Llex_mwMedlem sedan mars 2001444 inlägg ja e gjuten för nästa hemma match
ni kan räkna me mig, tengblad å mayday
ja missa ju sista matchen mot kumla
va nere i bohuslän
usch sa ja bara
satt klistrad framför text tv
vilken spänning de va
jävlar va ja gapa när dom vann me 4-0
ujujuj
därför säger ja
ja e gjuten för nästa match
hoppas vi ses där då alla
:)
------------------
"may the rejn 2000 be with ya"
WwoodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Jag läste i Nerikes Allehanda idag att Fredrik "Walle" Wallberg har fått kicken från Linköpings HC..
HC Örebro har varit i kontakt med Walle och han är tydligen intresserad av en plats i laget..
Walle är en publik favorit då han spelar ganska hårt och tufft i sin backposition.. På ÖIK tiden var han och Robban Karlsson ett hett backpar på isen! Kan de möjligen ske en reunion på den fronten till den kommande säsongen?
------------------
woodi
Forza Motorsport
www.johan-skog.nu
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägghttp://www.nerikes.se/sport/sportartikel.asp?txtID=369135
Mycket intressant info.....
------------------
Smygtitta - Min blivande nya sida...kanske!
"Varför ska jag passa tiden när tiden inte passar mig"
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg funkade inte :l
------------------
Get In Shape
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggHmm....funkar för mig...
Det står i varje fall om att HC Örebro ska få förstärkning utav en NHL draftad Modo forward denna sesong :) :)
------------------
[Redigerat av Tengblad den 06 jul 2001]
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg nu funkade den...
men en fet skogshuggare är väl inget att ha :p
------------------
Get In Shape
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggVänta bara så ska du få se..... ;)
------------------
DDel PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg det skulle vara skoj om DIF kunde lira mot HC så vi får uppleva hur förkrossande överlägsna vi är :p
------------------
Get In Shape
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggHaha....DIF skulle säkert åka på stryk ;)
Ni får la vänta tills HC kommer upp i elitserien :e
------------------
WwoodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Elitserien nästa!
Luxman har lovat mig att jag ska få se en match i år. Han tillät mig ju inte i fjol! :( :/ :D
------------------
woodi
Forza Motorsport
www.johan-skog.nu
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Lite tråkigt att ett av våra nyförvärv, Jan Labraaten från Grums, fick ett chockbesked när han undersökte en skada på testikeln. Han trodde det smärtade efter en smäll han fått men det visade sig vara testikelcancer.
Nu är han opererad och tyvärr hade det spridit sig till ytterligare ett par körtlar i magen så det blir full behandling med såväl cellgifter som strålning. Han hoppas själv att vara tillbaka om ett par månader, men vet inte hur kroppen kommer att reagera på behandligen.
På onsdag har HC sin första träningsmatch hemma, då kommer Huddinge på besök kl. 1900.
Kanske dags att redan då klara av ditt besök Woodi... ;)
------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."
[Redigerat av Luxman den 12 aug 2001]
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggJahopp jag hörde att HC vann med 4-2 :)
Jag var tyvärr inte där själv :l
------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Jag var nere och kollade matchen tillsammans med 525 liksinnade.
Ganska bra siffra med tanke på att det var landskamp i fotboll samtidigt.
33-18 i skottstatistik, 4-2 i målprotokollet, trots detta så fanns det en del att risa.
Flera gånger så stressade Huddinge HCs backar med sin torpedhockey, dom for runt som bålgetingar och HC hade uppenbara problem att markera ut dom eller få fatt i pucken.
Mot bakgrund av att det var första träningsmatchen och att det finns 9 nya killar i HC så är slutomdömmet ändå "med beröm godkänt".
Dessutom måste det ju kännas skönt för spelarna att vinna första drabbningen den här säsongen.
------------------
WwoodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg HA, jag var...inte...i hallen! :e
Såg dock i tidningen att Håkan Åhlund kan vara på väg att återvända till Örebro.
Örebro verkar få ett riktigt bra lag till säsongen! Kul! Nu måste jag bara få tummen ur och ta med ner till ladan också! :)
------------------
woodi
Forza Motorsport
www.johan-skog.nu
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg För den som är intresserad av resultat av alla träningsmatcher så finns det en alldeles utmärkt sida hos Swehockey.
http://www.taif.nu/hockeymag/tranmatch_hm.asp
Där kan man följa alla matcher som spelas, eller om man så vill begränsa det till sitt favoritlags matcher.
------------------
HHazzeMedlem sedan jan. 20002 453 inlägg
Såg dock i tidningen att Håkan Åhlund kan vara på väg att återvända till Örebro.
Den gamle Malmöforwarden? :q
------------------
It aint over until the fat lady sings...
WwoodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Den gamle Örebro forwarden som blev Malmö Forward JA! :e
------------------
woodi
Forza Motorsport
www.johan-skog.nu
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Glömde lämna en liten rapport från senaste träningsmatchen.
Tierp var på besök i Toyotahallen och fick sig en lektion, Tierp spelar denna säsongen i Allsvenskan Norra.
Slutresultat 8-4 vilket var smickrande siffror för Tierp. HC ledde med 8-2 i sista perioden när Markus Sjöö åkte på en 5-minutare och matchstraff. Dessutom fick Tierp två straffar i sista också.
Efter att Sjöö blivit utvisad så hade HC bara 4 backar kvar i spel. Bjurman - febersjuk gick av efter första, Jacobsson - crosscheckad mot sargen utgick i andra, Janne Olsson - puck på vristen i slutet på andra - brutet ben, gipsad i minst sex veckor.
Ser ganska bra ut så här långt men man får nog vara lite försiktig och skruva upp förväntningarna då motståndet hittils varit av ganska dålig kvalitet, trots att det varit Allsvenska lag.
------------------
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggHC vann över Nybro borta ikväll med 2-6. Jag har ingen mer info från matchen tyvärr. Men det ser bara mer och mer lovande ut inför sesongen för varje match dom spelar. :)
------------------
[BigCats] - En sida om världens vackraste djur!
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
[Redigerat av Tengblad den 31 aug 2001]
LLuxmanMedlem sedan aug. 20003 742 inlägg Lite ordning på inläggen i den här tråden om jag får be ;)
Hc vann över Nybro med 6-2 hemma i kväll, jag vet för jag var där....
Det var faktiskt en ganska trött tillställning, jag tror att merparten av gänget redan hade matchen mot Almtuna, som spelas i morgon, i huvudet. (läs idag lördag).
302 personer hade letat sig ner till Toyotaladan trots att Stadskampen gick samtidigt, om någon har missat det så spöade vi dessutom Västerås även i returmötet i kampen.
------------------
[Redigerat av Luxman den 01 sep 2001]