisk" match då Västerås gästar Toyota-ladan! :)

Luxman, vart håller Du hus? :q

Tjenna :p

Jo jag har varit både på Mörrum och Arboga matchen.
Inga höjdare resultatmässigt, men klart godkända spelmässigt.
HC förde båda matcherna men har för närvarande vansinnigt svårt att få in pucken.

Marginalerna har inte varit med dem än, stolpe ut i alla lägen och ett par självmål.

Men i morgon då tar vi dem :e ;)
Då skall Västerås få veta var skåpet skall stå, det kommer nog att bli trångt i ladan om intresset för "hat-matcherna" mot Västerås fortfarande finns kvar.

Jag släpper självfallet in alla wF'are gratis i vanlig ordning, precis som förra säsongen då jag släppte in, få se nu...räkna räkna...0 st ;)

Lite talande har det tyvärr varit att en inlånad junior, Bobbie Hagelin, varit bästa HC-spelare i de tre senaste matcherna, det saknas lite jävlaranamma hos killarna i övrigt, jag hoppas verkligen att det släpper i morgon.

Förutom några sporadiska inlägg från de andra Örebroarna så får jag hålla tråden vid liv själv ;)

Igår kom äntligen första vinsten i allsvenskan denna säsong mot Västerås med 3-2 som var på besök i Örebro med ett par hundra fans i släptåg.

Grabbarna vek sig inte på en punkt, de stod upp på alla positioner och visade en massa jävlaranamma.
Första perioden var en av de bättre perioder HC spelat utan att göra mål :p , dessutom så fick Västerås mål på sin enda chans.
Då började mer än en hjärna fundera ifall oflytet skulle fortsätta, men grabbarna kämpade på och pucken började mer och mer studsa deras väg trots alla stolpskott.
Kvitteringen kom och sen blev det match och nerv igen.
Att grabbarna kämpade var två matchstraff bevis på, de vägrade vika sig.
Tyvärr var det två backar som fick matchstraff och det kommer att märkas de närmaste matcherna när de är avstängda.

Det var långt ifrån fullsatt men lite drygt 2000 personer kom till hallen i.a.f. och fick se Robert Medin avgöra i tredje perioden med en skridskouppvisning som hette duga. Han snurrade upp massor av Västeråsare på läktaren innan han rundade kassen och tråcklade in pucken bakvägen.

Nu får ni pallra er ner till ladan och heja på fredag när Mora kommer på besök, HC behöver ett bra tryck i ryggen om de skall kunna rubba Mora i år.

Nu har jag fått uppleva en av de mest osannolika vändningar av en match man kan tänka sig. Efter en relativt jämn förstaperiod tog Mora fullständigt över spelet i andra perioden. Det var bara ett lag på isen, tempo, passningsspel och målfabrikation ja på alla punkter överglänste Mora hemmalaget. Siffrorna var 1-3 efter den perioden och alla som var där kunde bara konstatera att detta skulle inte HC klara, Mora var för bra.

Men vad händer, ut på isen i tredje perioden kommer ett taggat och helmotiverat gäng från Örebro som skulle kriga till sista blodsdroppen innan de gav sig.
På 1 minut och 40 sekunder hade HC vänt matchen till 4-3 och fullständigt chockat gästerna, men det var inte slut med det utan 5 raka mål producerade HC till ställningen 6-3 och matchen var avgjord.

Stämningen på läktarna blev helt enorm, ingen trodde ens på ett oavgjort resultat efter andra och applåderade t.o.m. Moras fina spel då, så när vändningen kom så började taket lyfta sig av jublet.

Hasse Ljungren skällde ut killarna i pausen till tredje så att färgen på väggarna i omklädningsrummet bleknade och krokarna började ramla ner från väggarna, dessutom möblerade han om i femmorna och bänkade ett par spelare. Kanske satt urladdningen mot Västerås i såväl benen och hjärnan innan den väckarklockan dunkades in i deras huvuden för samtliga spelare vaknade och satte upp ett tempo som överträffade det mesta jag sett killarna åstadkomma.

Johan Hägglund slet som en tiger och förutom ett mål så skapade han massor av chanser för laget och bröt och kämpade till sig pucken överallt på planen, det var en fröjd att se.
Loden fick chansen i mål igen och efter andra perioden så undrade man om Ljunggren verkligen gjort rätt val, men när tredje perioden började så var Loden "Väggen" igen och om inte räddade laget så bidrog han till segern med ett felfritt målvaktsspel.
Liraren Robert Medin är en fröjd att se när han trampar igång, han lyckades med ett lika vacker mål som mot Västerås, körde runt Moraförsvaret rundade kassen gick in i skottzonen och lyfte retfullt enkelt pucken i mål. :bire :bire :bire

Moras reducering i slutperioden kom när HC hade 2 spelare utvisade och dessutom tog Mora ut målvakten så det var 6 mot 3 på isen men då ledde ju HC redan med 6-3 så matchen kändes redan avgjord.
När sedan Mora lirade med 6 utespelare utan att ta ut målvakten när det var två minuter kvar så försvann deras sista chans att göra något åt resultatet för de fick ju självklart avsluta matchen med en spelare i utvisningsbåset.

