webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010

Sport

520 svar · 33 123 visningar · startad av Dryden · sida 26 av 27

Frågan, av Dryden

Det är inte många dagar nu tills VM-festen drar igång och för första gången sedan 1998 är inte Sverige med i en stor turnéring (men utifrån gårdagens träningsmatch mot B/H ser det ju onekligen lovande ut, Polen/Ukraina 2012 nästa då). Personligen tänkte jag börja uppladdningen med en bra kalender, två st

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nu kom jag på vad jag har saknat (eller rättare sagt inte hört) under VM - en officiell VM-låt som vevats in absurdum på alla tillgängliga kanaler. Eller har jag bara missat nåt? :e

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det är bara en tidsfråga innan en eller fler pantskallar som Jimmy Jump orsakar större krusningar på vattenytan än Youtubevideos och blir den utlösande faktorn för en rejäl läktarkatastrof. Ensam är sällan farlig, men människor i större samlingar är det - vare sig de menar det eller inte.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danne V skrev:

Vem kollar egentligen "personliga biljetter" särskilt noga när 80.000 pers tränger på och vill komma in på en arena för att se VM-final?

Jag antar att biljetterna finns för att fylla ett syfte.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

Jag antar att biljetterna finns för att fylla ett syfte.

Jo, syftet är nog gott - men otroligt naivt.

Om du stod vid ett insläpp där tusentals väntade på att få komma in och tiden va knapp, hur noga skulle du vara med att kolla leg och jämföra med biljetten?

Eller om din brorsa köpte en biljett i sitt namn, mot leg, i Sverige, och gav den till dig, hur stor risk är det att en vanlig snubbe som river biljetter under nämnda omständigheter nere i Sydafrika skulle misstänka bedrägeri?

Nä, som jag ser det så är enda verkliga chansen att bl.a. ha fler vakter vända mot publiken (plus folk som studerar publiken med kamera osv).

:stefan: skrev:

Nu kom jag på vad jag har saknat (eller rättare sagt inte hört) under VM - en officiell VM-låt som vevats in absurdum på alla tillgängliga kanaler. Eller har jag bara missat nåt? :e

Vuvuzelorna?

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

De finns, har dock bara hört den en gång... http://www.worldcupblog.org/world-cup-2010/waka-waka-official-world-cup-2010-song-by-shakira.html

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

msossna skrev:

De finns, har dock bara hört den en gång... http://www.worldcupblog.org/world-cup-2010/waka-waka-official-world-cup-2010-song-by-shakira.html

Den har helt tappats bort, så skönt att slippa höra samma låt en miljard gånger! Hellre vuvuzelor ;)

Förövrigt håller jag med om att Spanien spelade tråkigt. Torres borde ha bänkats redan efter första matchen och de kunde satsat lite offensivare på mitten. Det blev ju stor skillnad när de satte in Pedro, Llorente och Fabregas. Sen tycker jag det var rent uselt av Holland att gå in och förstöra finalen med fult spel istället för att spela fotboll. För mig var Tyskland bästa laget, sen Ghana och Uruguay.

celia skrev:

För mig var Tyskland bästa laget, sen Ghana och Uruguay.

+1

Medlem sedan juli 2002688 inlägg

Verkar finnas flera, får för mig att K'naan - Wavin' Flag har blivit den största iaf. :)

Medlem sedan juni 2003771 inlägg

Ja, nu är det bara att vänta till 2014 då vm går i Brasilien.
Boka resa m.m. kan man göra här.
http://www.brasilienexperten.se/index.php?option=com_content&view=article&id=211&Itemid=224

Medlem sedan feb. 2002476 inlägg

Dryden skrev:

+1

+1

Sen tycker jag inte de borde bnkat Torres alls, med honom kvar hade de kanske lyckats förlora mot tyskarna...

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Danne V skrev:

Det är när du klämmer till med att "..det handlar om att deras spelsätt inte gynnar målgörande..." som om detta vore ett faktum som jag reagerar och hänvisar till fakta som med råge bevisar att det är struntprat och att sanningen är precis den motsatta.

Men dina fakta visar ju att mitt påstående är rätt. Vilket inte påverkar min åsikt i sig, men jag får hålla med om att det är intressant i sammanhanget.

legis skrev:

Men dina fakta visar ju att mitt påstående är rätt.

Huh? Nu låtsas du vara lite korkad, va? För inte fan menar du allvar?

