webForumDet fria alternativet

Elitfotbollen till TV4.

Sport

134 svar · 10 483 visningar · startad av Danne V · sida 4 av 7

Frågan, av Danne V

Nu har väl inte TV4 världens bästa fotbollskommentatorer. Men man blir ju tårögd av glädje eftersom man slipper se svensk elitfotboll i Canal+ eller på Viasat. <http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article6416169.ab>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Nu var det iofs inte just inspelning à la VHS jag åsyftade utan time-shifting :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Pausa och hålla på menar du?

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

legis skrev:

Jag har en Humax HDPVR-1000C som jag är enormt nöjd med, men det är för att jag vill ha inspelningsmöjlighet. Jag köpte den för ett bra tag sen på NetOnNet som hade ett riktigt bra erbjudande just då.

Vad gav du för den då, typ?

Dryden skrev:

Nej, Premium innehåller även filmerna (kvinnan vill också ha något för pengarna :p ), du kan ju köra enbart HD-sportpaketet för 239:-/månad.

legis: inspelning är skit det samma, har jag inte ägt något som kan spela in sedan VHS-spelaren vi hade när jag flyttade hemifrån 1999 så känns det inte som att jag kommer börja nu. Läser också lite blandade omdömen på Prisjakt om boxen, men ska väl djuploda mig i det hela i morgon eller nåt.

Filmerna är rätt trevliga faktiskt, jag har rätt ofta fastnat framför filmer med C+ Total.

PVR är ju inte något absolut måste, men det har räddat mig ett antal gånger då jag inte varit hemma och det inte funnis på någon play-kanal... ;)

Usch, satt och lattjade med beställningen på Comhem och hugaligen, 488 spänn i månaden - plus bredbandet. Jävel vad det svider... :x

Men trots att man beställer dyra grejor och binder upp sig på en halv evighet ska de ha 97 spänn i "frakt & porto". Snåla jävlar. :bla

"Frakt & porto" förresten, det är ju samma sak!

Japp, pausa livesändningar och sedan fortsätta se. Något jag gör ibland är att sätta på TV'n när en film eller ett program börjar (eller schemalägger inspelning), sedan gör jag annat i 40 minuter. Sedan börjar jag titta, så kan man spola förbi all reklam, så blir man klart ungefär samtidigt som filmen faktiskt slutar fats man "sluppit" reklamen. Eller för den delen köra lite egna repriser om man missat något för att sedan återvända till livesändningen igen.

Använder funktionen mer än jag trodde att jag skulle faktiskt. Inspelning för att se hela program i efterhand är inget för mig. Trots att där är 320GB hårddisk har jag bara ett par filmer lagrade och det sedan 6 månader tillbaka :)

:stefan: skrev:

Vad gav du för den då, typ?

Jag har för mig det var 1990:- med Comhem valfritt paket bundet i 12 månader och Canal+ Total för 99:- i månaden under samma period.

I och för sig, pausa bort reklam och skit är ju guld värt när man har folk över på nån söndagsfilm på TV4. Men värt extrapengarna? Nja, tveksamt. :)

Att köpa box löst känns nästan bäst. Det sänker månadskostnaden och de där 1500 man lägger på boxen har man ju ändå glömt efter några dagar.

..eller ska man ha is i magen och invänta eventuella kampanjer när ligastarten närmar sig..?

:stefan: skrev:

..eller ska man ha is i magen och invänta eventuella kampanjer när ligastarten närmar sig..?

+1.

Alltså, har Viasat reklambreaks i sina betalkanaler? Tänker främst på sportkanalerna och de filmkanaler som ingår i deras PremiumHD-paket. Nej, det är ingen dum fråga. Den känns högst befogad - det är Viasat vi talar om. :p ;)

Råkade förövrigt på en fältsäljare från Viasat på Storsjöyran, i torsdags eftermiddag var det innan det blivit augusti. Fråga mig inte varför jag ens besvarade hans tilltala men han sa "Jamendåmåstedubokanu försenblirdetprishöjningar - i månadsskiftet!". Nu är det augusti och samma priser. Klåpare. :e

Nej där är inga reklamavbrott. Inte när jag kollat F1 eller fotboll iaf. Golf, tennis och hockey har jag ingen aning om eller för den delen TV1000's filmkanaler.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Att det inte är reklamavbrott just nu är ju ingen som helst garanti för att dom inte inför det imorgon. Dagens rikstäckande media- och IT-bolag har ju en noggrannt uträknad affärsmodell som går ut på att blåsa kunderna maximalt utan att tappa för många av dom. (Det där var ingen sarkasm, utan på riktigt).

