webForumDet fria alternativet

Fotbollsutveckling?

Sport

1 svar · 424 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

Jag satt och funderade lite över diverse lag och deras prestationer.

För mig känns det som alla lag har blivit sämre, eller de kanske inte har blivit sämre, men det har tappat stinget och den rätta lagkänslan för att vara så bra som de kan vara.
Ta Brasilien som exempel, tidigare har de aldrig förlorat så ofta som de gör nu? Det svenska landslaget balanserar på en tunnare lina än spindeltråd. Det engelska landslaget har varit i en djup kris.

Beror detta på att de övriga lagen "motståndarna" har fått bättre medel för att kunna utvecklas, och det är egentligen bara så att klyftorna mellan de som är bra och de som är sämre och blivit mindre?
Eller är det så att alla lagen har samma kapacitet fortfarande, men "storlagen" är svaga för tillfället.

VM -94, vill jag minnas att Brasilien, Frankrike, Sverige m.fl var riktigt bra, och fotbollen de spelade var rolig, intensiv och bra.

Nu spelar de flesta lag bara grötigt och så dåligt att det är jobbigt att se på fotbollen. Dock med vissa undantag :)

Vad tycker ni?

------------------
Mvh
Patrik aka Brimba
<A HREF="http://www.brimba.nu/default.asp?oPID=poll&PollID=19" TARGET=_blank>Skulle du äta på restaurang, om det var rökförbud?
</A>Varför blir mina isbitar inte lika klara som i reklamen?

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Helt klart är att det inte finns några riktiga blåbär kvar i fotbollen. San Marino, Luxemburg och Färöarna som kunde förlora matcher med 10-0 för några år sedan har nu kommit närmare de övriga länderna.

Brasiliens problem är att de inte kan bilda ett lag av alla individuella stjärnor. Det var nog Englands problem tidigare också, innan Svennis tog över.

VM -94, vill jag minnas att Brasilien, Frankrike, Sverige m.fl var riktigt bra, och fotbollen de spelade var rolig, intensiv och bra.

Du blandar nog ihop Frankrike och Italien ;)
Men jodå, det var ett underbart fotbollsår. Men även det senaste EM-slutspelet tyckte jag var riktigt bra, förutom Sveriges insats.

Nu spelar de flesta lag bara grötigt och så dåligt att det är jobbigt att se på fotbollen. Dock med vissa undantag

Det finns några undantag som tur är :)
Frankrike, Spanien, Argentina, England, Holland, Portugal spelar för det mesta mycket trevligt.

------------------
It aint over until the fat lady sings...

529 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
399 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
397 ms — ändringar (db)