Danne V skrev:

Huh? Nu låtsas du vara lite korkad, va? För inte fan menar du allvar?

Jahapp, se där. Oväntat. Men ok, jag ska försöka förklara för dig Danne trots ditt vanliga försök att förnedra folk. Danne, du drar fram statistik som någon typ av bevis för att Spanien spelar underbar och offensiv fotboll. Jag gav en kommentar om att jag inte tycker att deras spelsätt gynnar målgörande. Så då går vi tillbaka till din statistik igen för att se vad den säger.

Av de lag som spelat 7 matcher har Spanien gjort minst antal mål. Tyskland har 16, Holland 12, Uruguay 11 och Spanien 8. Dessutom har Argentina och Brasilien klämt sig in före Spanien och dessa två lag spelade endast 5 matcher.

Så visst, kalla mig korkad eller vad du vill, men just din referens talar mer för att mitt påstående är sant än det motsatta. Så visst fan är jag allvarlig................

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

msossna skrev:

+1

Sen tycker jag inte de borde bnkat Torres alls, med honom kvar hade de kanske lyckats förlora mot tyskarna...

Hehe :e

legis skrev:

Jahapp, se där. Oväntat. Men ok, jag ska försöka förklara för dig Danne trots ditt vanliga försök att förnedra folk. Danne, du drar fram statistik som någon typ av bevis för att Spanien spelar underbar och offensiv fotboll. Jag gav en kommentar om att jag inte tycker att deras spelsätt gynnar målgörande. Så då går vi tillbaka till din statistik igen för att se vad den säger.

Av de lag som spelat 7 matcher har Spanien gjort minst antal mål. Tyskland har 16, Holland 12, Uruguay 11 och Spanien 8. Dessutom har Argentina och Brasilien klämt sig in före Spanien och dessa två lag spelade endast 5 matcher.

Så visst, kalla mig korkad eller vad du vill, men just din referens talar mer för att mitt påstående är sant än det motsatta. Så visst fan är jag allvarlig................

Då är du fanimej korkad, eller så menar du på allvar att det UTESLUTANDE är antalet mål som visar om ett lag spelar offensiv fotboll.

Du anser alltså att ett lag som gör ett anfall, skjuter ett enda skott och gör mål på det är mer offensivt och "målgynnande" än ett lag som anfaller 20 gånger, skjuter 20 skott men antingen missar mål eller att målvakten räddar skotten?

Siffrorna visade att just Spanien skjutit mest och anfallit mest. Och du får detta faktum till att dom spelar så att det "inte gynnar målgörande". Jösses.

Jag ger upp.

Red: Jag har dessutom aldrig påstått att Spanien spelar "underbar" fotboll, så lägg inte ord i min mun. Jag har tvärtom påstått att dom varken spelar bättre eller sämre än andra och bara försökt vederlägga ditt tjat om att dom spelar "tråkig" fotboll genom att visa fakta som bevisar att dom faktiskt skjutit och anfallit mer än andra lag. Om du hade varit lite hederlig hade du enkelt kunna erkänna att "oj, det var ju kul. Men jag tycker det SER tråkigt ut i alla fall" och inte försöka vränga till fakta som fan läser bibeln.

celia skrev:

Hehe :e

Det var faktiskt kul! :e

Danne V skrev:

Jag ger upp.

Det var på tiden för du har ju inte en siffra rätt i vad du säger. Jag har sagt 1. Att jag tycker Spanien spelar tråkig fotboll. Detta är en subjektiv bedömning. 2. Att jag anser att deras spelstil inte gynnar målgörande, vilket kan bevisas med de fakta du så graciöst hänvisar till.

Att du sedan ljuger ihop något struntprat om att jag skulle anse att antalet mål är det enda som avgör om ett lag är offensivt är ju bara vanligt Danne-dravel som jag är övertygad om att eventuella läsare har intelligens nog att se igenom och därmed behöver det inte ens kommenteras...

Medlem sedan juli 201014 inlägg

Vad skall man ersätta VM fotbollen med nu? Allsvenskan är ju bara skrattretande och vänta tills hösten är lite länge ..... men framför allt vilken liga kan matcha VM fotbollen? La Liga, Serie A eller Premiere Leauge?

Premier League blir det även kommande säsong - http://www.webforum.nu/showthread.php?t=179843

283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
143 ms — ändringar (db)