Efter att ha sett den bedrövliga landskampen igår så har jag bestämt för att själv ta ut mitt eget landslag. Naturligtvis är det perfekt på alla punkter
Målvakt:
Magnus Hedman
Försvar:
Olof Mellberg
Patrik Andersson
Joakim Björklund
Teddy Lucic
Mittfält:
Anders Svensson
Pontus Farnerud
Johan Mjällby
Fredrik Ljungberg
Anfall:
Henrik Larsson
Yksel Osmanovski
Coach:
Hazze
------------------ Mvh
Hazze , moderator wF Det är stabilt...
Javisst ja! Corneliusson får man inte heller glömma bort. Kanske ett alternativ till Teddy Lucic. Dock tycker jag inte Novakovic är något att bygga svenska landslaget på. Han är alldeles gör gammal...
En till outsider också...
Scout: "Liston" Söderberg
------------------ Mvh
Allbäck fick chansen mot Island och visade dålig form. Jag tycker Yksel ska få chansen i nästa landskamp. Han är en målskytt och tekniker. Perfekt för vårt landslag!
------------------ Mvh
Ska bara berätta för er att Mild nästan borde få en chans. Satt och såg vm krönikan sen 94 då var han inte så dålig + att jag tyckte han skötte sig mer än skapligt under em.
Att Lars-Tommy låter gamla männsikor som Rolle och sådana spela är för mig ett under.
Men Mild är inget att bygga landslaget på. Vi måste börja spela in spelare som kan vara en tillgång under flera år framåt. Därför kan inte Mild och Rolle få fortsätta. Jag har sagt och jag säger det igen, in med yngre spelare!
------------------ Mvh
Som jag skrev "borde nästan få en chans"
sen kan man räkna med att man använder viss ironi. Fast allvarlig är jag när jag säger att jag hellre har mild än alexandersson på mitten.
Jovisst behövs det yngrespleare fast nån typ av fadergestalt kommer att behövas. Backarna har det bra men det kommer att saknas rutin på mitten, man får ta in schwarz eller nån tills Ljungberg har kommit upp i tillräcklig rutin.