webForumDet fria alternativet

Fotbolls-VM | Sydafrika | 2010

Sport

520 svar · 33 113 visningar · startad av Dryden · sida 10 av 27

Frågan, av Dryden

Det är inte många dagar nu tills VM-festen drar igång och för första gången sedan 1998 är inte Sverige med i en stor turnéring (men utifrån gårdagens träningsmatch mot B/H ser det ju onekligen lovande ut, Polen/Ukraina 2012 nästa då). Personligen tänkte jag börja uppladdningen med en bra kalender, två st

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Danne V skrev:

Hur många skott sköt Podolski? 10 förutom straffen?

Sju skott hade han under hela matchen.

Men jösses, såg någon vad som var fel med USA:s mål som blev bortdömt? Fem potentiella USA-straffar i samma ögonblick och ändå blir målet bortdömt?!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är väl intressant, att även gruppspelet kan vara omväxlande!

Och efter att ha sett sammandraget av Tysklands match så undrar jag fortfarande om inte Italiens scentalanger har inspirerat fler lag och spelare. Serbiens målvakt Stojkovic bjöd på en fin flygtur idag och greken igår, och... ja, listan är lång. När ska domarna börja genomskåda det hela och vifta med korten även åt det hållet? Jag är inte jätteimponerad över domarinsatserna rent generellt.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag får tyvärr hålla med dig Dryden. Jag fattar inte hur vissa spelare kan se sig själva i spegeln efter att ha filmat så mycket under en match. :(

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Angående filmningar kan jag delvis hålla med, jag tycker att tidigare VM har varit MYCKET värre. Men vi får se hur det blir efter gruppspelet, förhoppningsvis blir det ändring där. Sedan håller jag absolut inte med angående domarna. Jag har sett en halvusel domarmatch och sedan tyckte jag domaren i senaste Spanien-matchen var alldeles för mycket pro-Spanien. I övrigt har jag snarare imponerats över korrekta domslut, men det var iofs framförallt i de första matcherna. Risken finns att det bara varit tillfälligheter och att vi nu är tillbaka till sedvanliga konstiga domslut.

Domarna har säkert grym press med tanke på vilka kval de går igenom under lång tid innan VM. Men Kloses utvisning idag tyckte jag kändes en aning hård.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Skall det vara tre (4) varningar innan man skärper sig då?
Eller skall vi försöka att få ledare (och föräldrar) att inse att det skall vara schysst, när man spelar man mot man?
Filmen som visar hur man tränar filmningar var i mina ögon äcklig, vad har detta med sport att göra!
Hur skall man få till en ärlig match då?

Filmen med filmningar ska nog ses lite som ett humoristiskt hån mot italienarna och inte ett uns av allvar. Filmandet tror jag nog man "lär sig med åren" och oavsett hur mycket fair play som lärs ut i ungdomsåren så lär de alltid bli färgade av hur det fungerar ute i den stora världen, där filmningar och tröjdragningar görs i smyg och är äcklande spelförstörande moment.

Å andra sidan, vad har vi domarna till?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men var är det England jag känner? Var är kämpandet, var är pressen, var är jävlaranammat?

Rooney verkar ha grusdojorna på, hur många gånger har han halkat egentligen?

Vi har vår egen Martin Dahlin som ALLTID gick upp i nickdueller med armbågarna först. Det var innan domarna börjat vara hårdare med de bedömningarna. Det kommer alltid att finnas personer som försöker gå runt uppsatta regler, precis som i resten av samhället. Ansvaret ligger hos domarna.

Algeriet imponerar.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

:stefan: skrev:

Men var är det England jag känner? Var är kämpandet, var är pressen, var är jävlaranammat?

Beslagtaget i tullen?

Allvarligt: Jag är fascinerad av hur flera favoritlag haft uppenbara problem. Jag kan inte minnas någon större turnering där favoritlagen fått så mycket marmelad i knäna och där underdogsen fått så mycket att säga till om. Det har gjort VM fan så mycket skojigare än vad jag först väntade mig.

"Bollen är rund". :e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Danne V skrev:

Allvarligt: Jag är fascinerad av hur flera favoritlag haft uppenbara problem. Jag kan inte minnas någon större turnering där favoritlagen fått så mycket marmelad i knäna och där underdogsen fått så mycket att säga till om. Det har gjort VM fan så mycket skojigare än vad jag först väntade mig.

Medhålles! (y)

Herregud England. Herregud. Det är så bedrövligt genomuselt så hälften hade inte ens tagit dem genom kvalet. Så tråkigt. Så förutsägbart. Så slarvigt. Så taffligt. Så okoncentrerat. Bäst är David James. Som knappt deltagit i spelet.

Håller helt och hållet med Danne V, jäkligt skoj med alla dessa underdogs! Det är väl bara de sydamerikanska favoritlagen som håller någorlunda klass.

Jag tror aldrig jag sett england så dåliga som idag. Attans att det inte är vanlig jobbdag imorrn så jag kunde trakassera kollegorna lite :)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

legis skrev:

Attans att det inte är vanlig jobbdag imorrn så jag kunde trakassera kollegorna lite :)

Hehe! Vi hade kurs för våra tyska kollegor idag, som av en händelse mitt under matchen mot Serbien. Vi visste ju att de var nyfikna på resultatet så som avslutning kollade vi in en site med liveuppdatering. Vi stängde ner den ganska snabbt kan man säga ;) :birp

Capellos fina fega taktik och spelarnas kollektiva formsvacka håller på att skicka England hem till ön. Som Kåmark sa medan reklamen rullade - det ser ut som om de varit i bergen och kört skiten ur sig några veckor innan VM. Pinsamt dåligt. Så jävla uselt.

Att de inte tog ut Rooney är en gåta, han gjorde ingenting! Kom fel i de få löpningar han tog, tappade boll på mittfältet, rörde sig inte för att få passningar - och halkade jämt.

Citat Andersson från studion framför rita-tvn: "Rooney får den igen.. näe." Säger rätt mycket.

Men resten var inte mycket bättre. Hur många skott på mål blev det egentligen? Hur många tappade andrabollar? ..och var fan var den kungliga engelska pressen?

Nä, detta glömmer jag.

Såg sammandraget av USA-Slovenien nyss och jädervulen vilket skott Donovan drog på vid kvitteringen! Att han vågade ur den vinkeln - rena Zlatanmålet! :e

Men det bortdömda målet i slutet satte nog punkt för den domarens internationella karriär får vi hoppas, länge sen jag såg så många brutala fasthållningar i samma straffområde. :l

Fyra skott för England innanför straffområdet, plus halvmånen. Det närmaste vid straffpunkten ungefär. Algeriet hade ett skott innanför straffområdet. Nej herregud vilken genomusel match.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)