Var ni inte där grabbar och tjejer? så gick ni verkligen misste om en härlig skön hemmaseger med en av de mest osannolika spelvändningar jag eller ens någon i hallen tidigare upplevt.

Självklart hade jag Mickis (en dotter 12 år) med mig i hallen som vanligt, hon hade dessutom gjort upp med en 18-årig spelare från Mora via ICQ att hon skulle få hans autograf. Så när matchen var slut så fick jag inte gå hem utan jag var tvungen att ta med henne ner i spelargången (tur man är funktionär) så hon skulle få den där autografen. Efter en kvarts väntande så stelnade hon till och stammade där där där är han. Höll fram en t-skirt och en penna, killen, som dessutom var den som gjorde första målet för Mora grrr, tog tröjan och skrev sin autograf log lite smickrat åt Mickis åt lämnade tillbaka tröjan. När vi satt i bilen en stund senare så var det enda hon saligt sa gång på gång "han log åt mig pappa", dessutom skrev han "till Mickis" på tröjan så hennes dag var med råge räddad :) :)

Visserligen så startade woodi tråden "2000-10-02 10:43" och den har utan *trams* överlevt sen dess, men att kalla på mig och sedan fullständigt försvinna är inte riktigt just §jr

Skall jag sitta här och referera och kommentera helt själv kan jag lika gärna sälja "referaten" till lokalblaskan. :p

Fortsätt referea Luxman.....jag har inte haft möjlighet att gå på nån match än.

Här är jag Luxman! Har inte försvunnit, bara varit ruggigt upptagen!

woodi skrev:

Här är jag Luxman! Har inte försvunnit, bara varit ruggigt upptagen!

Där är du, det duger inte du skall vara i Toyotahallen ikväll och kolla grabbarna när de möter Oskarshamn. ;)

x( :x
HC är ju skitkassa i år! Hur kan detta vara möjligt? De vann ju skottstatistiken stort i går mot Arboga och var dessutom 1 man mer på isen rätt ofta.
Argggh, de kan fortfarande inte göra mål. x(

Ja nu börjar det bli för många hedersamma förluster och missade målchanser. Laget är bättre än förra året men får inte till målproduktionen vilket gör resten mer eller mindre oväsentligt.
I år har laget tränat mer fysiskträning än någonsin tidigare men nu verkar gänget redan slutkört och orkeslöst samtidigt som det är fler spelare skadade än något tidigare år. Jag vet inte om det finns något samband men det väcker ju mer än en eftertanke.

Skadeläget på backsidan och avstängningen av Henrik Bergfors i fem matcher har tvingat HC att plocka ner Selling från centerpositionen till back för att överhuvudtaget ställa 5 eller 6 backar på isen de senaste matcherna. Nu är nog en direkt följd av denna extra belastning att Robban Ljunggren fick sin ljumskskada, han har burit ett mycket tungt ansvar på backsidan och spelat i prinip varannat byte fram till i fredags då det inte höll längre.

Matchen igår var en synnerligen trött historia i två perioder, smågruffig och stundtals ful grishockey, men det är väl ingen risk att ni ändå betalat för att se den ;) , den vaknade till i tredje där HC totalt dominerade. Arboga krigade runt egen kasse och HC sumpade läge efter läge, sen som så ofta händer i en massiv press så kontrade Arboga och det blev kaos framför HC buren och en Arbogaspelare rakade in en retur som tre HC spelare hade chansen att slå undan först.

En hel drös av utvisningar åkte Arboga på i tredje ändå lyckades bara HC få in pucken vid ett tillfälle detta till trots att de vid två tillfällen var två man mer på banan. Det saknas inte tillfällen, det saknas flytet. Pucken stutsar alltid fel väg, men så är det väl för ett lag utan självförtroende. Kanske dags för Unestål att göra en insats igen.

Man skall väl inte "gnälla" på en domare, men maken till konstiga avblåsningar har jag aldrig upplevt tidigare. Vid minst en handfull tillfällen så var pucken spelbar och flera spelare kämpade om densamma när han blåste för blockering. Bl.a. blåste han bort ett mål av Alma som han inte hade någon förklaring till, det blev nog fel vid ett par tillfällen var enligt Närkes kommentaren.

Nu krävs det en snabb islossning vad gäller målfabrikationen.
I samtliga matcher med uddamålsförluster så är det rensningsmissar och backtabbar som bidragit till baklängesmålen och producerar man samtidigt inget framåt så är utgången nästan given på förhand.

Dags för tränaren att göra skäl för lönen eller styrelsen att lätta på plånboken, något måste göras för att ändra på situationen.
Publiken börjar misströsta, det kom bara lite drygt 1100 igår på ett derby som borde locka det tredubbla.

Fast första steget i vanlig ordning är ju att ni masar er ner och ger ert stöd :h

HC är ju pinsamt dåliga! x(

woodi skrev:

HC är ju pinsamt dåliga! x(

Något bättre idag när Nybro fick besök av HC ;) 1-6

Hc hade 5 skott i första perioden och lyckades göra 3 mål, det kallas väl utdelning.

369 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
204 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
161 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)