webForumDet fria alternativet

Real Madrids köp av Kaká och Ronaldo

Sport

34 svar · 2 511 visningar · startad av Danne V · sida 2 av 2

Frågan, av Danne V

Jag lyfte på ena ögonbrynet när dom köpte Kaká för 65 miljoner Euro (ca 670 MSEK). Och på båda när dom tog Ronaldo för 80 miljoner Pund (970 MSEK). Dels för att jag undrar var dom får stålarna från. Eller kommer dom öht att kunna betala (gör man det COD eller?). Och dels undrar jag om köpen ens är bra. Visst, ryssen köpte ju ihop Chelski och har lyckats halvskapligt, men kan pengar verkligen ge R

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 2000974 inlägg

bigbird skrev:

tror att city kommer sluta top 4 i år

Nån som har koll på vilken placering City har haft som bäst de senaste åren?
Då får de väl fajtas med Arsenal om inte de möjligtvis slår sig in bland top 3.
Men det tror jag inte heller.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Manchester Citys statistik för 2000-talet ser ut som följer:

1999/00 - 02 i 1st Division, upp till PL
2000/01 - 18 - ur Premier League
2001/02 - 01 i 1st Division, upp till PL
2002/03 - 09
2003/04 - 16
2004/05 - 08
2005/06 - 15
2006/07 - 14
2007/08 - 09
2008/09 - 10

Som bäst åtta för några år sedan, sen tia i år. Lite av en jojjo i mittenträsket.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Riffles skrev:

Nån som har koll på vilken placering City har haft som bäst de senaste åren?
Då får de väl fajtas med Arsenal om inte de möjligtvis slår sig in bland top 3.
Men det tror jag inte heller.

Jag tror på en bättre placering för City än för United i år faktiskt. Jag tror nog att vi får se lagen i följande ordning: Liverpool, Chelsea, City, United, Arsenal.

Kom ihåg var ni såg detta först. :moose

Hugaligen, det där lägger jag på minnet. En fin Staropramen på det i Jönköping om du får rätt. ;)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Dryden skrev:

En fin Staropramen på det i Jönköping om du får rätt. ;)

Börjar du redan planera firandet? Då bokar jag in en på Bishops i Sumpan också då... ;)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Kim skrev:

Jag tror på en bättre placering för City än för United i år faktiskt. Jag tror nog att vi får se lagen i följande ordning: Liverpool, Chelsea, City, United, Arsenal.

Kom ihåg var ni såg detta först. :moose

Ingen dum gissning alls. Men jag tror i så fall att ManU och Chelsea byter plats. Beror ju förstås på vilka spelare lagen slutligen ställer upp med.....

:stefan: skrev:

Börjar du redan planera firandet? Då bokar jag in en på Bishops i Sumpan också då... ;)

Min bäste kolon, du missförstod mig tror jag. ;)

Dryden skrev:

Min bäste kolon, du missförstod mig tror jag. ;)

Ånej, det står ju klart och tydligt att du ska fira med en kall Staropramen i Jönköping om Kim får rätt! Det gläder mig att du börjar se ljuset... :e

Men nu blev det visst lite offtopic. ;)

Medlem sedan juni 2000974 inlägg

Danne V skrev:

Ingen dum gissning alls. Men jag tror i så fall att ManU och Chelsea byter plats. Beror ju förstås på vilka spelare lagen slutligen ställer upp med.....

Tja...vilka lag som hamnar bakom Liverpool är ganska ointressant. :OO

Medlem sedan mars 200846 inlägg

Tror City kommer att floppa i år igen.

Kaka är just nu världens bästa spelare så Real gjorde helt rätt att köpa honom vad han än kostade.

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

bigbird skrev:

Kaka är just nu världens bästa spelare så Real gjorde helt rätt att köpa honom vad han än kostade.

Eh...? Det är 2009 nu. 2007 var ett tag sen. Jag kan nog rabbla upp ett gäng spelare som är bättre än Kaká för tillfället, och har så varit det senaste året. Messi, C.Ronaldo, Iniesta, Gerrard, Ribéry & Ibrahimovic håller jag nog samtliga som vassare spelare sommaren 2009. Kanske kan vi till och med peta in spelare som Torres & Xavi där.

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Mycket intressant i denna tråden :) Personligen tycker jag mest om Premier League framför den spanska, men tycker ändå båda ligorna ska bli intressant att följa den kommande säsongen tack vare värvningarna till Real och Barca.

att Tevez skrev på för City tycker jag är tråkigt eftersom jag gillar United, men samtidigt mycket märkligt. Med tanke på att han inte ville gå till en "konkurrerande" klubb ala Chelsea, Liverpool eller Arsenal. City har inte direkt varit blyga med sina förhoppningar om att bli en av de stora och utmana om titlarna. Skriver man på i det läget tyder det väl på att man tror på den satsningen? Annars kommer Tevez ju ändå inte få spela alla stora matcher och då kunde han lika gärna stannat i united där han var älskad av fansen och tjänade rätt bra med pengar...

Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Riffles skrev:

Tja...vilka lag som hamnar bakom Liverpool är ganska ointressant. :OO

Ja, eftersom Liverpool förmodligen kommer fortsätta kryssa alldeles för ofta för att kunna ta ligan så blir det ju lite så :p

Men jag gillar inte alls ryktena om att Real Madrid har siktat in sig på Xabi Alonso också! Ge fan! :bla :e

Heeelvete, nu behövs det förstärkning på mittfältet... :x

370 miljoner sägs det att Real fick ge för Alonso, är det inte tomt i kassaskåpet snart?

Men jag gillar inte alls ryktena om att Real Madrid har siktat in sig på Xabi Alonso också! Ge fan! :bla :e

Heeelvete, nu behövs det förstärkning på mittfältet... :x

370 miljoner sägs det att Real fick ge för Alonso, är det inte tomt i kassaskåpet snart?

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)