legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJag håller med Stefan. Nu efter 3 veckor OS har jag blivit bortskämd med HELT underbar, professional rapportering. Snacket i studion igår var värsta polska riksdagen, bara blaj, ingen får avsluta sin mening och det är så fruktansvärt stressat när de försöker få in 1000 ord på sina 10 sekunder. Usch och fy.
Härlig match dock!! Utan både Fabregas och Van Persie!
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggHejdå Chelsea! :e
På tiden att Drogba fick syna det röda kortet, Terry gnällde hos domaren både efter matchens slut i mittcirkeln och i ingången till spelargången och var inte Thiago Motta jävligt lik Marcus Birro idag? ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggFast Chelsea blev ju blåsta på ett par-tre straffar. Kramkalas vid varenda hörna men visst, jag sörjer inte deras uttåg direkt.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggRiktigt skönt med bara två engelska lag kvar och ett potentiellt spanskt. Ett klart bevis på att de övriga ligorna så smått börjar komma ikapp, iaf vad gäller topplagen. Frankrike kan få två lag, tyskland kan få två lag i kvarten.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggMen herregud, vilket stolpskott som gjorde lottningen.
Arsenal–Barcelona
Lyon–Bordeaux
Bayern München–Manchester United
Inter–CSKA Moskva
Att Arsenal åker på ett hungrigt barca så tidigt är lite tråkigt. Å andra sidan kanske barca bara blir bättre och bättre under turneringen så störst möjlighet kanske finns nu.
De två franska lagen ställs mot varandra redan nu, riktigt tråkigt.
Bayern-United är nog den mest intressanta matchen här, förutsatt att barca sopar mattan med alla andra. Kan den tyska bulldozern stoppa engelska köttberget?
Inter-CSKA är en helt öppen match enligt mig. Det kan bli enormt jämnt eller total utklassning. Två lag som båda kan överraska stort.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJävlar vilken match av bayern! Tyska bulldozern tog hem första ronden, viket tryck i andra halvlek!!
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggMen vilket jävla mörker. Här har man öst beröm över Evra som i princip alltid är felfri och så drullar han till det på farligaste platsen på hela jävla planen och tappar bolluslingen. Vilket JÄVLA mörker helt enkelt men historien upprepar sig - "sist gång", för knappt elva år sedan, vände ju United ett tidigt underläge till vinst på övertid.
Valencia var det längesedan jag såg så blek i sitt inhopp och till och med Giggs tappade onödiga bollar på mittplan. Berbatov... tja. Sälj. Det har jag länge förespråkat. Och Franck Ribéry. Köp!!!
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggHåller med om Ribéry. Fasen att Wenger inte gick hela vägen i somras med det köpet.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggHan skapade ju alltid oro med sin ohyggliga snabbhet. Det var ju bara att bli kär när han drog Neville djupt nere på gränsen till Uniteds straffområde. Lyckligtvis hann Nani ifatt och löste det hela men det var fart och fläkt mest hela tiden. Respekt.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggFörst blåser domaren mot Arsenal i tre-fyra tveksamma situationer på rad, sedan får de med sig bollen ur en en aning skum tackling på mittplan och gör 1-0 på kontringen. Märkligt hur det kan bli ibland. Dessutom ohyggligt vågat att passa Bendtner i det läget.
...och så dundrar Messi in 1-1 medan jag skriver det här.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggSen dess har Messi alltså chippat in 2-1, lobbat in 3-1 samt tunnlat in 4-1.
Vilken man. Jag tror jag är kär.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggJa, det går ju att göra fyra mål i en CL-match bara genom att stå rätt och ha flyt. Eller så går det att göra dem som Messi ikväll. Herregud. Fotboll, älskade fotboll och då skiter jag i att han spelar för Barca. :e :f
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJapp, det var Messis match. Hade Messi varit i Arsenal hade Arsenal vunnit. Han var ensamt den avgörande faktorn, även om Arsenal bara hade halva ordinarie förstauppställningen. Imponerande.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggVilken jävla drömöppning på Old Trafford (eftersom jag lyckats "få in" matchen - heja webbläsare och HDMI-kabel! :e ) och 3-0:an är ju fantastisk vacker. Men nerven finns kvar, herrejävlar vad onödigt det var med reduceringen.
Tänker också lite på studion jag kollar på i pausen. Lugnt, sansat och inget snack i käften på varandra, vet dock inte vad kanalen heter. Bara det gör att jag kan leva med halvkass bildkvalitet. ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggNerver? Va? Nej nej, inte mer än utanpå. Utvisningen kändes orutinerad men Bayern kunde gott haft en också efter vansinnestacklingen med dobbarna strax efter. Gult. Ett hån.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggTja, 2-3:an hängde i luften. Jobbigt läge just nu.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggJag ska inte säga att jag sörjer direkt efter dagens resultat. En engelsk långvarig dominans har gått i graven. Inga engelska lag i semi och på ett sätt är jag jäkligt glad för det.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggFox Soccer Channel var det visst jag kollade på. Klart behagligt bortsett från all reklam, värre än Viasat. Men jag lipar ändå, det är tungt nu.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggTja, tack för senast (eller rättare sagt för elva år sen)..? ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inläggUtvisningen förstör ju faktiskt en hel del och att få den där onödiga nerven med Bayerns mål alldeles i slutklämmen av första halvlek kändes väldigt onödigt. Tafatt försvarsspel, dagisnivå. Att deras tvåa skulle komma var ju inget snack, det var ju spel på en planhalva matchens sista halva.
Nåväl, de vann i alla fall inte matchen. :moose