webForumDet fria alternativet

Champions League 2011-2012

Sport

53 svar · 5 998 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 3

Frågan, av Danne V

Grattis MFF! Kanonspel i Glasgow, darrigt värre i returen i Malmö. Dom ska nog tacka Rangers för att dom (Rangers alltså) drog på sig två korkade utvisningar och inte klarade att utnyttja sina chanser och bättre spel. Men om MFF ska gå vidare i nästa omgång behövs bättre spel.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Till och med Pato hade ju vuxit till sig under sommaren och har säkert börjat raka sig i ansiktet nu. Herregud, han såg ju äldre ut än "ständigt-14-år"-Kaká. I Milan åldras man tydligen och gör man inte det så flyttar man till någon annan klubb. :e

Nåväl. Benfica borta är ju höstens svåraste CL-nöt att knäcka för sir Alex men visst borde det bli seger med åtminstone två baljor med tanke på att man i PL har 13-2 på de två senaste matcherna. Å andra sidan, det lite äldre gardet med rutin verkar sättas på planen idag och då antar jag att tempot blir därefter. Benfica-ManU - 0-2 då, det känns inte helt orimligt.

Oavsett hur gammal Giggs är så vet han hur man dängar upp bolen i krysset. 1-1 i paus men det är lite av det "gamla" United, lite som befarat. Lägre tempo men tyvärr osedvanligt med slarv tycker jag.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Bayerns andra strut. (y) (y) (y) :bire

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Oh, bra match Man City - Napoli! Tempo som fan, kontringar mest hela tiden och även om City hade mer bollinnehav känns oavgjort ganska rättvist. Kolarovs kvittering på frisparken - tätt över muren i första krysset. Tjusigt! (y)

Den där jävla Messi är ju fullständigt otrolig. Totalt. Man bara dreglar. Han har ju skapat en ny och alldeles egen nivå - tio snäpp över alla andra gamla världsspelare som Pelé, Best, Cruyff, Maradona, Cantona, Zidane osv.

Ja, han är äcklig(t effektiv). Skrämmande äcklig(t effektiv). :bla / :bire
Jag försöker verkligen tänka dåliga saker om honom men det går nästan inte. Det är nästan så jag tycker om honom i någon slags hatkärlek. Usch, fy och... alldeles fantastiskt.

Japp, Messi är helt otrolig. Han går in i tre försvarare med bollen och tro fan att han kommer ut på andra sidan med bollen under kontroll...

Som nån sa, den dagen han dör och blir obducerad kommer de hitta en klotformig utväxt på hans högerfot. ;)

Dryden skrev:

Jag försöker verkligen tänka dåliga saker om honom men det går nästan inte. Det är nästan så jag tycker om honom i någon slags hatkärlek. Usch, fy och... alldeles fantastiskt.

:stefan: skrev:

Japp, Messi är helt otrolig. Han går in i tre försvarare med bollen och tro fan att han kommer ut på andra sidan med bollen under kontroll...

Som nån sa, den dagen han dör och blir obducerad kommer de hitta en klotformig utväxt på hans högerfot. ;)

Det jävligaste är ju att han dessutom är liten, gullig, alltid schysst och tydligen aldrig blir grinig. Och när han gör rubriker är det bara typ "hat trick av Messi" och aldrig "Sexchock: Dyngrak Messi sket på biltak och satte på 89-årig nunna".

Man kan ju hoppas att han åtminstone har dålig andedräkt.....

Dryden skrev:

Det jävligaste är ju att han dessutom är liten, gullig, alltid schysst och tydligen aldrig blir grinig. Och när han gör rubriker är det bara typ "hat trick av Messi" och aldrig "Sexchock: Dyngrak Messi sket på biltak och satte på 89-årig nunna".

Man kan ju hoppas att han åtminstone har dålig andedräkt.....

Ja, han stinker säkert Colgate i käften, den jäveln. :bla ;)

...och jag kan nästan höra Niklas Holmgren nu, ekandes i huvudet.

"Messi... MESSI... MÄÄÄÄSSSIIIIII..... MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!"

Joråsåatte. Det är väl nästan så han skriker det även när han kommenterar NHL, Premier League, curling, golf, schack, knyppling...

Nu är du faktiskt elak mot Niklas Holmgren, så säger han faktiskt inte...

"Messi... MESSI... MÄÄÄÄSSSIIIIII..... MÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII... skjuter över."

Som han klistrar bollen vid fötterna tror jag snarare dom hittar ena jäkla sugkoppar. Som på en bläckfisks tentakler, men med hundrafalt starkare sugförmåga.

Och eftersom han alltid har full balans på den där lilla kroppen så kommer dom att hitta ett överjordiskt, aldrig tidigare skådat gyro i huvvet på'n.

Han kanske har en pyttepytteliten snopp?

