Portugal borta ikväll 21.45 TV6. Zlatan avstängd. Tips?
Själv är jag löjligt optimistisk och tippar oavgjort, 1-1.
(eller så barkar det åt helvete rejält...)
1. Fan va bra Majostorovic har blivit. Han ÄGDE ju det svenska straffområdet!
2. H.L., 37 bast. Man bara bugar.
3. Flytta Hollywood till Portugal. Helvete, va dom filmade!
4. Kan inte FIFA förbjuda namn typ Ronaldo, Rolando, Rolandinho osv?
5. Lika som bär: Deco och Colin Farrell
Håller med om punkt 1. Majostorovic var mästerlig.
Vi får vara glada över den poängen, blev besviken på det minimala offensiva spel som Sverige hade. Men det visste man ju nästan innan matchen att Sverige skulle backa hem och spela defensivt.
Vi får vara glada över den poängen, blev besviken på det minimala offensiva spel som Sverige hade. Men det visste man ju nästan innan matchen att Sverige skulle backa hem och spela defensivt.
Jag håller inte alls med om att Sverige spelade defensivt. Tvärtom. För att vara en bortamatch mot Portugal tycker jag att dom var extremt offensiva.
Första 15-20 minuterna dominerade dom. Och i andra halvlek var dom nästan lite väl snabba att försöka kontra och anfalla när jag förväntade mig (och hoppades faktiskt) att dom i stället skulle försöka döda tid och rulla boll.
Så visst var dom väldigt pigga på att anfalla. Och jädrar vilka inkast den ene Elmen drog iväg!!!! (y)(y)(y)
Jag håller inte alls med om att Sverige spelade defensivt. Tvärtom. För att vara en bortamatch mot Portugal tycker jag att dom var extremt offensiva.
Första 15-20 minuterna dominerade dom. Och i andra halvlek var dom nästan lite väl snabba att försöka kontra och anfalla när jag förväntade mig (och hoppades faktiskt) att dom i stället skulle försöka döda tid och rulla boll.
Så visst var dom väldigt pigga på att anfalla. Och jädrar vilka inkast den ene Elmen drog iväg!!!! (y)(y)(y)
Vi har nog bara lite olika syn på vad vi menar med offensivt spel.
Personligen tycker jag inte det är offensivt spel att backa hem med nio spelare och satsa på kontringar.
Tja, med målsumparen Elmander på topp var det väl inte annat att vänta? Om han inte är i form, hoppas inte på att han råkar toffla in något mål bara för att han är en "etablerad" spelare, in med en ung och hungrig forward!
Men kudos till Lagerbäck för att ställa både Edman och Chippen!
Har alltid tyckt att Maradona varit en talangfull fotbollspelare, men otroligt korkad som människa. Jag menar alltså IQ i nivå med en gräddvisp. Men folk har ju hyllat honom som en gud, så snubben har följaktligen fått hybris större än universum och tror numer att han är Guds gåva till mänskligheten.
Så när Argentina anställde honom som förbundskapten tänkte jag att "va, fan... är dom inte kloka?". Men också "Hmmm... jag kanske har haft hel fel under alla år. Killen kanske verkligen ÄR bra. Det ska bli intressant att följa...".