webForumDet fria alternativet

Den Nya Fotbollslandslaget. Hur ska det se ut?

Sport

33 svar · 2 001 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 2

Frågan, av Danne V

Förslagen om nya tränare haglar. "Svenska folket" har sagt sitt i AB och Expressen och vill ha Svennis. Själv anser jag att han har passerat sitt bäst-före-datum för länge, länge sen och hoppas innerligt att Fotbollsförbundet har vett att välja någon annan (givetvis med en kompetent side-kick). Hamrén: Intressant. Då blir det nog nytt spelsystem också. Lennartsson: Duktig, men kommer spel

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...och där verkar även Hamrén vara avskriven? Vem är näste man på förbundsra(n)kning?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/article6042645.ab

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Dryden skrev:

...och där verkar även Hamrén vara avskriven? Vem är näste man på förbundsra(n)kning?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/article6042645.ab

Ja du. Och jag blir mer och mer förbannad över hur otroligt jävla amatörmässigt förbundet (läs: Lagrell) sköter det här.

Genom att låta folk veta vem han pratar med, och i vilken turordning, så har den dumme fan (Lagrell) ordnat det så genialiskt att vem-det-nu-blir kommer att känna sig som en nödlösning - och kommer säkert att bli behandlad av media som sådan också. En uppfattning som i sin tur kommer att spridas bland spelarna också - och göra det ännu jävligare för vem-det-nu-blir att få deras respekt.

Därmed är det bäddat för massor med framtida konflikter melan spelare och tränare, svårigheter för tränaren att genomföra spelidéer, osv.

Argh.... :bla

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Danne V skrev:

Ja du. Och jag blir mer och mer förbannad över hur otroligt jävla amatörmässigt förbundet (läs: Lagrell) sköter det här.

Genom att låta folk veta vem han pratar med, och i vilken turordning, så har den dumme fan (Lagrell) ordnat det så genialiskt att vem-det-nu-blir kommer att känna sig som en nödlösning - och kommer säkert att bli behandlad av media som sådan också. En uppfattning som i sin tur kommer att spridas bland spelarna också - och göra det ännu jävligare för vem-det-nu-blir att få deras respekt.

Precis vad jag satt och svor över när jag läste i blaskorna att Hamrén tackat nej... Vanligtvis är ju SvFF med Lagrell och Richt i spetsen hemligare än Nordkorea, men nu ska det prompt köras med vidöppna kort? :q

Fullständig galenskap.

För övrigt håller jag en tumme för U21-kaptenen Lennartsson eftersom Stuart "This is the fucking Champions League" Baxter inte ville/kunde.

Det pekar mot Hamrén. Nu håller vi tummarna:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article6063818.ab
Och äntligen verkar Lagrell fatta att man ska hålla käften tills allt är klart.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Sägs vara bekräftat med Hamrén nu. Han kombinerar förbundskaptensjobbet med tränare för Rosenborg under ett år och sedan blir det heltid som förbundskapten.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Skall bli riktigt spännande att se hur hans framtida landslag ser ut!

Medlem sedan sep. 2004828 inlägg

Enligt Lagrell säger Hamrén att han "tänker lika som Lagerbäck, men vågar kanske lite mer"

Det får vi f*n hoppas att han vågar lite mer. Lagerbäck har ju baserat sina prestationer på att förlora så sällan som möjligt, inte på att vinna så ofta som möjligt.

StefanBergfeldt skrev:

Enligt Lagrell säger Hamrén att han "tänker lika som Lagerbäck, men vågar kanske lite mer"

Det får vi f*n hoppas att han vågar lite mer. Lagerbäck har ju baserat sina prestationer på att förlora så sällan som möjligt, inte på att vinna så ofta som möjligt.

Det var nog lite försiktigt uttryckt av Lagrell, antagligen för att inte vara för taskig mot vad-han-nu-hette, den förre förbundskaptenen. §e

Hamréns meriter är ju mer än OK, men jag tror och hoppas att Hamrén också kommer att bli en vitamininjektion bara genom sin uppenbarelse. Dessutom är jag ganska säker på att han kan hantera media bättre än Lagerbäck (vilket ju iofs inte är lätt. Journalister är ju oftast egotrippade kräk) och då försvinner det ju inte så mycket energi på tjafs och strul.