Såg Milan-Arsenal igår. Kul, "öppen" match. Kan inte minnas att jag sett Zlatan så aktiv, löpvillig och otroligt bra, framförallt hans instick och framspelningar. Messi & co i all ära, men i den grenen finns det ingen som slår honom.

Champ... cho... chi... vad pratar du om? Europa League är idag dock. :P
#ggmu #mufc

Dryden skrev:

Champ... cho... chi... vad pratar du om? Europa League är idag dock. :P
#ggmu #mufc

?????? Det där fattade jag inte alls.
Eller missade du att en åttondelsfinal i CL gick på San Siro igår? :o
http://www.dn.se/sport/fotboll/milan-overlagset--40-mot-arsenal

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag tror nog bara att Dryden vill säga att "det är ingen som bryr sig om CL om inte Manchester United är med".

Dessutom verkar det (av hashtaggandet att döma) som Dryden tror att wF är twitterkompatibelt.

@nders skrev:

Jag tror nog bara att Dryden vill säga att "det är ingen som bryr sig om CL om inte Manchester United är med".

Dessutom verkar det (av hashtaggandet att döma) som Dryden tror att wF är twitterkompatibelt.

Right on target! Jag var tvungen att tydliggöra min signatur med en hash-tagg också men det räckte tydligen inte. :P

Igår kväll, med start 20:27, tog jag en befriande fotorunda på Frösön, flightspottade på flygplatsen, pulsade meterdjup snö och njöt av ett fantastiskt norrsken och hemma lagom till alla sändningar var slut. Befriande. Som sagt. ;)

Tja, vad säger man, vi äkta fotbollsälskare fascinerades av en fullständig utskåpning medan medgångssupportrarna satt i Östersund och likt en tjurig femåring vägrade titta om det inte var precis som DOM vill!

..eller? :moose ;)

Skämå åsido, du missade Zlatans bästa match på månader. Samtidigt var van Persie åt helvete för ensam på topp och av Walcott såg jag inte ett smack.

Fast på slutet satt jag faktiskt mest och hoppades på att Henry skulle få knorra in ett mål, både för hans sista match och för att ha någon liten spänning i returen...

Tja, vad säger man, vi äkta fotbollsälskare fascinerades av en fullständig utskåpning medan medgångssupportrarna satt i Östersund och likt en tjurig femåring vägrade titta om det inte var precis som DOM vill!

Det finns minst två saker i livet jag avskyr (jag brukar dock ta för vana att lyfta saker jag älskar framför sånt jag hatar). 1) När någon ser en bild jag tagit och säger "Guuuudars vilken bra kamera du har!" och 2) När någon kallar mig medgångssupporter. Jag har åkt ur CL med ManU flera gånger och sett dem tappa flera ligaguld, jag har varit med Färjestad på hockeyns bakgård och vänt. Det hjälper knappt med en kolon-älg på det.

Men visst, om vi ändå talar medgångssupportrar och fotbollsälskare. Det var väldigt Pool-tyst på Twitter i söndags. Facebook också. Undrar varför.

Dessutom var Arsenals pinsamma förlust igår ännu ett kvitto på att de inte har i CL att göra.

Men men, så är det. Som sagt. Ikväll är det Europa League. Ny tråd om det kanske? Kolon, ditt lag har ju harvat där tidigare några gånger, du kan väl berätta hur det är? ;)

Förresten, jag kommer missa "min" match ikväll också. På tal om att sura...

Dryden skrev:

Det finns minst två saker i livet jag avskyr (jag brukar dock ta för vana att lyfta saker jag älskar framför sånt jag hatar). 1) När någon ser en bild jag tagit och säger "Guuuudars vilken bra kamera du har!" och 2) När någon kallar mig medgångssupporter. Jag har åkt ur CL med ManU flera gånger och sett dem tappa flera ligaguld, jag har varit med Färjestad på hockeyns bakgård och vänt. Det hjälper knappt med en kolon-älg på det.

Såja, lugn i brallan nu, jag stoppade in en ;) där också, just för att det inte skulle börja pysa ur öronen på herrn. Börjar lära mig dina veka punkter. :e

Dryden skrev:

Men men, så är det. Som sagt. Ikväll är det Europa League. Ny tråd om det kanske? Kolon, ditt lag har ju harvat där tidigare några gånger, du kan väl berätta hur det är? ;)

Vill du verkligen det? Det handlar mest om att oväntat åka ur mot små obskyra lag och ..justja, det vet du ju hur det är.
Observera: :moose ;) och för säkerhets skull också :birp

Fast ärligt talat, Arsenal var riktigt jävla kassa igår och Milan var i toppslag. Hade Londongänget nått upp till sin vanliga standard hade Abbiatis nolla inte varit intakt, det är jag säker på. Han gjorde dessutom två riktiga Busterräddningar, framförallt på van Persies skott.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
143 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)