webForumDet fria alternativet

Kval till fotbolls-VM 2010

Sport

9 svar · 720 visningar · startad av Danne V

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Frågan#1

Portugal borta ikväll 21.45 TV6. Zlatan avstängd. Tips?
Själv är jag löjligt optimistisk och tippar oavgjort, 1-1.
(eller så barkar det åt helvete rejält...)

Förresten: Fotbolls-VM:s officiella webbplats kan ju va bra att ha bokmärkt:
http://www.fifa.com/worldcup/index.html

Jaha, det gick ju bra! :)

1. Fan va bra Majostorovic har blivit. Han ÄGDE ju det svenska straffområdet!
2. H.L., 37 bast. Man bara bugar.
3. Flytta Hollywood till Portugal. Helvete, va dom filmade!
4. Kan inte FIFA förbjuda namn typ Ronaldo, Rolando, Rolandinho osv?
5. Lika som bär: Deco och Colin Farrell

deco.jpgcolin-farrell.jpg
Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Håller med om punkt 1. Majostorovic var mästerlig.
Vi får vara glada över den poängen, blev besviken på det minimala offensiva spel som Sverige hade. Men det visste man ju nästan innan matchen att Sverige skulle backa hem och spela defensivt.

Pedda skrev:

Vi får vara glada över den poängen, blev besviken på det minimala offensiva spel som Sverige hade. Men det visste man ju nästan innan matchen att Sverige skulle backa hem och spela defensivt.

Jag håller inte alls med om att Sverige spelade defensivt. Tvärtom. För att vara en bortamatch mot Portugal tycker jag att dom var extremt offensiva.

Första 15-20 minuterna dominerade dom. Och i andra halvlek var dom nästan lite väl snabba att försöka kontra och anfalla när jag förväntade mig (och hoppades faktiskt) att dom i stället skulle försöka döda tid och rulla boll.

Så visst var dom väldigt pigga på att anfalla. Och jädrar vilka inkast den ene Elmen drog iväg!!!! (y)(y)(y)

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

Majstorovic var som en mur. Spelade väldigt säkert och bröt flera bra inlägg. Tummen upp för honom iaf.

Danne V skrev:

Jag håller inte alls med om att Sverige spelade defensivt. Tvärtom. För att vara en bortamatch mot Portugal tycker jag att dom var extremt offensiva.

Första 15-20 minuterna dominerade dom. Och i andra halvlek var dom nästan lite väl snabba att försöka kontra och anfalla när jag förväntade mig (och hoppades faktiskt) att dom i stället skulle försöka döda tid och rulla boll.

Så visst var dom väldigt pigga på att anfalla. Och jädrar vilka inkast den ene Elmen drog iväg!!!! (y)(y)(y)

Vi har nog bara lite olika syn på vad vi menar med offensivt spel.
Personligen tycker jag inte det är offensivt spel att backa hem med nio spelare och satsa på kontringar.

Pedda skrev:

Vi har nog bara lite olika syn på vad vi menar med offensivt spel.

Jo. Eller så var du fullare än jag var. :birp

Danne V skrev:

Jo. Eller så var du fullare än jag var. :birp

Inte omöjligt, blev några whisky före och under matchen. :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Pedda skrev:

Tja, med målsumparen Elmander på topp var det väl inte annat att vänta? Om han inte är i form, hoppas inte på att han råkar toffla in något mål bara för att han är en "etablerad" spelare, in med en ung och hungrig forward!

Men kudos till Lagerbäck för att ställa både Edman och Chippen!

Har alltid tyckt att Maradona varit en talangfull fotbollspelare, men otroligt korkad som människa. Jag menar alltså IQ i nivå med en gräddvisp. Men folk har ju hyllat honom som en gud, så snubben har följaktligen fått hybris större än universum och tror numer att han är Guds gåva till mänskligheten.

Så när Argentina anställde honom som förbundskapten tänkte jag att "va, fan... är dom inte kloka?". Men också "Hmmm... jag kanske har haft hel fel under alla år. Killen kanske verkligen ÄR bra. Det ska bli intressant att följa...".

Nu fick dom pisk av Bolivia med 6-1 vilket var värsta smällen på 60 år och ligger ganska skrynkligt till: http://www.fifa.com/worldcup/news/newsid=1044558.html#maradona+theres+nothing

Dom skyller på höjden (3600 m). Fan vet....

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)