Men framför har jag saknat garvet och glimten i ögat (se t.ex. Bengt-Åke Gustafsson). Visst, Lagerbäck hade ständigt en pris snus uppklämd under läppen och ville väl inte blotta den för fotograferna, men hur många gånger såg man den mannen ens försöka dra på smilbanden? Två?

Rent spelmässigt tror jag inte att H kommer att klampa in, peka med hela handen och kommendera nytt spelsystem med (delvis) nya spelare med en endaste gång. Jag tror att han kommer att förändra själva systemet till 3-4-1-2 eller 4-3-2-1 eller liknande, men att han gör det stegvis. Han kommer säkert att gnugga one-touch-fotboll med spelarna (och försöka få allsvenska tränarna att göra samma sak).

Han har dessutom ett par år på sig att slussa in yngre spelare. Jag tror nämligen att vi kanske kan ha en ny "golden generation" som för 15 år sen på gång.

Slutligen tror jag att Hamrén kommer att bli omtyckt ute i stugorna och bland alla oss förstå-sig-påare. Och det ska bli kul att se vem/vilka han väljer som side-kick/s.

Hamrén presenterar sig: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article6076382.ab
Kan ses i SVT1 kl. 21.00 ikväll.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Är det bara jag som får orosvibbar när Ljungbergs namn nämns i framtida landslagssammanhang?

Nåväl, ikväll är det premiär som jag dock kommer att missa. Vad tror ni?

Dryden skrev:

Är det bara jag som får orosvibbar när Ljungbergs namn nämns i framtida landslagssammanhang?

Nåväl, ikväll är det premiär som jag dock kommer att missa. Vad tror ni?

Ptja... platsar han så platsar han. Det är väl ingen som haft riktig koll på honom och hur bra/dålig han egentligen varit det senaste året? Men han blev ju uttagen i deras All Star Team nyss va?

Men visst skulle han testas - om han fortfarande har samma energi som förr alltså. Han (och Tobbe Hysén) ränner ju runt som terrierhannar på speed, och det är ju en spelstil som är kul att se, jobbig för motståndarna och som ofta ger medspelarna en kick också.

Jo, det ska bli kul att kolla ikväll. Minns ju EM-kvalet 1983 när vi spöade Italien borta med 3-0. Och dom var väl regerande världsmästare då om jag inte minns fel. Jag minns i alla fall att jag var i New York då, självklart nere i Little Italy, och fick till slut fly i en taxi från ett dussin mycket upprörda italienare som jag (och en kompis) hade retat upp ordentligt... :bire

Jag hoppas vi får stryk. :e

0-4 mot Spanien var ju Lars-Tommys premiär, sen gick det ju rätt skapligt åtminstone i kvalen, så råpisk i kväll och vi går till semi i EM? ;)

Men hur man kan sätta Taco-Anders som lagkapten när Mellberg finns där bak? Inget ont om Svenssons kapacitet, men jag tror nog Mellberg är bättre som ledare/pådrivare.

Det började ju bra, Hysén skulle ju satt sin brutalchans första minutrarna så skulle det känts bättre. ;)

Men vad är det för värdelös jävla producent? Är han full? Bollen försvinner utanför bild jämt och ständigt, skumma kameravinkar (huvudkamerans placering där på typ femte raden ska vi bara inte tala om) och i slutet under Hyséns jätterush klipper de in närbilder på bollen när till och med morsan hade velat se om nån gultröja hängde med upp längre in i plan... Stolpskott!

Förste att bli utbytt tror jag blir Dorsin - nån som sätter emot? :e

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

:stefan: skrev:

Förste att bli utbytt tror jag blir Dorsin - nån som sätter emot? :e

Och sen Safari. Vänsterkanten har varit darrig tycker jag.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)