webForumDet fria alternativet

Svenska Rallyt - Colin's Crest

Sport

4 svar · 3 323 visningar · startad av metalboy

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg
Frågan#1

Tänkte sticka iväg till Svenska Rallyt på lördag och vill då givetvis - som en jävla massa andra människor - stå vid Colin's Crest. Jag vet att det är på sträckan "Vargåsen", men var på sträckan finns krönet? Är det i början, mitten, eller slutet? Det var förvånandsvärt svårt att hitta någon information om detta via Google :q

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Vargåsen, ett par mil västnordväst om Hagfors: http://kartor.eniro.se/m/MyuNc
(Om jag inte har helt fel)

Tack, men som jag skrev så vet jag redan att det är på Vargåsen-sträckan. Det jag undrar är var på sträckan som själva Colins Crest är. Dvs vilken väg som är bäst att ta dit, gissar att det finns flera publikområden på den sträckan, och vill gärna slippa köa till de andra områdena bara för att komma till rätt parkering :)

Medlem sedan feb. 20101 inlägg

Hoppet ligger på västsidan av sjön Stor Jangen. Ganska nära korsningen där sträckan tar av mot Ransbysätter.
Jag kan tänka mig att den vanligaste vägen dit är att åka till Lövstaholm och ta sig norrut på västra sidan. Alternativ kanske åka på östsidan och vandra över sjön. Gå till den stora viken där vägen går alldeles bredvid sjön och sedan söderut.

Tack så jättemycket!

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)