Långfärdsskridskor är urkul! En av vinters få höjdpunkter.
Min gamla börjar bli för små, får nog ta och skaffa nya. Hur mycket gav du för dina?
------------------
what about I give you the finger...
14 svar · 908 visningar · startad av sgtpepper
Jag vill bara meddela att jag nu tagit en jungrufärd med mina nyinköpta långfärdsgrillor. Det var mäkta skönt.
Sen tycker jag att ett dedikerat "Friluftslivs"-forum vore najs. "Sport och idrott" känns fel att posta i, jag vill helst inte utöva något som kan kallas sport, jag föredrar friluftsliv :e
------------------
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad" - Socker-Conny
Långfärdsskridskor är urkul! En av vinters få höjdpunkter.
Min gamla börjar bli för små, får nog ta och skaffa nya. Hur mycket gav du för dina?
------------------
Ja det var verkligen skoj, hoppas att isen håller i sig.
Hur mycket gav du för dina?
Försäljaren lyckades pruta ned sig själv (!) så jag fick skridskor + pjäxor för 1500. Skridskorna kostade 999:- för sig och pjäxorna 799:-, pjäxorna hade dock kostat 2200:- men var kraftigt nedsatta (fanns bara i stlk 47 och 48 vilket passade mig men inte många andra :e). Men utöver det redan kraftigt nedsatta priset på pjäxorna så fick jag 300:- rabatt på paketet.. Vetetusan hur det gick till, försäljaren var kanske trött eller förvirrad :e
------------------
47-48
jäklar vilka dosor.....
kanske du ska tävla i vasaskrinet i mora ....jag läste nått sånt om att det ska vara typ 9 mil på skridskor... :e
------------------
icaaq
---i suck ---
1500 låter väl inte så in i helvete dyrt. Får väl försöka ta mig tid till lite skrinnande.
Vasaskrinnet låter lockande :)
När går det? Kanske dags att börja träna... :)
------------------
47-48
jäklar vilka dosor.....
Jepp, ett par rejäla lastpråmar :e
Disclaimer: Jag har vanligtvis 46 i skor, denna gång verkade pjäxfabrikanten dock snålat lite med utrymmet :)
------------------
vasaskrinet går nog nån gång under vasaloppsveckan.
9 mil på orsa sjön brrrrrrr men är det fint väder så :e
------------------
icaaq
---i suck ---
SiljansSkrinnet
Här har ni en länk till SiljanSkrinnet respektive OrsaSkajten http://www.frilufts.se/mora/is/ss03/
Tyvärr så har årets tävlingar redan avgjorts. Banan hålls dock fortfarande öppen.
Långfärdsskridskor är farligt
Jag åkte för första gången på sjöis en längre sträcka (ca en mil) och kan meddela att det är livsfarligt. Någon idiot hade lagt ut sprickor i isen som skenorna passade perfekt i. Tur jag hade hjälm men jag skulle nog behövt ett par knäskydd. Två vurpor och tre blåmärken... :l :x
Kan det ha berott på att jag använde mina vanliga hockeyrör ,eftersom den enda av alla åkare som vurpade var jag :q
Kan det ha berott på att jag använde mina vanliga hockeyrör ,eftersom den enda av alla åkare som vurpade var jag
Kan kanske vara så att det är lättare att fastna i sprickorna med hockeyrör. Köp ett par ordentliga långfärdsgrillor! Storsjön måste ju vara helt perfekt att åka på om dom plogar upp spår där!
Jo jag ska köpa nästa år för det var en riktigt skoj form av motion. Jag hoppas bara att det finns bindningar (stavning?) som passar de pjäxor jag har så kommer man undan lite billigare.
Det var ju ett repotage i Packat och klart om långfärdsskridskoåkning på Göta kanal för nån vecka sedan.
sgtpepper skrev:
Sen tycker jag att ett dedikerat "Friluftslivs"-forum vore najs. "Sport och idrott" känns fel att posta i, jag vill helst inte utöva något som kan kallas sport, jag föredrar friluftsliv
*tipsar Mika3l om att kolla datumet på pepparns första inlägg* ;)
:stefan: skrev:
*tipsar Mika3l om att kolla datumet på pepparns första inlägg* ;)
Oooh, ahaaa... ;) :e
Långfärdsskridskor
Wow, ja det är skojigt värre! jag har också köpt alldeles nya (mina första också) skrillor, åkte sen vikingarännet me de, och det var minst sagt en upplevelse! tokskoj! dessvärre har det inte blivit något mer, jag tycker det är svårt att få koll när de e bra isar, och dessutom har jag ingen att åka me :( men skoj e de!