Danne V skrev:

Att det inte är reklamavbrott just nu är ju ingen som helst garanti för att dom inte inför det imorgon.

Precis, så jag röstar för att bojkotta dem totalt. Jag menar bara utifall att de någon gång i framtiden inför det.

Alltså, va fan. Jag har börjat tveka. Är det värt HD-box? I princip innebär det några matcher i HD och SVTHD (inte ens TV4HD i ComHem Small). Högre månadsavgift. Boxinvestering. Är det helt enkelt värt det? Ja, jag är pank efter senaste månadens bravader. :p

Motivera mig mera!

Jag funderade på att sälja nuvarande PVR-box för att tjäna in några korvören den vägen, men den har ju givetvis drabbats av samma sak som så många andra likadana - fjärrdöden... Går ju att gå runt med en multifjärr, men det låter kanske lite skevt när man kräver på Blocket att köparen ska ha en sån för att kunna använda boxen vettigt. :e

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Dryden skrev:

Alltså, va fan. Jag har börjat tveka. Är det värt HD-box? I princip innebär det några matcher i HD och SVTHD (inte ens TV4HD i ComHem Small). Högre månadsavgift. Boxinvestering. Är det helt enkelt värt det? Ja, jag är pank efter senaste månadens bravader. :p

Motivera mig mera!

Visst är HD-utbudet pinsamt tunt och visst vet Comhem hur man trots det tar betalt, men bilden är så galet mycket bättre i HD så det är trots allt värt det. Behöver man inte PVR så finns det ganska billiga boxar i alla fall.

Att titta på SD-sändningar på en modern tv är lite som att köpa en ny prestandadator med 512 MB RAM.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

legis skrev:

Precis, så jag röstar för att bojkotta dem totalt. Jag menar bara utifall att de någon gång i framtiden inför det.

Förstår ironin, och jag kanske skulle varit tydligare:

Det har ju kommit andra och nyare regler för TV-reklam som garanterat fått betal-tv-kanalerna att återigen titta över möjligheten att trycka in reklam i sändningarna så ofta och så mycket dom törs. Denna gång på allvar.

Med anledning av Drydens fråga om reklam ville jag bara varna för att den gamla "sannigen" att man slipper reklam i de kanalerna kan komma på skam redan i höst.

muskot skrev:

Visst är HD-utbudet pinsamt tunt och visst vet Comhem hur man trots det tar betalt, men bilden är så galet mycket bättre i HD så det är trots allt värt det. Behöver man inte PVR så finns det ganska billiga boxar i alla fall.

Att titta på SD-sändningar på en modern tv är lite som att köpa en ny prestandadator med 512 MB RAM.

Finns det andra bra (billigare) boxar än Humax 5000C som jag kan köra med ComHem?

Men ändå, jag får två (!) HD-kanaler. Inte ens TV4 HD ingår. Idol i HD. Hallå! :p

Angående reklamen så har ju även Canal+ kortare break i sina reklampauser sedan något/några år. De är ju inte av typen tvättmedel eller Jysk, så de smälter ju in bättre.

Dryden skrev:

Finns det andra bra (billigare) boxar än Humax 5000C som jag kan köra med ComHem?

Men ändå, jag får två (!) HD-kanaler. Inte ens TV4 HD ingår. Idol i HD. Hallå! :p

Men det är ju för att du snålar. :p Med 8 Favoriter HD kan du plocka in DiscoveryHD och lite sånt, det lutar jag åt... Jag har ju trots allt den lågupplösta varianten av samma abonnemang idag. :e

Men nästan femhundra spänn i månaden! Plus att de klåparna vill ha sexhundra för boxen med frakt! Ja, jag är snål och jag står för det ända ut i tånaglarna. ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)