webForumDet fria alternativet

Sverige - Sydafrika !

Sport

30 svar · 671 visningar · startad av Tengblad · sida 2 av 2

Frågan, av Tengblad

Jahopp, hur går det ikväll tror ni? Jag skulle tippa på att det blir 3-1 till Sverige! \------------------ [\[BigCats\]](http://hem.passagen.se/tengblad/cats/index.htm) \- En sida om världens vackraste djur! "Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Själv tycker jag att Lucuc gjorde en stabil insats på kanten. Han lyckades storma fram flera gånger, och det blev lite småfarligt ibland...

Dessutom såg det ut som om han var hämmad av en skada eller något...

------------------
Kent-Mustafa undrar: DelPero, vad gillade du intervjun?
DelPero svarar: Skybirper är en pervers lappjävel och du låter som en full 30-årig skogshuggare

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Defensivt är Lucic helt okej. Vore dock kul att se någon mer offensivt skicklig back där ute. Vad händer med Corneliusson? Är han på väg tillbaka?

------------------
It aint over until the fat lady sings...

Medlem sedan aug. 2000190 inlägg

Tycker det är lite svårt att avgöra vem som var stabil och inte, eller vem som gjorde en bra match och så. Detta då motståndet knappast kan kallas för kvalificerat, eller...?

Nej, de var helt klart svagare än vad jag hade väntat mig. Men de är ju trots att klara för VM så...

------------------

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Hazze: Kalle Kula är på gång tillbaka! Han hoppade in sensast mot Helsingborg med ett skydd för handen och underarmen. Ska ha gjort en godkänd insats, men är naturligtvis inte matchtränad än. :)

------------------
"Det är inte samma sak att lyssna på handboll!"
"Öh, det är höjdhopp..."
Insiktsfulla studenter lyssnar på OS-sändningarna från Sydney.

Q: Det låter bra. Han behövs i landslaget i framtiden.

------------------

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Styrkan med Ljungberg är att han drar på sig markeringar. Problemet är att han får alldeles för få passningar, som det är nu så är det han själv som får hämta bollen och sen driva upp.
Jag tror att man skulle kunna lösa hans roll enkelt genom att ge honom fler bollar att springa på. Det är då han kommer till nytta eftersom han har en smått underbar speluppfattning och kan slå grymma passningar. Däremot är han ingen avslutare.

------------------
-mucho-

Precis som du säger, Ljungberg är en dålig avslutare. Det är en stor brist att missa 95% av alla målchanser han får i landslaget. Hans styrkor ligger defensivt och i speluppfattningen.

Jag skulle gärna se Anders Svensson i Ljungbergs position och Ljungberg på kanten.

------------------

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Exakt Hazze! *skakar hand med* :)

------------------
-mucho-

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Finland - Belgien 4-1 ..Härligt,härligt
:) :) :e :e

------------------
twistedsister.net

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

heh, Ljungberg måtte ha klister på skorna, för han släpper ju inte bollen i första taget, varken till med -eller motspelare.

------------------
Kent-Mustafa undrar: DelPero, vad gillade du intervjun?
DelPero svarar: Skybirper är en pervers lappjävel och du låter som en full 30-årig skogshuggare

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)