webForumDet fria alternativet

Kval till fotbolls-VM 2010

Sport

125 svar · 5 195 visningar · startad av Danne V · sida 3 av 7

Frågan, av Danne V

Jaha... så var CL finalen avklarad. Nästa punkt på schemat är att ta oss an Danmark på Råsunda 6 juni. Fi fan. Jag har taskiga vibbar. Vi borde tagit poäng mot Portugal hemma. Nu är det striven på knupen. Vi MÅSTE vinna, annars är det nog kört med VM... VM-kvalet, grupp 1 Danmark 5 4 1 0 12- 2 13 \--------------------------------- Ungern 6 4 1 1 8- 2 13 \--------------------------------- Portug

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...och där satt fyran! Vackert!!

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

Satans jävla Ryssröra! x(

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Sådärja, det kändes lite bättre än i lördags! Men Isaksson är ett enda stort orosmoment vid bakåtpassar, ganska tydligt när Mellberg vägrade passa hem nere vid vänsterkanten i slutet där...

Safari bäst på plan (jävlar vad han tog för sig) och nog skulle Zlatan fått slå in en straff när Viktor Elm blev benkrokad - men tre friska poäng tackar vi för! Synd bara att vi inte fick in en till och gick förbi de där filmarna i Portugal... ;)

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Behållning: Källström o Zlatan borde ta ett snack på tu man hand. 6:an i Malta hade en schysst frilla. Fler långbollar till anfallet under andra halvlek än Wimbledon nånsin åstadkommit. Isakssons bollteknik påminner om Monty Pythons sketch med tandläkaren som bedövade sina egna ben. Annars var det väl inte särskilt upphetsande.....

Kuriositet, såhär 12 timmar efter match:

Zlatans framspelning till Marcus Bergs 4-0 var inte mer speciell än att samma sak upprepas under varenda korplagsmatch. Men den har beskrivits som "magisk" och hyllats av journalister.

Rasmus Elms reptilsnabba och genialiska bakåtrullning till Zlatans 3-0 har knappt nämnts.

jme skrev:

Satans jävla Ryssröra! x(

Det där har jag funderat på sen igår kväll, men inte fattat innebörden av.... :q
Vad har jag missat?

Medlem sedan maj 2009250 inlägg

Skönt med en seger äntligen .... MEN faktum kvarstår med en ännu bättre tränare hade siffrorna varit 6 - 0 eller mer ... tränare gör otroligt mycket som man inte ser ... bland annat skall tempot in snabbare i matchen och trycket på dem så hårt att de helt enkelt inte kan anfalla alls ...... en bättre tränare hade helt enkelt slängt in Hysén tidigare i matchen t ex ... en bättre tränare hade på allvar plockat in några av allsvenskans bästa målvakter för att skaffa alternativ till Isaksson ... visst han är bra MEN kanske tyvärr kuggen som gör att vi inte når hela vägen ..... man måste ha alternativ och jobba på dessa ..... att Mellberg inte vågar bakåt passa är en otroligt tydlig signal ..... just Malta hade varit perfekt att testa nya målvakter på ....

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Danne V skrev:

Det där har jag funderat på sen igår kväll, men inte fattat innebörden av.... :q
Vad har jag missat?

Att Finland torskade hemma mot Ryssland med 0-3 igår i en sexpoängsmatch. Nu skiljer det fem poäng och en drös mål istället för finnarna på andraplats i tabellen.

:stefan: skrev:

Att Finland torskade hemma mot Ryssland med 0-3 igår i en sexpoängsmatch. Nu skiljer det fem poäng och en drös mål istället för finnarna på andraplats i tabellen.

Ah...tack...

Man blir ju lite avundsjuk på englands fullkomliga överlägsenhet i deras kvalgrupp....

Är det bara jag som känner viss oro över att vårt i princip första och enda målvaktsval heter Andreas Isaksson? Han är ju med var och varannan vecka med sina målvaktstabbar. Har svensk fotboll helt seriöst inget bättre att komma med? Och när kommer tabb-DVD:n med Hegerfors som kommentator?

Dryden skrev:

Är det bara jag som känner viss oro över att vårt i princip första och enda målvaktsval heter Andreas Isaksson? Han är ju med var och varannan vecka med sina målvaktstabbar. Har svensk fotboll helt seriöst inget bättre att komma med? Och när kommer tabb-DVD:n med Hegerfors som kommentator?

Nej, du är inte ensam. Karln (?) ger mig mardrömmar ibland. Han är hyfsat duktig från midjan och upp. Men det är precis som om de där trådsmala benen är bortdomnade. Maken till vingliga utsparkar och hjärtinfarktframkallande passningar/fotarbete har jag aldrig sett, och jag tänker alltid på Monty Python-sketchen med tandläkaren som bedövar sina egna ben när jag ser honom.

Det verkar också som om medspelarna är lika livrädda för hans schabbel, litar liksom inte på honom och försöker (omedvetet?) därmed ta över hans jobb också...

Har vi verkligen ingen annan?

Ravelli?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det kommer inte att hända något där förrän Lagerbäck är borta. Han är så insnöad på att använda gamla spelare att det är riktigt pinsamt. Ska man tro Lagerbäck har det bara kommit fram en handfull hyffsade svenska spelare de senaste 10 åren...

legis skrev:

Det kommer inte att hända något där förrän Lagerbäck är borta. Han är så insnöad på att använda gamla spelare att det är riktigt pinsamt. Ska man tro Lagerbäck har det bara kommit fram en handfull hyffsade svenska spelare de senaste 10 åren...

Kunde inte sagt det bättre själv .... det enda trevliga med att vi kommer att missa kvalet är att ÄNTLIGEN blir vi av med Lagerbäck!

Dryden skrev:

Ravelli?

Ha! Jag TÄNKTE faktiskt skriva att man börjar inse hur jäkla bra han var!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Dryden skrev:

Andreas Isaksson e sverige bästa målvakt, Så ser ingen anledning att byta ut honom...

Det är just det faktum (?) som jag känner viss... eh, stor oro inför. Nyhetsnotiser handlar ju oftast (alltid?) om tabbar han har gjort. Antingen är han kass, eller så älskar media att hacka på honom. Djurgårdare eller inte (Juventus, Trelleborg osv osv osv) - han känns minst sagt labil för att vara en av våra viktigaste kuggar i jakten på en VM-biljett.

Ok Andreas Isaksson den bäste vi har ..... MEN är Lagerbäck verkligen den bäste vi har? t ex om han får sluta... vilka allsvenska klubbar är beredda att byta ut sin nuvarande tränare och lyfta in Lagerbäck ... troligen ingen

Måste det vara en svensk? Måste det vara någon från Allsvenskan?

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)