okej, vilka vinner allsvenskan i år?
Jag sätter återigen mitt kort på HBK. I stort samma lag som förra året och då var dom överlägsna. Det blir guld till Halmstad i år igen.
Det roliga är ju att alla sportjournalister gör samma tabbe i år som inför förra säsongen - dom räknar ut HBK direkt. :)
Gamle Nebosja har kommit igång igen och Andreas Andersson är äntligen på gång tillbaka! Kalle Kula och Lucic i försvaret, Ishizaki och Alm på topp!
Olle Nordin och Peter Larsson som tränare och minsann finns Vadim Jevtushenkos grabb Vyacheslav i truppen också! :)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
"som alla andra lag tillsammans" :q
Nog för att AIK och Helsingborg äntligen lyckats bryta Blåvitts dominans som var under åttio- och nittiotalet, men att ta upp deras fallna mantel att dammsuga de lägre divisionerna och köpa ihop ett lag helt och hållet hoppas jag inte de förfaller till. :l
I årets trupp är det fem spelare som har sina rötter i AIKs ungdomsfotboll, dessutom gör en dyr stjärna inget lag. Se bara på hur det gick för Andreas Andersson förra säsongen - först nu är han på väg tillbaka...
AIK släppte hemmabiljetterna den första mars och till derbyt mot Bajen om ett halvår (!) är redan 10 000 biljetter sålda och till mötet mot Djurgårn i maj är 14 000 platser sålda. Övervägande Norra Stå som vanligt. ;)
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans! Queen - Machines (1984)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25