Förslagen om nya tränare haglar. "Svenska folket" har sagt sitt i AB och Expressen och vill ha Svennis. Själv anser jag att han har passerat sitt bäst-före-datum för länge, länge sen och hoppas innerligt att Fotbollsförbundet har vett att välja någon annan (givetvis med en kompetent side-kick).
Hamrén: Intressant. Då blir det nog nytt spelsystem också. Lennartsson: Duktig, men kommer spelarna att respektera honom? Backe: Jag gillar karln. Men har han inte gått och blivit Lill-Svennis? Thern: Han kan fotboll och har pondus. Men är han en ledare? Kan han hantera media? Roland Nilsson: Som Thern: kan fotboll och har pondus. Men är han medskyldig till MFF:s problem och kanske inte är lika skicklig? Henke Larsson: Lanserade honom själv direkt efter Danmark-matchen. Men pallar han trycket från media/allmänhet?
Eller finns det någon annan "okänd" talang som dom borde satsa på, precis som Degerfors och IFK Göteborg gjorde en gång i tiden med Svennis?
Och hur ska laget byggas upp? Ska man börja laborera med nytt system, typ 4-2-3-1 eller nåt? Och vilka spelare ska laget byggas runt? Själv är jag djupt impad av Bajrami. Och som stomme borde folk som Marcus Bergh, bröderna Elm, Toivonen, Safari och några från U21 "skolas in" nu när det blir lugnt några år...
Slutligen borde man på allvar försöka få fram en BRA keeper. Isaksson ger mig magsår.
Tänkte att du inte kunde underlåta en kommentar om "Svennis".. Men jag tror på ett helt nytt grepp dvs. ungdomslandslaget som grund, en föryngring skal göras i tid. Idag gäller att kunna orka hela vägen, oftast mer än nittio minuter.
Det svåraste är nog ändå förbundskapten. Men hur visar man att man har kunskap på den nivåen?
Inte är Henrik Larsson ett bra namn där! Jag tror att det gäller att kunna hantera en mångfald av personligheter och kunna ta alla viljor samman till En(ighet).
Tänkte att du inte kunde underlåta en kommentar om "Svennis"..
Måste man tycka om Svennis? Att han är pengatörstig är väl ingen hemlighet. Jag tycker att ett samarbete mellan Hamrén och Lennartsson verkar mest intressant.
Tänkte att du inte kunde underlåta en kommentar om "Svennis"..
Eftersom det bl.a. handlar om synpunkter på olika kandidater till tränarposten är det väl ganska relevant. Om du blev illa berörd av kommentaren, så kan jag berätta att jag faktiskt höll igen ordentligt. ;)
Jag begriper faktiskt inte, liksom många andra, hur Sven Göran Eriksson kan komma på tal. Visst vore det fint slut på en saga men nej, anledningen till att han får de flesta rösterna är väl för att merparten av de som klicka hans namn bara känner till honom i listan över alternativ.
Gissningsvis satsar väl förbundet på kontinuitet (tio-tolv nya år med någon?) och även där faller nog Svennis. Förutom gällande lönechecken då.
Tycker inte heller alternativet Eriksson låter speciellt lockande. Må vara att han har koll på internationell fotboll men hur är det med den nationella.
Däremot tror jag Backe skulle vara intressant med någon av Hamrén / Lennartsson som sidekick.
Larsson går bort, tror man behöver ha lite mer erfarenhet i något klubblag innan man tar steget till landslaget som kapten.
Henke går fetbort eftersom han inte har en enda timmes tränarutbildning än och SvFF kräver nån form av licens som det tar minst två år att skaffa sig. Om de inte gör undantag givetvis.
Vi kan väl börja med målvakten, en man som skall göra mycket rätt: http://www.youtube.com/watch?v=C5hdE0sCjiU&feature=player_embedded#
Ta inte någon av dessa, förövrigt borde inte det finnas större målburar eller annat som gjorde att det inte bara kunde bli 0-0 eller 1-0? Lite orättvisst blir det ju ibland! Stilpoäng?
Svennis är ju tydligen borta ur diskussionen, tack och lov. Enligt engelsk press ska han antagligen till Nord-Korea. Om det blir så kan man ju i och för sig undra hur länge han stannar....
Men ponera att det stämmer, att Sverige på något mirakulöst sätt kommer till Syd-Afrika trots allt, och att Nord-Korea och Sverige ställs mot varandra..... :)
Du han före Danne V! Men vem har frågat Svennis?
LONDON/STOCKHOLM. Här är nyheten som skakar om fotbollsvärlden. Sven-Göran Eriksson är på väg att nobba Sverige - för Nordkorea. Citat ur DN
Läste i någon tabloid idag att Lagrell sagt att det var bråttom att klämma fram ett nytt namn som förbundskapten medans samma Lagrell menade att det var gott om tid i sport nytt i söndags eller om det var fotbollskväll i måndags? :q
Svennis är ju tydligen borta ur diskussionen, tack och lov. Enligt engelsk press ska han antagligen till Nord-Korea. Om det blir så kan man ju i och för sig undra hur länge han stannar....
Nu verkar det ha dementerats. Men annars har han ju inte stannat kvar (eller fått stanna) uppgjord tid på sina tre senaste arbetsplatser, så det verkar inte spela så stor roll vad man kommer överens om...
Jag håller naturligtsvis med om att Ungernmålet var viktigt. Men min mening är att varje person skall vara en kugge i laget. Det tycker jag inte om.
Personligen tror jag att det finns fler personer som skulle kunna vara en bra lagspelare.
Flera av dessa finns i U21 laget.
Uppenbarligen finns det många bra lagspelare i U21 landslaget. Men det är lika uppenbart att där inte finns någon världsspelare i klass med Zlatan.
Fast Zlatan gjorde inte många knop idag, han var ju knappt svettig när han byttes ut till skillnad från Berg som var dyngsur efter att ha varit inbytt i tio minuter... :OO ;)
Min gissning är att en kall kväll på Råsunda i en betydelselös match är måttligt upphetsande för en kille som är den mest givna i ett landslag alla kategorier. Det är sällan i matcher som dessa som dom stora spelarna kliver fram.
Berg har ju däremot mer att bevisa och det är underbart att se hon ta chansen!