webForumDet fria alternativet

Formel 1 2009

Sport

105 svar · 5 307 visningar · startad av Lasp · sida 6 av 6

Frågan, av Lasp

Nu är det bara ett lopp kvar i 2008 år s formel 1 Ett hyfsat år får man väl säga! Men nu kommer det att hända saker med varvtider och annat! Allt kommer att bli utplånat under 2009 eftersom man får använda sig av lagrad energi. Äntligen en riktigt bra grej för oss vanliga bilister på sikt! <http://www.autobloggreen.com/2008/08/06/kers-formula-1-hybrid-system-will-not-be-delayed/> Saxat fram FIA-re

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har varit ganska schysst säsong. Lite tråkigt att det inte blir något avgörande i sista racet.

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

:stefan: skrev:

Tja, jag kan bara tala för mig själv, men jag har inte sett ett enda lopp i år - mitt intresse har svalnat rejält eftersom man inte kan se loppen "på riktigt" längre. :l

Haha du är så jävla bitter.. vill du inte betala för att gå och se fotboll på Råsunda heller? Haha..

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

MickeA.com skrev:

Haha du är så jävla bitter.. vill du inte betala för att gå och se fotboll på Råsunda heller? Haha..

Haha, jämför äpplen och päron, du... ;)
Men faktum kvarstår, jag som tidigare såg så mycket som möjligt och läste svenska F1-tidningen när jag hittade den har sett ett lopp när jag tänker efter, såg ett sammandrag nånstans i början.

Men eftersom ett sammandrag inte alls ger samma nerv i tittandet, man missar allt av taktikändringar och sånt, nervösa depåstopp klipps bort - det är som att gå på bio och bara få se trailers... :l

Jag hoppas givetvis på en förändring till nästa år, men annars får det vara då med känns det som. Jag önskar jag hade råd med allt :e men så finns det ju en verklighet också. ;)

Vad var det som precis hände? Kom fel Redbullbil in?

Fan, nu fick Hamilton precis bryta.. jag som såg fram emot seger där..

MickeA.com skrev:

Vad var det som precis hände? Kom fel Redbullbil in?

Japp, jävla sopor...
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/f1/article6049500.ab

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Intressant bana är det nog. Har bara varit i Abu Dabhi en gång och då var det mest sand där ;-) Många år sedan alltså.
Så måste jag nog säga att 2009 har varit en mycket bra F1 säsong. Tack för det.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)